Stel je persoonlijke vraag #17

Als je thuis komt na werk (9-17 kantoorbaan) en je partner is al thuis van werk, vind je het dan diens taak om al bezig te zijn met het avondeten?

  • Ja natuurlijk, diegene is er al en gebeuren moet het toch
  • Nee, samen eerst gezellig even zitten of zelf eerst even stofzuigen/kantklossen/voetballen heeft mijn voorkeur
  • Partner (die kan koken)? Wie dan?

0 stemmers

Idealiter zouden we dan samen koken onder het genot van een wijntje. En sowieso is dat veel te vroeg om al te gaan eten, ik eet nooit voor 19u, meestal later, dus tenzij het iets is dat drie uur duurt lijkt het me ook nog niet nodig om dan al bezig te zijn. Maar hij mag wel alvast de stomme voorbereidingsdingetjes doen natuurlijk :grin:

2 likes

Hee jij bent hier lang niet meer geweest!

1 like

Ik ben onrustig door de wereld, daardoor krijg ik mijn werk niet gedaan, en daar word ik dan ook weer onrustig van

Gaat lekker zo

1 like

Maar met ā€˜idealiterā€™ klinkt het alsof dat samen koken met een wijntje nooit gebeurt haha.
Vind je het niet een soort zonde van je avond om zo laat pas te eten? Want voordat je dan klaar bent en de afwas hebt gedaan/vaatwasser ingeruimd is je avond bijna om. Of ga je laat naar bed? Geen oordeel hoor, ik probeer n.a.v. een onenigheidje in huize Virago de gedachten van anderen hierover de peilen.

@Xiomara Hi! Nee klopt, ik was er even een poosje tussenuit! Leuk dat je me nog herkent :blush:

Groene paprikaā€™sā€¦

  • Niet te vreten
  • Minder lekker dan geel/oranje/rood, maar acceptabel
  • Gelijk aan geel/oranje/rood
  • Lekkerder dan geel/oranje/rood
  • Paprikaā€™s eet ik niet

0 stemmers

Puur vergif die groene paprikaā€™s

7 likes

Heb jij soms ā€œmatteā€ dagen, waarin je lusteloos bent, geen eetlust hebt, nergens zin in hebt en niet vooruit te branden bent? (Anoniem)

  • Ja ik heb dit wel eens
  • Ja ik heb dit regelmatig/vaak
  • Ik heb dit zelden
  • Ik herken dit gevoel maar heb dat voor langere periode(s)
  • Ik heb dit niet/herken dit niet
  • Anders

0 stemmers

Nou ja, heb geen partner op dit moment, dus vandaar idealiter :sweat_smile:. En ook nog nooit samen gewoond, als ik met een van mijn exen ging eten was het of zo dat ik/hij pas kwam als het eten klaar was, of dat we samen kookten. Maar kan me wel voorstellen dat als je samen woont en zo goed als elke dag samen eet het anders is.

Ik ga overigens meestal tegen 23u naar bed. Ben meestal rond 18.30u thuis, even zitten en dan wat koken, dus meestal eet ik tegen 19.30u, dan ben ik om 20u wel klaar, afwas doe ik bijna altijd pas de volgende ochtend (bord en bestek en een pan ofzo, de rest was ik gewoon tijdens het koken al af) dus dan heb ik nog een paar uur om te chillen.

1 like

In de keuken zodat mā€™n kinderen niet alles van me opvreten en daardoor hun eigen ontbijt laten staan en ik honger heb om 10u

Ik doe dr zelf geen paprika doorheen maar t maakt vgm niet uit welke kleur. You do you. Ik dacht eerst dat jullie t over sla hadden was al bijna uit mn pantĆ³fla geschoten.

4 likes

Ben je wel eens in Preston Palace geweest?

  • Ja
  • Nee maar wil wel
  • Nee

0 stemmers

Heerlijk

1 like

Ja 1 keer met een feestje (of het was met een schoolkamp :thinking:) en wij waren een jaar of 10 en er gingen verhalen dat het hele zwembad vol sperma zat. Echt wat een kind wil horen.

6 likes

Vertel meer

1 like

Ben jij een ramptoerist?

  • Ja
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

Kinderfeestjes vroeger! In het zwembad, altijd leuk. Onbeperkt fruit en Slush puppies, kapot gaan in het bad met ijsklontjes. En lekker ongemakkelijk omdat er altijd ook kleffe stelletjes waren wiens rust wij dan verstoorden. Zou er nu niet meer naar toe willen gaan trouwens. Beetje pauper paradijs.

3 likes

Ik zat laatst ook over dit onderwerp na te denken, en ook over of er manieren zijn om hier beter mee om te gaan. Ik heb het geloof ik het ergst met mensen die onredelijk tegen me doen in het verkeer en met mensen die ik afval op straat/in grachten zie gooien. Soms spreek ik die tweede groep aan en/of gooi ik hun shit voor ze weg. Ik heb geen idee waarom het me zo ontzettend irriteert.

Laatst nog liep er een chick voor me met echt zoā€™n ultiem fillerhoofd, een tas van Reinders en een blikje met een mixdrankje erin. En toen dacht ik eerst: brrr, wat een type, en daarna meteen: niet zo bevooroordeeld zijn, misschien is ze wel hartstikke leuk. Maar toen gooide ze haar blikje in een plantenbak terwijl er twee meter verderop een prullenbak stond en toen was ik wel weer klaar met mā€™n niet-veroordelende-zen-stand en was ik nog minstens een halfuur boos.

12 likes

Ja dit dus, hahaha

1 like

Anders: wij hebben vaste dagen waarop wie kookt, ongeacht wienals eerste thuis is. Wanneer hij dan wil beginnen daaraan maakt me niet uit.

1 like