Stel je persoonlijke vraag #18

Ik laat 's nachts mijn vaatwasser lopen en heb wel eens getwijfeld of dat geluidsoverlast geeft. Ik weet inmiddels dat dat niet zo is (ik heb een keer kunnen luisteren vanuit de buren)
Ik hoor(de) zelf eigenlijk ook zelden iets van de buren, totdat er in het gebouw naast me mensen kwamen wonen die hun kind blijkbaar in de slaapkamer aangrenzend aan de mijne laten slapen. Maar dat kind ligt dus echt halve nachten te krijsen :disappointed_relieved:
Ik vind dat wel een lastige want ik snap dat de ouders daar vrij weinig aan kunnen doen maar het is wel echt HEEL vervelend en het duurt ook al heel lang. Ik slaap tegenwoordig maar standaard met oordoppen maar dat helpt niet altijd genoeg.
Ik heb trouwens ook geen idee welk appartement het is en wie daar wonen (het is niet in mijn gebouw) dus ik kan er verder ook weinig mee.

1 like

@LaPetiteRobeNoire Dat mag hij zeker en zoals ik al zei, had hij er zeker een goede reden voor, maar dan hoef ik niet zijn films te kijken. Ik kijk ook liever geen films van sommige anderen, maar ik denk dat deze mensen in hun villa en met hun successen daar ook geen last van hebben

Ik vind dit zelf wel echt een lastige discussie eigenlijk. Ja, iedereen moet rekening houden met elkaar, maar soms mogen we ook wel iets toleranter zijn.

Als je buren iedere avond bbqen, de vuurkorf aanhebben en blowen dan snap ik dat je dat asociaal vindt en er iets van gaat zeggen.
Ik woon zelf in een flat en mijn onderburen bbqen soms op hun balkon. Met dit weer 2x per maand ofzo. Officieel mag dat volgens mij ook niet van de VVE. Ja, dat betekent dan soms dat ik m’n raam liever dicht doe omdat ik die lucht niet in huis wil. Maar boeiend?!?! Zo kan je overal wel op gaan zeiken. Ik ben een gezelligheidsroker dus soms rook ik ook wel eens op mijn balkon. Nog nooit klachten over gehad.

In NL kunnen we zo lekker met vingertjes wijzen en iedereen op de regels wijzen. Daar zit toch geen lol in. Ik rook af en toe op mijn balkon, een ander bbqt soms, weer een ander blowt soms buiten. Kan me daar echt niet zó druk om maken hoor, en mijn buren gelukkig ook niet.

15 likes

Ik weet dat wij wel eens overlast veroorzaken. Aantal weken geleden hadden we hier 's nachts vrij hard de muziek aan en toen stond de buurvrouw voor de deur. Andersom klussen zij echt heel veel en daar hebben wij weer last van. We maken het altijd wel weer goed en dan drinken we een kopje koffie samen en moeten we erom lachen.

1 like

Kinderen ā€˜laten’ schreeuwen is het niet. Maar zeker nu in de vakantie sneaken ze wel vaak naar buiten om te gaan spelen. Ik haal ze dan wel snel naar binnen maar ze zijn zeker 3x in de week voor 8 uur in de tuin aan het spelen :sweat_smile: Vaak gewoon zachtjes, maar soms ook keihard :see_no_evil:

uhm jij hebt volgens echt heel veel berichten geschreven in het buren topic over langdurig klussen.
dan ga ik ook niet zeggen ā€œja de een klust somsā€ want ik denk dat niemand het erg vindt als er een keer sigaret gerookt wordt of een keer een barbecue, daar gaat het helemaal niet om…
overlast gaat meestal over zaken die voortdurend plaats vinden

7 likes

Misschien dat de buren last hebben dat ik soms in huis sport, maar dat weet ik niet zo goed, want onze onderburen waren doof

1 like

geen van deze dingen maar ik schreeuw heel vaak naar mijn vriend. das ook abnormaal en ik weet dat het gehorig is en dat de buurvrouw mij wel eens nadoet.
ik luister hun trouwens af door de tuindeur open te doen en dan in de tuin te lopen, terug naar de deur te lopen en dan de deur dichtdoen alsof ik binnen ben MAAR IK STA DAN NOG BUITEN en dan gaan ze roddelen en dan luister ik daar naar en geniet ik.

44 likes

Zijn werk is ook niet allemaal in mijn straatje hoor, maar ik begreep je bericht niet helemaal.
Maar ik ben wel blij dat er naast disney überhaupt nog andere, redelijk bekende en ā€˜kwalitatieve’ animatiefilms bestaan/bestonden zoals die van Don Bluth, al is het niet altijd mijn smaak, een zekere mate van concurrentie zorgt denk ik wel voor meer creativiteit en diversiteit.

