Stel je persoonlijke vraag #18

Als jij iets hoort waarvan je niet weet wat het betekent, zoek jij het dan op?

Ik hoorde vandaag voor de 80e keer Tabula Rasa en ik weet al ruim 10 jaar niet wat het betekent, maar toch heb ik nooit de motivatie gehad om het te googelen. Zijn jullie ook zo?

• Ik zoek het direct op
  • Ik zoek het op als ik het vaker hoor
  • Ik zoek het meestal niet op
  • Ik zoek het nooit op
  • Het gebeurt nooit dat ik een begrip hoor waarvan ik de betekenis niet ken.

0 stemmers

1 like

Telt de Goodreads reading challenge? Een bepaalde hoeveelheid boeken in het jaar lezen (hoeveelheid zelf in te stellen). :thinking:

1 like

Wat je zelf wilt! Ik heb zelf nog nooit een goodreads challenge weten te behalen, dus als jij het als uitdaging ziet?

1 like

Op vakantie gaan zonder je kind(eren) vind jij;

• Zielig!
  • Moet kunnen.
  • Snap het volledig.
  • Ligt eraan hoe oud het/de kind(jes) zijn.
  • Korte vakantie oké.
  • Ander namelijk:

0 stemmers

Mijn ouders zijn relatief snel uit elkaar gegaan (broertje en ik waren nog heel jong) en hadden beiden niet mega veel geld, dus wij gingen altijd gewoon ergens kamperen in Nederland (achteraf denk ik dat ze het ook gewoon teveel gedoe vonden). Maar mijn moeder boekte wel lekker reizen naar Spanje en Griekenland voor zichzelf, ik was zoo jaloers, wilde ook een keer heel graag naar het buitenland :sob: Gelukkig besloot mijn moeder toen dat we op ons twaalfde ieder apart met haar naar een bestemming naar keuze. Dus gingen we naar Kreta :heart:

Toen ik nog heel jong was, 2 of 3, zijn mijn ouders ook een keer samen, zonder mij, op vakantie geweest, ik logeerde bij mijn opa en oma. Toen die mij vervolgens weer terug brachten en weer weg wilden gaan liep ik schijnbaar ook naar de gang om mijn jas te pakken. Dacht dat we op bezoek waren bij mijn ouders en ik weer terug zou gaan met mijn opa en oma. Vond mijn moeder niet zo leuk haha.

7 likes

Oke jammer :pensive::pensive::pensive:

1 like

Ik zou het niet willen, ik heb een leuk kind haha. Ik ben vast zo’n moeder die dan denkt: ooohh dat zwembad had naam kind ook leuk gevonden. :sob:
Dan zou ik er toch niet 100% van kunnen genieten.

2 likes

Optie A

Optie B

Hoe ver eet jij je appel?

• Optie A
  • Optie B

0 stemmers

2 likes

Ik snap niet zo goed waarom de antwoorden zo gericht zijn op het stom vinden? Ik begrijp wel dat je dan gewoon anders klikt, maar kan je het niet gewoon niet stom vinden, zoals @Luzarl ook zegt.

Bovendien, wat versta je eigenlijk onder plastische chirurgie, ik neem aan dat je daar niet injectables mee bedoelt maar echt een operatie?

2 likes

Als je online iets moet kopen wat ze bij zowel Coolblue als Bol.com verkopen, welke winkel heeft dan je voorkeur? Prijs en levertijd is hetzelfde.

0 stemmers

1 like

Bol doet nu steeds meer met van die gare ali-expressachtige partnerwebshops met aparte prijzen en levertijden. Met het oog op klantenservice en kwaliteit zou ik dan eerder naar Coolblue neigen

12 likes

Bol omdat ik daar veel meer ervaringen mee heb (en altijd goed bevallen). Maar Coolblue heeft juist prijzen gewonnen voor beste Nederlandse webwinkel en heeft van wat ik gehoord heb een ziek goede klantenservice. Volgens mij zijn ze allebei gewoon heel goed!

1 like

Ik heb select dus bol!

1 like

“Vintage/kringloop” wel maar niet dit specifieke plaatje haha

Dit is m'n woonkamer, allemaal kringloop/andere oude meuk maar heel anders dan die foto

24 likes

Ikea

5 likes

Ik leef in mid century modern maar dan via de kringloop

2 likes

Ik doe regelmatig dit soort challenges omdat ik het leuk vind om te kijken wat voor invloed zo’n aanpassing heeft op mijn leven en hoe ik mijn dagen invul. Niet omdat ik per se vind dat iets anders moet of slecht gaat, maar gewoon als experiment, als een soort zelfonderzoek. En soms ontdek ik dan dat zo’n nieuwe gewoonte me heel goed bevalt en verander ik structureel iets.

Ik vind het ook leuker om iets heel radicaal/drastisch aan te pakken, door bijvoorbeeld te zeggen: ik ga 30 dagen niet op internet in mijn vrije tijd, in plaats van gewoon te zeggen: ik ga vaker offline.

Maar goed ik denk dat ik hierin dan weer een special snowflake ben.

Misschien moet je het gewoon een keer proberen Penny, dertig dagen extreme zelfzorg bijvoorbeeld?

12 likes

Industrieel, scandinavisch en vtwonen vind ik leuk. En ik ben heel slecht in 1 stijl aanhouden, dus hier in huis is van alles een beetje en daardoor is het net niks

2 likes

Ik vind dit juist wel tof. Aal heb ik zelf niet echt de discipline, maar het voelt alsof je dan uiteindelijk wel weet wat voor je werkt of wat niet. In plaats van dat je het je afvraagt en niet doet, of langer probeert vol te houden terwijl het niks is.
Deze Youtuber had ook een jaar maandelijkse dingen gedaan en ik vond zijn inzichten wel interessant (maar ook heel persoonlijk, dus meer als motivatie om zulke dingen te proberen dan echt de waarheid te kennen want die is voor iedereen anders)

Samenvatting

https://youtu.be/kRr9LQ7mZ_A

3 likes

Ben je wel eens in het Designer Outlet in Roermond geweest

• Ja
  • Nee
  • Wat?

0 stemmers

Zo ja, moest je daar meer dan 20 km voor reizen?

• Ja
  • Nee
  • Ik zei al dat ik er nooit ben geweest

0 stemmers

1 like