Stel je persoonlijke vraag #17

Ik geloof niet dat het partijgebonden is

1 like

Even wat vragen over een onderwerp dat ik zelf erg interessant vind de laatste tijd :joy:

Heb jij last van poepschaamte?

• Ja heel erg
  • Gewoon ja
  • Een beetje
  • Nee totaal niet
  • Gewoon nee

0 stemmers

Bij hoeveel verschillende mensen zeg jij (of durf je) hardop (te zeggen) dat je gaat poepen?

• Niemand
  • 1 of 2 (bijv partner of ouders)
  • 3 of 4
  • 5 of 6
  • 7 of 8
  • 9 of 10
  • 10 +
  • Ik zeg dat tegen alles en iedereen

0 stemmers

Vind je het raar/vies/stom/vervelednd als iemand anders (wel iemand die je redelijk goed kent haha) tegen jou zegt dat ie gaat poepen

• Nee (maar zou het zelf niet of niet snel zeggen)
  • Nee (en zou het zelf ook zeggen)
  • Ja (en zou het zelf niet of niet snel zeggen)
  • Ja (en zou het zelf ook snel zeggen)
  • Ik maak dat nooit mee

0 stemmers

Ik heb een collega en die zegt dan letterlijk ‘hey karl ik ga even schijten beneden dus laat me effe he’. Daardoor is het hele team wat meer poep vriendelijk geworden

17 likes

Ik vind het dan wel stom dat mensen het woord schijten gebruiken, alsof je het niet gewoon bij de naam mag noemen. Ga er namelijk niet vanuit dat ze schijten altijd gebruikt :stuck_out_tongue:

Deze jurk kopen?

• Ja doen!
  • Maak een aanfoto!
  • Nee!

0 stemmers

Verdulleme! Jongens whyyy :cry:

Kijk dan!

8 likes

Oke zo is ie wel cute! Oogt op de andere foto als een polyester zweet stofje, altijd een no.

7 likes

Ja jij moet er toch in rond lopen, als je m leuk vindt moet je m kopen

23 likes

Nou dan koop je hem wel :’)

8 likes

Klinkt alsof je hem zelf heel leuk vindt. Gewoon kopen dus! Fuck ons

8 likes

Ik sta al in de rij :sob:

11 likes

Twijfel. We leven gedeeltelijk zelfvoorzienend, niet geheel. We willen nog wat extra aanpassingen doen in onze levensstijl maar 100% zelfvoorzienend hoeft voor ons niet.

1 like

Door de discussie over accenten/dialecten hierboven vroeg ik me af hoe anderen hierover denken.
Je hoort wel eens dat mensen die in de media werken ‘hun accent moeten afleren’. Ik vind dat altijd vreemd, in mijn ogen (of oren :roll_eyes:) moeten ze dan toch juist een ander (misschien meer geaccepteerd/gangbaar) accent aanleren.
Of dat mensen uit Haarlem accentloos praten. Maar dat is dan toch gewoon een Haarlems accent dat we veel horen/waaraan we gewend zijn dat het als de standaard wordt gezien.

Vind jij dat accentloos Nederlands bestaat?

• Ja (leg uit :stuck_out_tongue: )
  • Nee, elke manier uitspraak is een accent ook al zijn bepaalde accenten meer standaard/geaccepteerd (bv in de media)
  • Anders

0 stemmers

Nee want in bijv het engels heeft toch ook iedereen een accent, maar als je eigen norm brits engels is, dan heeft iemand een ‘amerikaans accent’. Terwijl voor amerikanen iemand weer een ‘australisch accent’ heeft. Terwijl het allemaal engels is en iedereen vindt z’n eigen engels de norm.

Als je vindt dat accentloos bestaat dan gok ik dat je uit een regio komt waarvan jouw ‘accent’ de norm is in NL haha

2 likes

Dat van mensen die in de media werken die hun accent moeten afleren geldt vooral nog voor presentatoren. Tot op zekere hoogte wel hoor
 want ik hoor ook genoeg er doorheen klinken. Gedachte is dat mensen zich kunnen ergeren aan hoe bepaalde dingen worden uitgesproken. Vroeger was het iig een stuk strenger.

Bij andere banen bij de radio en tv is het echt een stuk minder. Op mijn werk iig genoeg verslaggevers en duiders die niet onder stoelen of banken steken waar ze vandaan komen. Kijk, plat Twents of Limburgs is het nooit, want je wil wel dat het hele land je verstaat, maar ze hebben iig niks hoeven afleren van de baas.

Heb je hem gepast??

Hoe vind je woorden op een internetforum intimiderend? Als iemand een grote muil heeft, rol ik een keer met mijn ogen en lach ik daar hartelijk om.

3 likes

@Zemraluani en @Banananana. Omdat ze overal een mening over hebben en deze ook uiten. Niet dat ik bang voor ze ben ofzo haha, maar kan soms wel intimiderend overkomen. Heb geen specifieke voorbeelden.

1 like

Oh, je verwart intimiderend met irritant, denk ik :rofl:

14 likes

Jij solliciteert naar een muilpeer

8 likes