Stel je persoonlijke vraag #17

Ook alleen maar om het Songfestival

Zo voel ik me over Rotterdam

No er zijn echt wel mooie Amerikaanse steden met mooie architectuur.

Huh nee toch? In 2016 kwam het al in rijtjes van Lonely Planet. Toen was Rotterdam nog geen optie voor songfestival.

3 likes

Oooh ik dacht dit jaar wel :sweat_smile:

Ja dit jaar zou het in Rotterdam komen maar de stad werd al daarvoor aangeraden als must see

1 like

Stel je voor:
Rob Geus komt je restaurant, café, snackbar etc. binnen

• Ik laat hem alle hoeken van de keuken zien
  • Na lang twijfelen mag hij even rondkijken
  • Ik laat hem de toonbank zien en that’s it
  • Na lang twijfelen stuur ik hem weg
  • Hij mag niet naar binnen! Ben je gek!

0 stemmers

Die kende ik nog niet, thanks!
Mijn favorieten zijn Bella Coco, Jayda In Stitches (al is die wel extreem vrolijk en daar moet je tegen kunnen) en Hooked By Robin.

@Maestoso Het leuke aan dekens haken is dat je het zo groot of klein maken als je zelf wilt. Ik maak nu een deken die comfortabel over je heen past als je op de bank zit, zeg maar. Ik heb even geen rolmaat bij de hand maar ik heb 198 steken opgezet en haak vrij strak. Maar met dezelfde steek uit het filmpje kan je een sprei maken voor een tweepersoonsbed, of juist een baby- of poezendekentje.
Omdat mijn dekens altijd vrij groot zijn en ik niet snel haak, doe ik er wel een paar maanden over. Soms leg ik het ook een paar weken weg omdat het te heet is om te haken bijvoorbeeld. Over 1 deken heb ik een jaar gedaan (wel met wat pauzes er tussen).

Ik heb mijn huidige deken met de dubbele V-steek er even bij gepakt en een foto gemaakt.
Het garen is Royal Batik van Zeeman, een garen met kleurverloop. Ik doe steeds 1 regel Royal Batik, en 1 regel wit. Zo zit er kleurverloop in, maar toch ook een zekere regelmaat door het wit.

Mochten mensen hier dekens haken en Zeeman-garen gebruiken: Koop direct groot in. Zeeman heeft vaak partijen van een kleur of verfbad, en als je tekort komt heb je een probleem, want een half jaar later is het er vaak niet meer. Terwijl bollen die over zijn wel heel makkelijk geruild kunnen worden.

Restjes garen geef ik ook weleens aan mijn schoonmoeder. Zij woont vlakbij een bejaardentehuis waar oudere vrouwen vierkante lappen haken. Zij (en nog wat vriendinnen) haken die lappen aan elkaar met mooi garen tot een deken. Die dekens worden dan verzameld door een stichting die ze naar (ik denk) Oost-Europa brengt.

Dit is een gedeelte van mijn deken:

En dit is de productfoto van Royal Batik.

21 likes

Ooit bij mijn bijbaantje mee gemaakt, baas schoot totaal in de stress toen hij hoorde dat Rob in de buurt is we gesignaleerd. Ging hij ineens dingen stickeren enzo :joy: hij is uiteindelijk niet geweest maar denk dat we er wel goed doorheen zouden komen.

3 likes

Aaaah arme man :joy:

Het is cool om Rotterdam te haten, @lightbox zal wel in Amsterdam wonen.

3 likes

Haha iemand zei laatst heel serieus die niet uit Nederland komt en nog nooit in Rotterdam is geweest dat hij iemand kende die in Rotterdam woonde maarja zij moest verhuizen want ja ze woonde in een gevaarlijke ghetto daar. :rofl:

2 likes

Kwam op jullie werk weleens de Voedsel- en Warenautoriteit?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet meer
  • NVT

0 stemmers

En was die persoon tevreden?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet meer
  • NVT

0 stemmers

Ik heb een keer in een winkel gewerkt die code oranje had. Super handig.

Hahahah waar slaat dit nou weer op :joy::joy:

1 like

Nou ik denk dat het tegenwoordig heel erg meevalt maar zo’n 10/15 jaar geleden werd Rotterdam wel door veel mensen gehaat. :thinking:

2 likes

Toen was het ook wel een grotere bouwval dan nu, toch? Zeker met dat station.

2 likes

Ik heb geen Amerikaanse steden in mijn poll gezet omdat ik dat saai vond, en je daar ook op vakantie kunt om te genieten van iHop en Wal-Mart enzo, ik wilde niet dat dat een optie was.

Hakken doe ik overigens als een Italiaan, en dat vinden (nouja, vonden, is inmiddels ook een tijdje terug) mijn Nederlandse vrienden op feestjes heel grappig. Love hakken, favo overbodige skill die ik als tiener heb geleerd. :two_hearts:

4 likes

Ja en het had ook de meeste probleemwijken, vond er toen ook niet een prettige sfeer hangen.

Rotterdam heeft Tante Nel

8 likes

Bezig met een koala

16 likes

Ik had een buurt-tante Nel toen ik (import) nog in Oud-Mathenesse woonde.

2 likes