Stel je persoonlijke vraag #18

Je hebt een heel goed punt en ik ben er inderdaad ook moe van om elke keer al het vegangedoe aan te horen. Ik ben bang dat ze wat dat betreft best wel een alles of niets-type is, ze moet bijvoorbeeld ook de hele tijd benoemen dat er pus in melk zit en dat soort dingen. Sinds ze vegan is, is ze volgens mij nogal geradicaliseerd en ze heeft ook veel mensen in haar omgeving die er ook zo in staan en haar ideeën de hele tijd bevestigen. Daarom komen we steeds verder van elkaar af te staan. Het is natuurlijk superirritant, maar ik geloof niet dat ze een slecht persoon is, ze heeft ook een hele lieve, grappige en zorgzame kant.

2 likes

Ik herken het wel in m’n omgeving, met name onder mensen die net vegetarisch/vegan zijn gaan eten. Dat preachy aspect komt natuurlijk uit een overtuiging en ik zelf sta ook achter die boodschap, maar dan kan het voor anderen nog steeds gewoon irritant zijn haha. Misschien trekt het wel weg, maar je kan het misschien ook met haar bespreken.

Niet helemaal hetzelfde maar ik had zelf een vriendin die plotseling van gematigd Christen naar heftig evangelisch, ging ook de straat op om ‘zieltjes te winnen’ enzo. Zij was ook lief, zorgzaam, slim, hartelijk etc. Maar ik kon gewoon niet meer met haar omgaan want elke keer als ik haar zag ging het weer over God’s Redding en wat God betekende voor mij, en of ik een keer mee wilde naar de kerk. En dat deed ze vanuit de overtuiging dat ik anders naar de hel ging en ze gaf om mij dus dat wilde ze niet. Het was dus lief bedoeld maar man ik zat daar als atheïst gewoon niet op te wachten, continu die discussie. Bepaalde ideologieën kunnen dan toch je vriendschap breken ofzo.

3 likes

Maar ik heb geen relatie dus elke man die ik in mijn bed heb wil ik zo dicht mogelijk tegen me aan haha. Als het structureel werd zou ik wel een iets groter bed willen denk ik, ligt eraan hoe hij slaapt

3 likes

Ik ben eens goed eerlijk geweest over een off on relatie van een vriendin toen het off was. En later bleek ze dus ook me niks meer te vertellen. Wat ik op zich wel snapte, ik veroordeelde die relatie nogal openlijk. Maar ik vond dat wel erg jammer, had wel invloed op de vriendschap natuurlijk.
Toen het met die gast helemaal uit de hand is gelopen dacht ik inderdaad wel van zie je nou. Ze had het al jaren kunnen zien aankomen. Vond en vind het alleen gewoon zo zonde. Jaren in shit blijven hangen terwijl je ook wel de shitheid kan inzien op nuchtere momenten of op zo’n moment dat de relatie tijdelijk uit is. Ik kan me dan niet zo goed inhouden dat iemand veel meer verdient en waard is dan een eikel eerste klas.

2 likes

Zo groot mogelijk en blijf van me af aub en je benen wil ik ook op geen enkele manier voelen. Mijn date gaat elke keer vrij dicht tegen me aan liggen en ik moet dan ook meermaals vragen/zeggen “wil je opschuiven, ik kan niet slapen zo”. En midden in de nacht/na een slechte nacht slaap, komt dat er niet zo vrolijk uit :’)
Soms kijk ik gewoon naar zijn kant en ligt daar 60 cm onbenut en lig ik zo veel mogelijk naar de rand van het bed zodat ik niks van hem voel.

4 likes

Ah dit vind ik heel lief! Ik heb 1.60 en vind dat perfect, ook voor vriendinnen die blijven slapen, maar het verbaast me hoe goed ik nog steeds met zn tweeën in een eenpersoonsbedje kan slapen?

