Stel je persoonlijke vraag #17

Ze liggen denk ik ergens op mijn slaapkamer, maar waar is de grote vraag

Eh jawel? Ik doe het niet bij alle kledingstukken maar de extra knopen van een jas doe ik in een speciaal doosje hoor. Is me al te vaak (Oké twee keer)overkomen dat ik een knoop verlies en dan met de extra knoop van een andere jas de schade moet herstellen om vervolgens de knoop die ik nodig had weer terug te vinden als ik het al gefixt heb.

11 likes

Yep ik ook. Vooral jas-knopen zijn belangrijk. Heb er al eens naast gegrepen dus sindsdien heb ik een prachtig knopenblikje.
En als de stof van een kledingstuk versleten is en onbruikbaar is geworden, haal ik vaak de knopen er af en die gaan ook in dat blikje.

4 likes

Doe maar
Een klein beetje langzaam
Ik voel me nog niet klaar
Om de grote stap te wagen

2 likes

Is het bij jou ook nog steeds zo vies benauwd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Beetje late reactie, maar kan het niet laten om te delen: ik heb opgetreden op “let’s talk about sex” van Salt ‘n Peppa. :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

het kapsel van die banjospeler was me eigenlijk ook nooit zo opgevallen

1 like

Ja eens, maar ik weet (vanuit werk) dat pieten in dorpen vaak helemaal zwart worden gemaakt, vanwege de herkenning. Vaak zijn dat jongeren uit vereningingen in het dorp, die dus onherkenbaar gemaakt worden.

(Ik ben het hier overigens niet mee eens, want hier zijn organisatorisch sowieso dingen voor te bedenken en ook ‘uitleg’ aan kinderen als e iemand zouden herkennen)

1 like

Dat vind ik ook geen argument. Dan kan je alsnog met een buurgemeente pieten wisselen.
In het dorp hiernaast zijn ze ook nog zwart met rode lippen, omdat kinderen ze herkennen. Maar kinderen gaan je sowieso herkennen. Wij wisten vroeger ook wie Sinterklaas en de pieten waren.

2 likes

Ik heb sommige prikken wel gehad en andere niet, dus niet het volledige programma doorlopen. Heb maar twijfel gestemd want dat komt nog het dichtst in de buurt denk ik.

1 like

Ik zat bij de eerste lichting van de HPV prik en heb toen na lang wikken en wegen besloten het niet te nemen omdat het nog zo nieuw was.

4 likes

Of nouja, eigenlijk zijn het mijn ouders die de HPV vaccinatie voor me geweigerd hebben. Ik weet nog vaag dat er een foldertje over binnenkwam en dat mijn ouders het maar niks vonden omdat het over iets dat met seks te maken had ging. Ik zat ook bij de eerste lichting trouwens.

3 likes

Ik had niet echt het idee dat ik die vaccinatie kon weigeren?? Ik moest gewoon

Ik ben testpersoon geweest voor de HPV vaccinatie. Is echt al 16 jaar geleden ofzo.

1 like

ik zat bij de eerste lichting dus er was wel veel over te doen toen. mijn moeder heeft toen veel gesproken met een bevriende huisarts en die zei dat hij zijn eigen (even oude) dochters niet ging laten vaccineren en na veel gesprekken heeft mijn moeder toen besloten dat ze vond dat ik het niet moest doen. dus niet gehad. volgens mij maar 1 vriendin uit mijn groepje van toen die hem wel gehaald heeft

1 like

Wat grappig, ik was ook eerste lichting en bij ons was er 1 meisje die hem niet nam en we vonden haar “extreem” en “overdreven”. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn moeder hier dingen over zou gaan opzoeken :stuck_out_tongue:

Een deel, ik heb er eentje niet gekregen (dacht BMR) omdat mijn moeder dat niet nodig vond ofzo (?) Heb die uiteindelijk als volwassene nog gehaald toen ik stage ging lopen op een basisschool.

1 like

Ik heb hier een hard hoofd in eerlijk gezegd :cry:

2 likes

HPV vaccinatie wilde ik eigenlijk niet, want ik was zo bang voor prikken. En ik zat bij de eerste groep, dus alle horrorverhalen gingen toen door de school rond.
Uiteindelijk toch gedaan, want mijn moeder is pro vaccinatie. Het was ook altijd super gezellig om met vriendinnen te gaan.

1 like

met dit soort dingen ben ik heel makkelijk (goedgelovig misschien wel), als ik een brief krijg van de gemeente dat ik iets moet doen, dan doe ik dat. Ik ga er ook vanuit dat die vaccins allemaal veilig zijn, anders zouden ze vast niet iedereen zo’n oproep sturen :woman_shrugging:t2:

7 likes