Lijkt me niet, zij heeft het ook bij haar zorgverzekering gemeld. Stel een praktijk heeft 1500 patiënten, dan cashen ze ff 15 000. Dat dekt de kosten wel
Maar dit gaat dan toch ook gewoon bij je basisverzekering?
Wist je trouwens dat huisartenspraktijken met een ‘risicopopulatie’ (bijv in de gemeente Wassenaar omdat de gemiddelde leeftijd veel hoger is, of juist een achterbuurt in Rotterdam) ook meer geld ontvangt/toeslag kan rekenen vanwege de risico’s. Dat verschilt dus per gemeente/stad maar gaat wel gewoon altijd vanuit het basispakket. Je kan het dus zien staan, maar hoef je niet te betalen
Ik ben ook gaan kijken en bij mij is ook € 10,00 ingediend! omschrijving: Inkomstenderving en extra gemaakte kosten door Corona
Maar waarom zou ze dat bij haar zorgverzekering melden want ze hoeft het niet zelf te betalen? Als het niet mag regelt de zorgverzekering dat toch zelf met de huisarts.
Klopt, er staat van alles bij wat ik zelf niet hoef te betalen. Ik was gewoon even nieuwsgierig naar dit ‘coronatientje’ (zonder oordeel dus).
Nouja als je iets vaags ziet in je declaraties dan kun je het toch voor de zekerheid melden
Hmm ja ik ga er eigenlijk vanuit dat een zorgverzekering dat wel goed in de gaten houdt. Volgens deze site mag het in ieder geval.
https://www.lhv.nl/actueel/nieuws/declareren-tijdens-de-coronacrisis-zo-doet-u-dat
‘Ook kunnen alle huisartsenpraktijken eenmalig 10,- euro per patiënt in rekening brengen.’
Ja best wel interessant inderdaad! Maar kan me best voorstellen hoor, de kosten zullen wel enorm oplopen terwijl ze lucratievere dingen niet kunnen doen (zoals vergoedingen voor hart- en vaatziekten en kleine ingreepjes etc).
En @DeFourneau
https://www.ad.nl/binnenland/huisartsen-krijgen-er-wegens-corona-10-euro-per-patient-bij~acedf6b1/
Dit was dus een maand geleden aangekondigd. De extra 10 euro o.a., dus het klopt.
Oja ik zie het! Wist ik niet (niet bitchy smiley)
Welke kleur zouden jouw voorkeur hebben van mondkapjes (deze zijn van Zalando)
- 3 zwarte
- zwart wit donkerblauw
- grijs donkerblauw rood
- pastelgeel, wit donkergroen
- lichtroze en knalrood
0 stemmers
Volgens mij mist er een foto oid in je bericht? Waar gaat het over haha
oops het gaat over basic mondkapjes haha
Godver waar heb je die vandaan.
Waar zou je je mondkapjes opbergen?
- Ondergoedla
- Bij mode-accesoires
- Een speciaal plekje
- medicijnkastje etc
- Anders
- Random dingen mandje etc
0 stemmers
Volgens Eva kan je ze het beste bewaren ergens in een katoenen zak:
(Verder gaat het stripje over België trouwens, maar ik vond het wel fijne tips.)
Ik heb dit ook net besteld maar bedenk nu wanneer ga ik dit op doen…
Ik moet in juni enkele keren per se met het openbaar vervoer. Anders had ik niks gekocht en voorlopig in mijn fietsbubbel gewoond.
Dit heb ik ook altijd! Zat vanmorgen met deken om me heen en fleecevest aan. En buiten met blote benen en een hempje. Zo raar altijd :’)
Vind inschatten wat ik aan moet ook altijd lastig, maar ik google nu altijd naar de temperatuur en weet ongeveer wel wat ik bij welke temperatuur aan kan.
Ik probeer al een tijdje te bedenken wat je nou bedoelt met toverfluitjes? Ik speelde maar één Mario game (6 golden coins) dus misschien had die het wel niet, maar ik ben ook gewoon nieuwsgierig of mijn geheugen echt zo slecht is.
Maar het is toch ook niet zo dat de huisartsen uit vrije wil of voor de leuk mensen niet lieten komen en ondertussen zelf lekker vakantie aan het vieren waren. Kan me zo inbeelden dat als ze het voor het kiezen hadden ze tien keer liever geen coronacrisis hadden gehad en ook geen extra tientje kregen dan. Je betaalt het ook niet zelf maar het is een afspraak met de zorgverzekeringen dus ik zie het probleem niet zo eigenlijk.