Stel je persoonlijke vraag #17

Van de crisis van 2008 heb ik weinig gemerkt, ik zat toen op de middelbare school en kreeg nog gewoon zakgeld dus had weinig te klagen haha. Ik heb ook niet het idee dat mijn ouders er heel hard door geraakt zijn, er is iig nooit gedoe geweest met verloren banen of niet-verkochte huizen.

Ik ga afstuderen tijdens de coronacrisis (of net erna, afhankelijk van hoe lang deze ellende gaat duren) sooo that’s gonna be fun :new_moon_with_face: al denk ik dat mijn sector niet heel snel wegbezuinigd gaat worden, denk dat er eerder juist meer geld heen gaat (technisch-medisch, hard nodig tijdens pandemieën) dus ik maak me vooralsnog niet heel erg zorgen.

1 like

Ik ben al bij de fysio geweest en het hoeft bij de mijne niet. Bij binnenkomst was je je handen en je moet je eigen handdoek mee. De fysio zelf heeft wel een mondkapje op.

Hangt ook van je behandeling af, vind ik. Een fysiotherapeut hoeft niet altijd aan je te zitten of dichtbij te staan. Vind ik anders dan de tandarts of kapper bijvoorbeeld.

De tandarts zelf ja, als patiënt natuurlijk niet, dat lijkt me vrij logisch.

Maar die heeft toch altijd al een mondkapje op?

3 likes

Maar ze verzinnen er helaas gewoon weer een ander naampje voor, ik zie in mijn omgeving nog steeds veel mensen afgestudeerd met masterdiploma op zak stages doen, of idd verkapt dienstverband freelanceconstructies, ‘traineeships’ voor 800 euro per maand etc etc. Het treurige vind ik ook dat veel jonge mensen denken dat dit normaal is en ze op elk aanbod ja zeggen, terwijl er best iets te onderhandelen valt in deze arbeidsmarkt, mensen schatten zichzelf ook echt niet op waarde en dat vind ik wel zonde.

5 likes

Oh, dat weet ik eigenlijk niet eens :sweat_smile:
Die van mij niet, geloof ik, maar weet ik niet zeker.

Gewoon, zo:

(Sorry voor mijn chagrijnige reactie net)

14 likes

Ha, ik denk het wel hoor en anders zou ik eerlijk gezegd overwegen van tandarts te wisselen. Diegene hangt toch met zijn/haar mond boven jouw open mond, lijkt me niet zo hygiënisch.

2 likes

Best lastig om alle talen af te gaan, daarom zou ik dat niet doen denk haha

5 likes

Een tijd geleden was de naam Vajen(ne) best populair, maar sinds ik weet dat dat vagina in het Turks betekent kan ik er niet normaal naar luisteren. Vreemd, want ik heb een collega die Dick heet en dat vind ik wel normaal

8 likes

Denk dat het heel lastig is om alle talen af te gaan.
Onze dochter heeft wel dezelfde naam als een lingerie merk en een vereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen en onze zoon heeft dezelfde naam als een biologische supermarkt :see_no_evil:

7 likes

Aaaah dit vind ik schattig! Zo’n jochie met zo’n grote naam :relaxed:

1 like

Met zijn grote zus Agent Provocateur

49 likes

Mijn naam heeft nogal veel betekenissen in andere talen. In het Filippijns betekent het vagina, in het Spaans een vluggertje en in het Frans gebruik je het ‘liefkozend’ voor de piemel van een baby. Oh en in de queer scene betekent mijn naam een soort feestje/bijeenkomst. Vind het wel grappig want tijdens het reizen vertellen mensen vaam wat mijn naam in hun taal betekent en zorgt altijd wel voor grappige momenten

10 likes

Ik probeerde te googlen wat vagina in het Filipijns is en kwam alleen pekpek tegen, leuke naam heb je haha.

22 likes

Ik kreeg als resultaat kutsara haha

21 likes

en ik Puki? Haha hoe googlen wij

4 likes

Haha ik heb het nooit gecheckt, mijn biologie docent op de middelbare school nam mij na de les een keer apart om de Filipijnse betekenis van mijn naam te vertellen. Oké even opgezocht de taal is niet Filipino maar Tagalog haha.

Heb je zojuist geprobeerd de naam van @Desalnietteplus te achterhalen?

• Oh jazeker
  • Nee hoor
  • Ik ben Desalnietteplus

0 stemmers

Is het je gelukt?

• Volgens mij wel
  • Nee

0 stemmers