1 like

Haha ja ik denk dat ik dat ook wel zou kunnen voor een aantal dagen! Als ik tenminste met iemand ligt die het ook fijn vindt om gewoon samen te slapen haha. Ik slaap sowieso op mijn zij dus dan neem je minder plek in natuurlijk :joy:

Ik wil graag even vertellen dat ik een fantastische panterprintjas heb en die is van de Miss Etam. Het was liefde op het eerste gezicht.

2 likes

Dat stemt mij zeer gelukkig. Eigenlijk zou iedereen minstens 1 panterprint item in zijn kast moeten hebben.

2 likes

Ik schaam me vooral voor dat ze zo’n kieskeurige eter is, maar dan echt heeel erg. Haar ouders zijn eraan gewend bij het koken maar ik moest dan bij mijn moeder uitleggen dat ze maar een paar dingen lekker vindt die op een hand te tellen zijn. Dus nu eten we altijd patat of pannenkoeken als we langskomen :sweat_smile:

8 likes

Maar alleen naar de servicebalie als t niet te druk is. Als er weer zo’n rij van 10 man staat, dan laat ik t mooi zitten.

8 likes

Ik ga wel eens naar de servicebalie als de prijs die in de winkel staat niet klopt met wat de kassa zegt, maar vooral omdat dat me voor hen gewoon vet irritant lijkt. Hoef het dan niet eens perse terug maar doen ze natuurlijk wel altijd. Oh en ik kocht van de week veel te dure yoghurt in de bonus, was normaal €3,- en nu €2,25. Vond ik eigenlijk nog steeds idioot maar wou hem graag proberen. Met afrekenen ging de korting er niet vanaf dus toen ben ik wel heel principieel naar de servicebalie gegaan en heb het verschil teruggekregen. De yoghurt was vies trouwens.

4 likes

Als ik iets koop omdat het in de aanbieding is en de korting gaat er niet af, dan ga ik wel naar de servicebalie. Is welgeteld 1x gebeurd. Eigenlijk check ik de bon ook voornamelijk wanneer ik aanbiedingen koop. Ik vind het vooral fantastisch om de bon te bekijken als ik dingen koop met 50% korting en niks anders. Dat er onderaan staat ‘betaald 4 euro, bespaard 3,98’ :sunglasses:

• Cijfer
  • Getal
  • Nummer

0 stemmers

Heb je weleens aan Wikipedia gedoneerd?

• Ja, één keer
  • Ja, wel vaker
  • Nee, wel van plan
  • Nee, ga ik niet doen
  • Ik gebruik Wikipedia nooit

0 stemmers

Zo ja, hoe veel heb je (per keer) gedoneerd?

• 2eu
  • 5eu
  • Meer dan 5eu

0 stemmers

Dit zijn verschillende dingen dus ik weet niet wat ik moet antwoorden, wat is de vraag

5 likes

Welk woord je gebruikt voor 1, 2, 3, etc.
Wat is het verschil? Ik liep daar even tegengaan, want ik gebruik cijfer en getal bijvoorbeeld door elkaar.

0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 zijn de cijfers die we hebben
Getallen zijn een combinatie van cijfers die een hoeveelheid aanduiden
Nummers zijn een cijfer of een cijfercombinatie die een plaats in een reeks aanduiden

Het kunnen dus soms zonder context dezelfde dingen zijn, en dan maakt alleen de context het verschil in betekenis.

Bijvoorbeeld

120 bestaat uit de cijfers 1, 2 en 0
Gebruik 120 gram bloem is een getal (hoeveelheid)
Ik ben 120 op de wachtlijst of ik woon in de kerkstraat 120 is een nummer (jouw plaats in een reeks)

Zonder context kan 120 dus zowel een nummer als een getal zijn, maar geen cijfer.

65 likes

Bedankt dat je het zo op een rijtje heb gezet, het is voor mij zoveel duidelijker nu.

2 likes

Haha ik was dit aan het opschrijven en toen dacht ik echt jezus wat een saai betoog, en dat op de vrijdagavond :joy: Maar gelukkig ben jij er wel blij mee

16 likes