Volgens mij is die kapperstoeslag omdat ze nu nog maar op bijv. halve capaciteit open kunnen (helft van de stoelen, helft van de werknemers) en anders hun hoofd niet boven water kunnen houden.
Dat doet de huisarts sowieso vrij geregeld toch? Zie het wel vaker in het overzicht staan.
Naar aanleiding van de kapperspoll even de site van mijn huidige kapper gecheckt. Ze vragen 10% coronatoeslag om onkosten te dekken.
Ja dingen als inschrijftarief ja, maar hier stond in de omschrijving dat het was ivm misgelopen Corona inkomsten
Oh ja dat is dan wel bijzonder. 
Ik zie ook precies een tientje in mijn overzicht! Geen bijschrift. Verder alleen wisselende bedragen met decimalen achter de komma.
Neejoh! Mag dat zomaar!?
Lijkt me niet, zij heeft het ook bij haar zorgverzekering gemeld. Stel een praktijk heeft 1500 patiƫnten, dan cashen ze ff 15 000. Dat dekt de kosten wel 
Maar dit gaat dan toch ook gewoon bij je basisverzekering?
Wist je trouwens dat huisartenspraktijken met een ārisicopopulatieā (bijv in de gemeente Wassenaar omdat de gemiddelde leeftijd veel hoger is, of juist een achterbuurt in Rotterdam) ook meer geld ontvangt/toeslag kan rekenen vanwege de risicoās. Dat verschilt dus per gemeente/stad maar gaat wel gewoon altijd vanuit het basispakket. Je kan het dus zien staan, maar hoef je niet te betalen
Ik ben ook gaan kijken en bij mij is ook ⬠10,00 ingediend! omschrijving: Inkomstenderving en extra gemaakte kosten door Corona
Maar waarom zou ze dat bij haar zorgverzekering melden want ze hoeft het niet zelf te betalen? Als het niet mag regelt de zorgverzekering dat toch zelf met de huisarts.
Klopt, er staat van alles bij wat ik zelf niet hoef te betalen. Ik was gewoon even nieuwsgierig naar dit ācoronatientjeā (zonder oordeel dus).
Nouja als je iets vaags ziet in je declaraties dan kun je het toch voor de zekerheid melden
Hmm ja ik ga er eigenlijk vanuit dat een zorgverzekering dat wel goed in de gaten houdt. Volgens deze site mag het in ieder geval.
https://www.lhv.nl/actueel/nieuws/declareren-tijdens-de-coronacrisis-zo-doet-u-dat
āOok kunnen alle huisartsenpraktijken eenmalig 10,- euro per patiĆ«nt in rekening brengen.ā
Ja best wel interessant inderdaad! Maar kan me best voorstellen hoor, de kosten zullen wel enorm oplopen terwijl ze lucratievere dingen niet kunnen doen (zoals vergoedingen voor hart- en vaatziekten en kleine ingreepjes etc).
En @DeFourneau
https://www.ad.nl/binnenland/huisartsen-krijgen-er-wegens-corona-10-euro-per-patient-bij~acedf6b1/
Dit was dus een maand geleden aangekondigd. De extra 10 euro o.a., dus het klopt.
Oja ik zie het! Wist ik niet
(niet bitchy smiley)
Welke kleur zouden jouw voorkeur hebben van mondkapjes (deze zijn van Zalando)
- 3 zwarte
- zwart wit donkerblauw
- grijs donkerblauw rood
- pastelgeel, wit donkergroen
- lichtroze en knalrood
0 stemmers
Volgens mij mist er een foto oid in je bericht? Waar gaat het over haha
oops het gaat over basic mondkapjes haha