Ik vouw m’n was pas op als de volgende lading eraan komt te hangen. Kan wel een week duren, kan ook drie dagen zijn.
Was het niet zo dat plastic snijplanken het minst hygienisch was omdat plastic sneeen weer gedeeltelijk dicht gaan en dus bacteriën opsluiten… Had volgens mij met temperaturen enzo te maken
Toen ik een chefs mes kocht en heel veel artikelen over de beste snijplank las, kwam bamboe eruit als beste omdat het het minst vocht/bacteriën opneemt door de hout dichtheid, en het je mes het minst beschadigd/bot maakt door de zachtheid
Ik denk dat ik hier een turtulio voor nodig heb.
Dit. Of we gooien het op de tafel die bij het wasrek staat tot we iets nodig hebben
Stenen snijplank!
Ben jij 100% jezelf op je werk of ‘speel’ je een soort rol?
- 100% mezelf
- 50/50
- Ik speel een rol
0 stemmers
Dus niet zozeer dat je op je werk bijv. een bepaalde mening over iets voor je houdt, maar dat je je een beetje anders voordoet dan dat je thuis bent. Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel haha
Best case scenario is dat het wasrek leeg is doordat alles afgehaald is om te dragen vóórdat er weer een nieuwe was gedaan wordt, en er dus niks opgevouwen hoeft te worden
is nog nooit helemaal gebeurd helaas
Van voor naar achter van links naar rechts
Toen ik nog werkte was ik echt altijd anders dan normaal. Kwam denk ik ook door de druk oid. Had wel collega’s die ik dan na werk nog zag en dan was ik een beetje meer mezelf.
Dit is mijn tactiek om nooit m’n beddengoed op te vouwen, gewoon pas wassen als je het bed bijna gaat verschonen
Ik ben steeds meer mezelf! Maar (nog) niet helemaal
Tomaten snijd je met een
- Kartelmes
- Glad mes
0 stemmers
Lastig. Wel mezelf, maar ik laat wel een andere kant zien. Op werk ben ik niet echt bang voor confrontatie en zakelijk zijn, in mijn privéleven ben ik juist meer de ‘mediator’ en probeer ik altijd de mensen om me heen tevreden te houden haha (over het algemeen dan).
Overdreven serieus, beleefd en geïnteresseerd. Inclusief zo’n beleefdheidslachje (geen idee of iemand dat wat zegt). Ik vind het een beetje beklemmend maar het lukt me niet om ermee te kappen. Moet wel zeggen dat ik vooral vanuit huis werk en dat IRL meetings daardoor mss een beetje als sollicitaties aan blijven voelen.
Goed scherp glad mes. Als er alleen een bot glad mes is, dan een kartelmes
Heb jij een appelsnijder
- Ja vet chill
- Ja maar gebruik hem niet
- Nee maar ik wil het
- Gewoon nee
0 stemmers
Bij de meeste van m’n collega’s ben ik wel echt mezelf. Verder wel iets professioneler haha
Ja dit herken ik heel erg (incl. beleefdheidslachje) en ik merk dat het soms best veel energie kost om me eigenlijk anders voor te doen dan dat ik ben… maar ik wil me ook niet helemaal ‘blootgeven’ ofzo. En daardoor kan ik ook wel weer een soort afstand nemen van mijn werk, dus het is eigenlijk ook een soort handig. Klinkt misschien super vaag haha
Iedereen speelt een rol en die is op elke plek/sociale interactie weer anders. Je bent nooit hetzelfde.
https://courses.lumenlearning.com/alamo-sociology/chapter/993/