Modeontwerper

Oh ik ben zeker een voorstander van concurrentie, maar ik ben persoonlijk geen fan van de concurrentie uit die periode van de jaren 80 en 90. Hoewel het zeker wel nodig was, want de animatiefilms waren vanaf Disney’s overlijden tot Don Bluth wegging gewoon goedkoop en middelmatig. Maar persoonlijk vind ik het niet zo heel anders dan de formule die er al was.
Ik vind de concurrentie van tegenwoordig (Sony met de Lego Movie en Into The Spider-Verse, Klaus en vroeger Pixar) echt wel verfrissend en ook een uitdaging, maar ook nu zijn er studio’s waarvan ik denk: ā€œSerieusā€¦ā€

1 like

Ik vind het super grappig om te lezen dat mensen (zoals jij) hier zo’n mening over hebben :smiley: leuk, nooit bij stilgestaan haha

7 likes

Haha dat denk ik vaak. Met periodes ook bij Disney zelf trouwens.

1 like

Oh ja ik ook hoor! Ben zeker geen fan van alles :sweat_smile:

1 like

Oh ik zeg ook niet dat het niet vervelend is hoor, erger me er zelf ook kapot aan hahaha. Maar nu het vakantie is maken we ons er dus wel schuldig aan, buiten schoolvakanties komen ze alleen om 8u buiten om snel naar de auto te lopen zodat ik ze naar school kan brengen haha.

Maar we wonen gelukkig in een buurt met heel veel jonge kinderen dus de meeste buren begrijpen ook dat ze soms wel eens buitensporig veel herrie maken. Als het de onze niet zijn, zijn het die van de overburen bijv hahašŸ˜‚

2 likes

Jemig wat een aanvallend bericht meteen, waar is dat nou weer voor nodig?! Mijn buren waren 9 maanden non stop aan het klussen. Zoals ik ook in mijn bericht schreef: als je buren continu roken, blowen, bbqen etc snap ik dat je daarover gaat klagen.

Denk dat het ook vanaf hangt in wat voor buurt je woont en hoeveel verbouwingen daar elk jaar plaatsvinden. Hier in de straat zijn het afgelopen jaar denk ik minimaal 30 woningen ver-'visgraat/metalen deur met glas/oh hey we gooien er een verdieping bovenop’t. Dan is het wel fijn als de werklieden zich aan de normen houden, want alles dreunt vele woningen(lagen) door. Briefjes en bereikbaar zijn is al heel keurig dan hahašŸ‘Œ

3 likes

Het was niet aanvallend bedoeld. Misschien roken de buren van sommige andere forummers al 9 maanden onder hun raam. Juist als je weet hoe vervelend continue overlast is, vind ik het niet leuk om te zeggen dat mensen wat toleranter moeten zijn en niet met hun vingertje wijzen want niemand zegt ā€œuwlch mijn buurvrouw rookt eens per maand een sigaret zo vies!!ā€ en dan iemand ā€œja mijn buren hadden vorig jaar een keer gebarbecued, ongehoord!ā€
Het gaat niet over die enkele keertjes waar mensen over klagen

Nee maar dat zeg ik ook helemaal niet :roll_eyes:. Zoals ik het las, wonen @anon46421473 en haar vriend er nog maar net en is het dus überhaupt niet mogelijk dat die onderbuurvrouw al 9 maanden last heeft van zijn gerook. Dat bedoel ik.

En nogmaals, ik schreef juist dat ik het snap dat als het continu gebeurt, je gaat klagen. Dat betekent dus dat ik nergens zeg dat ik vind dat als je dan klaagt, je maar wat toleranter moet zijn en niet met vingertjes moet gaan wijzen. Vind het echt irritant dat je die woorden nu in m’n mond legt.

Mijn bericht was niet specifiek naar een forummer toe, dan had ik diegene wel geciteerd of getagd. Het was een algemene gedachte in deze discussie.

Edit: sorry ik heb m’n dag vandaag niet. Ik snap namelijk nu ik het teruglees dat mijn bericht bij jou in het verkeerde keelgat schoot, omdat je net had gepost dat je buren hun gerook etc bij jouw toekomstige kinderkamer naar binnen komt.

Maar dat bedoelde ik dus niet, ik snap juist heel goed dat dat vervelend voor je is en je staat in je goed recht om daarover het gesprek met ze aan te gaan als je dat wilt.

4 likes

Waar begint jouw bsn nummer mee? Anoniem!

• 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Anders

0 stemmers

1 like