Stel je persoonlijke vraag #18

Dit zou in Nederland ook gewoon een normaliteit moeten worden. België doet soms wel iets goed :ghost:.

In dat geval zou ik een dubbele achternaam kiezen en mijn achternaam eerst💪.

Wat trouwens ook zo ouderwets en achterlijk is, als je in Duitsland gescheiden bent behoud je nog steeds de achternaam van je ex man.

1 like

In Duitsland: geboortenaam vervalt

In Duitsland is dat anders geregeld. Volgens het Duitse naamrecht mag slechts één van de twee partners de achternaam van de ander overnemen. Wanneer iemand in Duitsland trouwt en besluit de achternaam van de partner over te nemen, vervalt de geboortenaam en wordt de aangenomen achternaam de nieuwe, officiële achternaam. Diegene moet dan een nieuw paspoort of identiteitsbewijs aanvragen en de naamswijziging aan officiële instanties doorgeven. Dat is dus anders dan in Nederland.

https://grenzinfo.eu/erw/nl/nieuwe-achternaam-na-het-trouwen-dat-gaat-in-duitsland-anders-dan-in-nederland/#:~:text=In%20Duitsland%3A%20geboortenaam%20vervalt&text=Volgens%20het%20Duitse%20naamrecht%20mag,achternaam%20de%20nieuwe%2C%20officiële%20achternaam.

En dat valt na een scheiding dan volgens mij niet terug te draaien? Duitsland is sowieso ouderwets in dat soort shit. En idd dan zou ik echt niettt willen trouwen. Je weet maar nooit. Dan word je je hele leven eraan herinnert met wie je gescheiden bent. Ik vind dat trouwen sowieso wereldwijd moet worden afgeschaft. Het is echt nergens voor nodig. Alleen maar veeeeel gedoe voor 1 fuckin dag.

2 likes

Angela Merkel heeft nu nog steeds de naam van haar ex-man.

2 likes

Trouwen:

• Leuk! Wil ik ook
  • Neutraal/geen mening
  • Onzin en kan beter maar worden afgeschaft
  • Leuk, maar wil het zelf niet
  • Anders/ ik ben al getrouwd

0 stemmers

Ik wil trouwen voor de jurk en het feest

10 likes

Ben al getrouwd, maar was gewoon ff snel aan de balie. Zo’n hele trouwerij in fancy jurk en alles hoeft van mij echt niet, vreselijk lijkt me dat :joy:

7 likes

Ik trouw alleen als ik een loterij win. Ik wil alles erop en er aan, iedereen uitnodigen die ik wil en een dik feest met eten en drinken all over the place.

3 likes

Ja prima een casual trouwfeestje, zoals je een verjaardag viert. Maar dat hele officiële gedoe erom heen, vechtscheidingen, uithuwelijken. Dat zou allemaal verdwijnen. Maar het gebeurt nog steeds omdat dan alles op papier bladibla voor stellen makkelijker is. Waarom bestaat het überhaupt. Wat kan iemand het nou schelen wie een stel is. Zou mij echt een worst wezen. Zo achterhaald.

Ik vind het onzin maar als andere er gelukkig van worden moeten ze het lekker doen.

6 likes

Net als @Teigetje wil ik het voor de jurk en de taart. Het ‘instituut’ trouwen mag verder wat mij betreft afgeschaft worden, ik zie er geen enkele meerwaarde in

2 likes

Nou ja ik wil dan ook geen casual feestje, ik wil echt all out gaan en in een kasteel trouwen en feest en er een superdag van maken maar dat ben ik haha. Niet omdat het een bruiloft per se is hoor, lijkt me gewoon een goed excuus. Verder met je eens. Als niet trouwen de nieuwe norm zou worden zou denk ik alles veel makkelijker zijn. Scheidingen zijn meestal zo’n gedoe. Alleen om dat extra papiertje wat er anders niet zou zijn.

5 likes

Corrigeer jij (schrijf)fouten in je posts op het forum nadat je ze geplaatst hebt?

• Ja heel vaak
  • Ja soms
  • Nee als ik een fout zie laat ik hem gewoon staan
  • Ik maak booit fauten

0 stemmers

Ik denk dat dat voor veel vrouwen nog steeds wel de droom is en dat begrijp ik ook ergens wel. Maar de bruiloften die ik heb meegemaakt zaten de meesten te klagen over de hakken, hoe moe ze waren, het geld, het eten. Ik vraag me dan af of zowel het koppel als de gasten ook ECHT wel een leuke dag/avond hebben. :joy: Ik heb al tegen m’n vriend gezegd als we ‘moeten’ trouwen om praktische redenen gaan we er beiden in joggingbroek naartoe. Oja naar het gemeentehuis dus.

1 like

Ik weet niet zo goed wat je je als :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post: zou moeten zien?

4 likes

Blafheet haha

Leuk toch! Als iedereen er maar van geniet. Maar dat gebeurt volgens mij niet vaak haha, die hele rompslomp eromheen. :tired_face:
Ik zou er niet van kunnen genieten, dat weet ik nu al. En ik wil ook niemands vrouw zijn. Er is 1 zo’n hele lieve man die een in restaurant werkt en een paar maanden geleden wel eens eten bracht bij ons en dan zei hij tegen mijn vriend (die het eten zelf niet lustte) ‘this is for your wife’. Toen hij mij dat vertelde merkte ik dat ik echt niettttt blij werd van de woorden your wife. Voelde me direct 80. Ik heb eigenlijk altijd al een hekel gehad aan bruiloften.

Stomme bruiloften dan, want vond mijne geweldig. Was echt een blij ei, en mijn man (brrrr) nog erger. Had ik niet verwacht, want ben van nature denk ik meer een muurbloempje en nooit gedroomd van trouwen/ bruid zijn maar als het niet zo superduur zou zijn zou ik zo weer zo een fissa willen geven.

8 likes

Als ik ooit zou trouwen wil ik daarna lekker eten met vrienden en mijn familie en dan gezellig naar de kroeg. Simpel, geld voor zo’n feest zou ik liever mee gaan reizen

1 like

Het meest grappige bruiloft verhaal vind ik nog dat mijn ouders waren uitgenodigd op een traditionele Turkse bruiloft. Ze hebben beiden geen enkele Turkse roots en mijn moeder vertelde dat ze daar maar met z’n 2en aan een tafeltje zaten de hele avond want ze snapten niks van die danspasjes/dansstijlen enzo. Ik kan daar zo om stuk gaan omdat ik me dat helemaal kan voorstellen bij hen. Ze kunnen overigens allebei best dansen maar toen mijn moeder voordeed hoe ze dansten zag ik het zo voor me. Ik moest echt huilen van het lachen gewoon omg. Dus ze hebben de hele avond maar aan de tafel gezeten en durfden de dansvloer niet op. Zij hebben op hun bruiloft wel weer allemaal Turkse (o.a.) dansende kinderen gehad.

1 like

Sorry, deze poll is even alleen voor mensen die zich als vrouw identificeren anders kom ik er niet uit in mijn vraag

Vind jij jezelf een

• vrouw
  • meisje
  • not a girl, not yet a woman
  • anders

0 stemmers

Noem jij mensen van jouw leeftijd

• vrouw
  • meisje
  • anders

0 stemmers

Refereren anderen naar jou als

• vrouw
  • meisje
  • anders

0 stemmers

Mijn vriend vindt mij (24) dus een vrouw, en ik vind hem absoluut een man en geen jongen, maar ik voel me misschien nog eerder een meisje (of eigenlijk britney) dan een vrouw :thinking: