Stel je persoonlijke vraag #17

Gaat je partner dan ook mee naar de Shabbat en feestdagen etc met dat gezin, of zijn het alleen de lessen? En ga jij je in Israel doen omdat je partner daar woont (ik meen me te herinneren uit posts in ander topics dat hij in het buitenland woont) of ga je om een andere reden het in Isarel doen? Als je dat wil vertellen natuurlijk.

Sorry voor alle vragen, ik vind religie altijd heel interessant om over te leren en over het Jodendom weet ik eigenlijk nog bijna niks

1 like

Ja hij zal dan ook altijd met me meegaan! Ik heb wel begrepen dat we niet iedere Shabbat naar dat gezin moeten gaan, vind ik zelf ook wel fijn eigenlijk, om af en toe gewoon lekker thuis met z’n tweetjes te zijn :blush:

De hoofdreden dat ik het in IsraĆ«l wil/ga doen is inderdaad omdat m’n vriend daar woont, en omdat we daar zullen samenwonen in de komende jaren. Dus dan is het natuurlijk logisch om het gewoon daar te doen. Verder voel ik me meer aangetrokken tot het Sephardische gedeelte (is van oorsprong Portugees/Spaans) en zijn de bekeringen in Europa meestal op Ashkenazi (Oost-Europees) gericht. En daar is best veel verschil in qua taal (yiddish wordt bijvoorbeeld vooral in de Ashkenazi groep gebruikt), eten, kleding en tradities.

En geeft niks hoor! Ik vind het alleen maar leuk om m’n enthousiasme eindelijk eens kwijt te kunnen haha

Sorry ik neem heel het topic over :sweat_smile:

15 likes

Oh yes nu kunnen we weer genieten van je super last minute reisplannen :joy:

1 like

:joy::joy:

deze reis was trouwens gewoon 4 weken geleden al geboekt volgens mij!!

5 likes

Ik ben hier heel random in, gebruik alleen de gele niet want die vind ik lelijk.

Ik snap niet waarom ik de huidskleurige emoji’s zou gebruiken. Ze voegen niks toe

3 likes

Ik pak altijd mijn zelfbruin huidskleur

15 likes

Klikken jullie ook wel eens per ongeluk op het FAQ knopje als je een post wil liken als je op mobiel forumt?

• Ja
  • Nee
  • Ik forum nooit mobiel

0 stemmers

Volgens mij is dat precies wat hekserij inhoudt. Heks heeft alleen zo’n negatieve klank gekregen.
Maar misschien houdt je niet zo van de de uitgebreide rituelen?
Ik heb er zelf uitgehaald wat voor mij werkt en het gaat bij mij in vlagen, maar ik vind het een fijne manier om naar het leven en de wereld te kijken.
Dit weekend is midzomer, misschien een mooi moment om er iets mee te doen? :relaxed:

5 likes

dit gebeurt mij ongeveer 35x per dag :woman_facepalming:t3:

@Diamonds Wat een verhaal zeg! Heel interessant om te lezen, het Joods-orthodoxe leven blijft altijd een beetje mysterieus overkomen voor buitenstaanders maar ik vind het ontzettend fascinerend.

Zou je dit ook gedaan hebben als je niet met je vriend was? Komt dat wel eens voor, dat mensen soort van random zonder aanknopingspunt Joods worden?

1 like

Je bent ziek en langzaamaan knap je weer op. Wanneer besluit je om weer te gaan werken/studeren?

• Als ik helemaal geen klachten meer heb.
  • Als ik met vlagen nog wat klachten heb.
  • Ik werk altijd gewoon door ook als ik ziek ben.

0 stemmers

Als je door Corona thuis moest gaan werken, werk je dan nog steeds thuis?

• Ik werk nog volledig thuis
  • Ik werk grotendeels thuis
  • Ik werk helemaal niet meer thuis

0 stemmers

Heb soms echt het idee dat iedereen weer normaal aan het werk is behalve ik. Ik mag nu 1 dag per week naar werk, tot minimaal september en de kans is groot einde van het jaar… :tired_face:

Ik ben echt nog nooit meerdere dagen ziek geweest en thuisgebleven van werk.

1 like

Als je mag kiezen, wat is dat je favoriete penislengte om seks mee te hebben? Ga ervan uit dat de dikte in verhouding is.

• ≤ 12 cm
  • 13 cm
  • 14 cm
  • 15 cm
  • 16 cm
  • 17 cm
  • 18 cm
  • 19 cm
  • ≄ 20 cm
  • Ik heb geen vergelijkingsmateriaal/heb geen seks gehad met een penis/

0 stemmers

En nog even voor het gemiddelde:

• 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24

0 stemmers

Wij hebben op kantoor een Corona rooster. Dus er zijn dan per afdeling 2 mensen aanwezig ivm productie support. Dit is al de gehele corona periode zo.
We gaan wel richting 50% aanwezig en dan overal 1,5 meter afstand.

1 like

Ik heb echt geen idee hoe lang de piemel zijn waar ik seks mee heb gehad. Ik vind gemiddeld wel prima, maar volgens mij overschat ik dat nog met de 15 centimeter die ik heb ingevuld. Die ik nu gebruik is 16 centimeter volgens mij en dat doet soms al pijn, ik zou echt niks kunnen met 18 centimeter zoals blijkbaar populair is.

13 likes

Ik vind lengte van bedpartners altijd zo lastig te beoordelen, weet ik veel? Al helemaal als je daar een aantal cm aan moet hangen. En daarnaast is er een vrij groot spectrum wat ik allemaal chill vind, heb het idee dat je vagina zich er wel op aanpast. Love alle piemels. En met een kleinere piemel is het ene standje weer chiller, met een grotere de andere.

17 likes

Meine Güte, 18 cm, hoe krijgen jullie dat voor elkaar?? Heb even een liniaal erbij gepakt en dacht echt jezus christus, dat krijg ik met geen mogelijkheid naar binnen. Ik heb een dildo van 16cm en die gebruik ik al nooit omdat ik 'm te groot vind. Vraag me nu trouwens ook af of het kunnen handelen van een grote piemel gerelateerd is aan je eigen lichaamslengte. En of bevallen nog helser is als je al amper een doorsnee piemel aan kunt :tired_face:

2 likes

De gemiddelde vagina is 12cm diep (als je opgewonden bent, anders minder) dus 18 cm past er toch niet helemaal in