Stel je persoonlijke vraag #18

Dit vind ik echt super interessant, thanks!

1 like

Het eerste beste mes dat ik kan vinden, dus zowel een broodmes, kartelmes als een belachelijk groot mes om vlees mee te snijden. Als ik met zo’n plastic vork met snijvlak aan de zijkant een tomaat zou kunnen doorsnijden en die in de buurt lag, dan zou ik dat nog pakken. :joy:

5 likes

Ja, die heb ik ook! Die is zo fijn.
Sowieso al die Fiskars messen en natuurlijk ook de schaar :purple_heart:

Mijn vriend kocht laast een fiskars schaar. Ik dacht echt: jemig, twintig euro voor een schaar, ben je wel lekker? Maar moet zeggen, dat ding knipt echt magisch goed.

Ik snij verder zelf alles met een aardappelschilmesje met van die goedkope gekleurde plastic handvaten. Of een molenmesje. Iig een klein mesje. Wel op een bamboe snijplank (ook te danken aan vriend. Gelukkig kookt hij 95% van de tijd met echte messen).

4 likes

ik ben echt helemaal mezelf, zelfde als thuis. zelfde kliergrapjes, even vervelend.
soms loop ik ook stukje op blote voeten of zit ik zo met m’n benen onder me op m’n stoel.
dat kan bij ons ook allemaal. de meesten zijn zo en we zijn meer als een familie zegmaar.

als ik een zakelijke afspraak heb ben ik natuurlijk wel beleefd, vriendelijk en bikkelhard he. dan hou ik ook m’n schoenen aan.
onderhandelingsmodus ON

5 likes

Ik werk bij een kookstudio en mijn collega’s maken altijd grapjes over het feit dat er nog steeds mensen zijn die dit doen. Ik zou zeggen, ga eens met de messen van je vriend aan de slag haha. Een wereld van verschil!

5 likes

Ik gebruik voor vrijwel alles dit bekende Ikea mesje. :joy:

image

Heb je tips voor goede, maar niet al te dure messen? Ik heb echt een hekel aan snijden haha

Ik zit eigenlijk nooit anders dan dit haha ik mag toch hopen dat ik nooit in een werkomgeving terecht kom waar dat niet ā€œmagā€ want dat trek ik echt niet

1 like

Ik vind de messen van Wüsthof en Victorinox heel fijn! Ze zijn niet super goedkoop zoals de koksmessen van ikea, maar de prijs/kwaliteit verhouding is echt heel goed. Voor brood is de super slicer van Wüsthof echt de hemel, bizar scherp is dat mes. Wel goed op je vingers passen haha!

1 like

nouuu ik kom wel eens op plekken waarvan ik zeker weet dat dat niet gebruikelijk is! waar iedereen gewoon rechtop zit enzo.
ik kan me ook niet echt voorstellen dat je in een afspraak ineens zo gaat zitten bijvoorbeeld, het is echt meer voor op de kamer met je collegas en daar is het bij ons gewoon geaccepteerd.

Hoe voel je je hierbij

• Paniek
  • Vervelend
  • Neutraal
  • Fijn/positief

0 stemmers

I know. M’n vriend pusht me ook wel en ik heb het al een paar keer gedaan. Klopt ook wel. Maar bij bijvoorbeeld een ui ofzo, tja, ik vind dat mes dan te dik om er goed fijn mee te kunnen snijden.

Kan er nou niet van schrikken. Had dit wel verwacht

2 likes

In rondjes?!

Ik wilde graag een eigen hotel met een vriendinnetje aan het strand. Moet er niet aan denken. Horeca lijkt me echt niet fijn als fulltime baan, al helemaal niet als eigenaar. Ik denk dat je dan nooit rust in je hoofd hebt.

1 like

Het liefst de mijne, maar ik heb een top 20 achternaam en mijn vriend is de enige met zijn achternaam in Nederland dus ik weet niet of ik dat ga winnen…

1 like

Niet omdat ik mijn eigen naam niet mooi vind, maar omdat ik een achternaam heb die in veel islamitische landen voorkomt. Als ik ooit kinderen krijg wil ik niet dat m’n kind daardoor 1-0 achter staat. Merk er zelf relatief weinig van, gelukkig, maar ik voel er bijvoorbeeld vrij weinig voor om naar Amerika te vliegen en door de douane apart genomen te worden om m’n naam. Als ik m’n kinderen dat kan besparen, met alle liefde.

Weet niet eens of ik wel kinderen wil, maar ik heb hier wel veel over nagedacht.

3 likes

Graag mijn achternaam, maar hij heeft uiteindelijk de achternaam van mijn man. Konden er niet eens over worden dus ouderwets steen, papier schaar gedaan :joy:

27 likes

Voor nu de achternaam van m’n vriend omdat ik vind dat zijn achternaam mooier is, maar geen idee of ik uiteindelijk ook kinderen met hem krijg natuurlijk. Als ik m’n eigen achternaam mooier vind, zou ik die liever doorgeven.

1 like

Mijn vriend heeft echt een best beschamende achternaam en toch kies ik die naam, omdat ik die binnenkort ook draag. Het liefst met z’n allen dezelfde achternaam!

Ik wilde graag dat m’n vriend mijn naam nam, maar wilde hij echt niet.

4 likes