Stel je persoonlijke vraag #16

Haha, ja snap ik, als je het zo leest zonder het spel te kennen is het inderdaad een gekke tekst. :joy:

1 like

Vraagt jouw kapper nu ook coronatoeslag?

• Ja
  • Nee
  • Coronatoeslag?
  • Weet ik niet

0 stemmers

Mijn kapper vraagt een bedrag van 2 euro als coronatoeslag. Ik vermoed dat het is voor het risico dat ze lopen en omdat ze wegwerpmateriaal etc moeten gebruiken die ook geld kosten. Vind het op zich wel redelijk!

1 like

Ze hoeven toch helemaal geen wegwerp scharen te gebruiken. Desinfecteren lijkt me handiger.

6 likes

Heh? Het virus zit toch niet in mijn haar? :anguished:

Oh ik dacht even dat die corona-toeslag was voor het geld wat ze hebben misgelopen tijdens de sluiting

Oh wacht even ik lees weer eens te snel de mail hoor. Ze desinfecteren inderdaad de kammen en scharen en gebruiken wegwerpmateriaal, dus denk dat ze andere dingen wegwerpen haha :woman_facepalming:t3:

4 likes

Indirect. Ze hebben de prijs omhoog gegooid. Was eerst 33, nu 39. Toen ik er net kwam was het 30.

Zo dat is best wel fors! Snap het wel dat ze dat ter compensatie doen

Dat klinkt logischer haha. Ik vind het niet perse heel klantvriendelijk om die toeslag toe te passen. Snap wel dat ze die extra kosten willen compenseren, maar ik vind het sympathieker om een vrijwillige bijdrage te vragen door bijvoorbeeld een potje bij de kassa oid.

Ja ik ergens ook wel, maar het zal me benieuwen als ze de prijs weer omlaag doen op een gegeven moment.

1 like

Jaaa die had ik ook al gehaald! Heel lekker inderdaad!

1 like

Hmm ik begrijp het ergens op zich wel. Sowieso hadden ze een actie dat wanneer je voor 20 euro een kappersbon kocht, ze er 5 euro bij deden. Dus in principe heb je nog steeds 3 euro winst als je nu naar de kapper gaat. Vind die 2 euro ook wel weer prima, omdat je wel weet dat ze netjes werken en alles schoonmaken. Kost ze extra tijd en extra materiaal

1 like

Een collega van mij zag in haar online overzicht van haar verzekeraar dat haar huisarts €10 euro in rekening had gebracht ivm misgelopen inkomsten tijdens Corona :scream: en ze was helemaal niet bij de huisarts geweest, het was gewoon ingediend.

1 like

Volgens mij is die kapperstoeslag omdat ze nu nog maar op bijv. halve capaciteit open kunnen (helft van de stoelen, helft van de werknemers) en anders hun hoofd niet boven water kunnen houden.

1 like

Dat doet de huisarts sowieso vrij geregeld toch? Zie het wel vaker in het overzicht staan.

3 likes

Naar aanleiding van de kapperspoll even de site van mijn huidige kapper gecheckt. Ze vragen 10% coronatoeslag om onkosten te dekken.

Ja dingen als inschrijftarief ja, maar hier stond in de omschrijving dat het was ivm misgelopen Corona inkomsten

1 like

Oh ja dat is dan wel bijzonder. :sweat_smile:

Ik zie ook precies een tientje in mijn overzicht! Geen bijschrift. Verder alleen wisselende bedragen met decimalen achter de komma.

Neejoh! Mag dat zomaar!?