Wauw in 4min al zoveel mensen die zich heel snel zorgen maken om alles. Hoe proberen jullie hiermee om te gaan? Ik merk dat ik er steeds minder goed mee om kan gaan en mezelf echt regelmatig gek maak
Niet om dingen in mijn eigen leven maar wel om grotere onderwerpen als oorlogen, klimaatverandering of nu de situatie in Libanon. Daar kan ik me echt machteloos door voelen.
Ja same. En ik maak me ook zorgen over onze hele financiële systeem gezien er altijd meer geld bijgedrukt wordt door centrale banken (vooral in crisissitiaties) en dat leidt uiteindelijk tot inflatie. Ik maak me zorgen of er mogelijk een hyperinflatie komt van de dollar of euro.
Een doos raketjes per ongeluk buiten de diepvries laten staan. Kan ik dit nog âveiligâ terug invriezen en opeten? Nu ik het zo neertyp lijkt het best een domme vraag want het is maar suikerwater, toch?
- Sowieso wel.
- Ik denk van wel.
- Sowieso niet.
- Ik denk van niet.
- Ik weet het niet.
0 stemmers
Zijn ze echt 100% gesmolten? Het kan denk ik sowieso alleen krijg je dan hele lelijke ijsjes
Zou ze misschien uit de doos halen en ânetjesâ invriezen met zoveel mogelijk ijssap in de punt en het stokje er netjes in! Dan heb je mixraketten maar verder niks mis mee
Hoe zou jij je Tonyâs reep samenstellen?
- Melk
- Puur
- Wit
0 stemmers
- Hazelnoot
- Amandel
- Framboos
- Kokos
- Speculaas
- Pretzel
- Karamel/toffee
- Discodip
- Knettersuiker
- Muisjes
- Zeezout
- Kaneelsuiker
- Noga
- Koffie
- Biscuit
- Kletskop
0 stemmers
Heb alleen de opties die je ook echt kan kiezen in de poll gezet!
Oh je bedoelt echt veilig qua bacteriën ofzo. Ja geen probleem. Maar het is niet meer te vreten en daar doelde ik op. Ervaring mee. Kristalliseert heel gek.
Ja inderdaad! Ik heb het er op gewaagd en was eigenlijk nog goed te doen, hoewel ze toch al dik een uur in 30 graden hebben gestaan.
Ja afleiding zoeken probeer ik ook nog wel eens, maar dan raak ik toch weer verzeild in de gedachten en zorgen. Wil nog niet zo goed helpen nee
Ik ben benieuwd naar jullie!
Ik liep vanavond naar huis en ik heb momenteel een hele grote blauwe vlek op mijn bovenarm. Die gaat een soort van rond (van een harde greep, no worries verder people (< klinkt sarcastisch maar bedoel ik echt niet haha) dus je ziet door de vorm best goed dat het inderdaad van een harde greep is en niet een stootje ergens tegenaan ofzo.
Ik liep voorbij een ouder stel die samen naar de lucht aan het staren waren en we raakten in praat, want ik vroeg ze waar ze naar keken enzo. Op een gegeven moment vroeg de meneer âjongedame, is alles wel goed bij je?â In eerste instantie begreep ik niet waarom hij die vraag zo stelde, maar toen ik hem aankeek zag ik dat hij naar mijn arm wees. Ik legde hem uit hoe ik daar aan kwam maar toen ik later doorliep dacht ik: wat fijn eigenlijk dat iemand zo oplettend is en ernaar vraagt. Stel dat ik mishandeld zou worden (of in ieder geval onveilig situatie gehad), zou ik dat best prettig vinden. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is! Voor mij wel, ook wel door mijn jeugd denk ik. Dus ik was hierdoor benieuwd naar:
Stel dat jij zoiets ziet.
Zou jij vragen of alles goed is?
- Ja
- Ja, maar ligt eraan bij wie
- Nee, maar zou wel zorgen hebben
- Nee
- Twijfel
- Anders
0 stemmers
Stel dat jij die vraag zo kreeg, zou jij dat prettig vinden?
- Hm nee eigenlijk niet
- Ja ik denk het wel
- Weet ik niet
- Anders
0 stemmers
O ja haha, die mensen keken overigens naar de lucht omdat er 1 mini piepklein wolkje aan de lucht was. Vonden ze echt helemaal grappig
Als jij telefonisch een bestelling doet bij een bedrijf (een product, geen eten ofzo) en je vraagt of ze het kunnen bezorgen, bedoel jij dan:
- Dat ze het op de post doen zodat het bij je bezorgd wordt
- Dat ze het persoonlijk komen langsbrengen
- Anders?
0 stemmers
Ik moest vandaag iets telefonisch bestellen en ik vroeg of het weer thuisbezorgd kon worden (dat hadden ze de vorige keer ook gedaan). Ik bedoelde natuurlijk dat het dan met de post wordt verstuurd, maar die vrouw aan de telefoon werd woedend op mij âdat ik dat echt niet van ze kon vragen in deze tijdenâ, omdat ze dacht dat ik vroeg dat bedrijf/ de secretaresse het persoonlijk kwam afleveren. Ik vraag me nog steeds af of ik nou zo onduidelijk was of dat het gewoon aan die vrouw lag
Ik had âpersoonlijk bezorgenâ geklikt omdat ik in mijn hoofd had zitten dat het om iets heel groots ging zoals een bank. Geen idee waarom haha.
Maar als het iets is dat qua afmetingen op de post kan lijkt het me duidelijk dat je dat bedoelt, al zou ik dan denk ik zeggen âkunnen jullie het opsturenâ.
Maar ik vind het sowieso nogal bizar dat een telefoniste boos wordt om die vraag, dat ligt duidelijk aan haar.
@LaPetiteRobeNoire @Molotov haha nee het gaat gewoon om een brievenbuspakketje, niks ingewikkelds of waardevols aan, daarom vond ik de reactie ook zo overtrokken
Het was vrijdagmiddag en 35 graden, iemand was er klaar mee
Huh maar je bedoelt duidelijk niet dat dorp? Haha want dat is het eerste waar ik aan denk bij deze vraag. Daar wonen misschien 100 mensen, dus dat lijkt me stug
Ik denk dat jij Westerland ipv Westland in je hoofd hebt.
Westerland ligt bij ons âin de buurtâ, Westland is in de achterhoek geloof ik.
Edit: ho, Hoek van Holland, niet achterhoek.
oh westerland!!! Het is me nog nooit opgevallen dat dat niet westland heet haha.
Ja ik wist wel dat er een streek was die zo heet rondom bloemen met veel kassen??(als ik het goed heb??)