Stel je persoonlijke vraag #16

Niet slecht gelukkig want daar was ik oprecht bang voor, wel slechter. Ik mis m’n zorgeloze impulsieve leven waarbij ik spontaan kon afspreken en besluiten om naar een terras te gaan of uit te gaan of in een park aansluiten bij een groep. Maar denk dat het feit dat ik wel op locatie moet zijn voor werk me echt goed doet. Contact met anderen en ritme en geloof dat het echt slechter was geweest als ik thuis had moeten werken.

2 likes

Hahah ja grappig, pasta doe ik er wel pas bij wanneer het kookt. Geen idee eigenlijk waarom ik dat niet hetzelfde doe.

Maar tel je de minuten dan vanaf dat het water kookt of vanaf dat het ei erin gaat? (Voor de mensen die het ei in het water doen voor het water kookt.)

1 like

Vanaf dat het kookt ga ik de tijd opnemen.

2 likes

Ik tel vanaf wanneer het kookt!

2 likes

Pasta als het water kookt
Eieren gelijk in water, en minuten tellen vanaf koken water.

1 like

Nee, helpt dat?

Het maakt weinig uit, ieder zijn ding hahaha. Maar je ei schijnt minder snel te breken wanneer het geleidelijk opwarmt (dus optie 1) en je eitje is net iets sneller klaar.

Ja love m’n eierprikker! Had er ook altijd last van, maar nu nooit meer

1 like

@ellegirltalk hoe doe jij dit met de pasta?

1 like

Ugh mijn man zegt zò vaak dat ik zorgvuldiger met mijn spullen moet omgaan, maar ik doe echt mijn best! Ik ben gewoon super onhandig en “zie” vaak dingen niet (dat mijn oplaadkabel gedeukt ligt, of ik iets onstabiel vastheb etc) en probeer er wel op te letten, maar het lukt maar niet? Super frustrerend.

3 likes

Ohh, nooit geweten!

Ok dit verklaart wel het feit dat sommige mensen een ei maar twee minuten koken, haha. Maar dan nog wordt je ei toch elke keer anders? Afhankelijk van de grootte van de pan en waar je op kookt bijv.
Ik houd het denk ik bij het ei er pas in doen als het water kookt.

(Ik prik er overigens een gat in en doe hem met een lepel in het water tegen het breken.)

2 likes

Ik doe altijd wat zout in het water. Sinds ik dat doe scheuren mijn eieren ook niet meer.

3 likes

Pasta doe ik in de pan

• al voordat het water kookt
  • wanneer het water kookt

0 stemmers

Eerlijk gezegd houd ik nooit de tijd bij. Ik weet dat ik van een hard gekookt ei houd, dus liever te lang dan te kort. Bij pasta doe ik ook altijd maar wat, afhankelijk van hoe ik het heb getimed met de saus. De saus is dan meer mijn graadmeter dan de pasta. De pasta laat ik dan gerust nog even in het water staan of afgegoten in het vergiet.

1 like

Al zoveel eieren kapot gemaakt op die eierprikker, maar blijf toch gaatjes prikken.

Inderdaad gaatje erin (met een scherp mes doe ik dit trouwens, heb geen prikker) en laten “wennen” aan het hete water door ze met een lepel langzaam erin te laten zakken
En altijd laten schrikken met koud water!! Maar dat is meer voor t goede pellen
6.45 vanaf koken, altijd top eieren :+1:t3:

2 likes

En rijst?

• voordat het water kookt
  • wanneer het water kookt

0 stemmers

1 like

Dat ik mijn huis beter schoon moet maken. Advies kwam van mijn moeder aka Sjaan Smetvrees met voor iedere dag een ander poetsschema. Ik heb haar uiteraard voorgesteld dat zij het dan kwam doen als ze zich eraan stoorde maar ‘zo bedoelde ze het niet’. Eindstand: ik heb een schoonmaakster.

2 likes