Stel je persoonlijke vraag #18

Minimaal 10

Alles daaronder zou ik echt te gênant voor woorden vinden.

4 likes

Hoezo vind je dat genant dan?

Een activiteit van 2 uur lang?
Dat is echt heel lang. Ik zou ook niet 2 uur een film kunnen zien voor die prijs, en bovendien heeft die persoon er (in mijn evaring) veel werk in gestoken en kennisoverdracht is niet gratis. Dus tijd + voorbereiding = schappelijk om minstens 10 te geven. Tenzij het echt een ontzettend onbekwaam iemand zou zijn, maar dan zou ik afhaken ipv 2 uur meelopen.

Ik zou me echt een enorme gier voelen als ik iemand dan minder dan €10 zou geven en al helemaal als ik diegene een muntstuk zou geven.

3 likes

Ik ge er wel vanuit dat die gids betaald wordt door de stad ofzo.

Die Free walking tours werken puur op basis van fooi, ze ontvangen geen normaal loon en staan los van stadsbestuur/toerisme organisaties.

10 likes

Wat doe jij om jezelf te motiveren als je iets moet doen waar je echt geen zin in hebt? Kan studie/werkgerelateerd zijn, maar bv ook huishouden

• Motiverende muziek opzetten
  • Motiverende (youtube) filmpjes opzetten
  • Motiverende podcast luisteren
  • Motiverende teksten lezen
  • Motivatie halen uit mensen die je inspireren op dat vlak
  • Motivatie halen uit mensen die juist niks hebben gedaan en dit als stok achter de deur zien (“zo wil je toch niet eindigen?”)
  • Jezelf belonen als je het afhebt
  • Jezelf straffen als je het niet af krijgt
  • Jezelf streng toespreken
  • Anderen vragen of ze je aub willen motiveren
  • Gewoon doen zonder te mokken
  • Uitstellen en alles op het laatste moment doen in een deadline induced adrenaline rush
  • Iemand anders het laten doen
  • Opgeven en het helemaal niet doen
  • Anders, namelijk:
  • Ik heb hier nooit last van en begin overal aan zonder motivatieproblemen

0 stemmers

Ik doe dit soms met huishoudelijke taken, als mijn huis een ontplofte bom is en ik geen zin heb om het op te ruimen kijk ik een clean with me filmpje van zo’n perfecte huisvrouw op youtube, en dan denk ik vaak ‘ja ok een schoon en opgeruimd huis is toch wel fijn ook’

Maar dat is natuurlijk niet echt een motiviatiefilmpje, meer een filmpje dat mij motiveert (lead by example haha?)

2 likes

Ik had eerst ja ingevuld maar later veranderd naar twijfel. Omdat ik er eigenlijk niet eens echt naar vraag… ik ben echt te laks met de regels merk ik, ik moet mezelf weer even heractiveren. Als iemand expliciet zegt: ik ben verkouden, dan zou ik niet gaan.
Maar ik merk dat ook op werk (met name internationals) hoesten en niesend rondlopen.

Ik vind de discussie over oudere ouders wel interessant en ook best complex. Het heeft voor mijn gevoel namelijk ook iets misogyns, gezien (rijke) mannen van 60+ aan de lopende band vader worden. En een vrouw van 60+ zal vrijwel altijd een kind krijgen met behulp van eiceldonatie, dus het argument t.a.v. verhoogd risico op foetale afwijkingen is dan ook niet waterdicht.

Wat vind jij er van als een man van 60+ vader wordt?

• Vind ik niet oké
  • Vind ik oké
  • Geen mening
  • Overig

0 stemmers

Vind je dat er verschil is tussen een oudere man die vader wordt en een oudere vrouw die moeder wordt?

• Ja
  • Nee
  • Geen mening
  • Overig

0 stemmers

Daar dacht ik dus ook over na. Vrouwen kunnen al commentaar verwachten na hun 40e, en mannen kunnen lekker hun gang gaan (vaak met een veel jongere vrouw aan hun zijde).

4 likes

Dat motivatie halen uit andere mensen/zo wil je toch niet eindigen heb ik nu aangeklikt, maar dat gaat eigenlijk niet om andere mensen.
Ik bedenk me wel wat de gevolgen zijn als ik het niet doe, die zijn meestal niet zo leuk en dat werkt meestal als beste motivatie.
Maar ik kan me niet echt een geval herinneren waar ik letterlijk aan andere mensen en hun slechte keuzes dacht, en dacht “zo wil ik niet eindigen dus ik ga maar aan de slag”.

1 like

ik hoef alleen muziek op te zetten om mijzelf te motiveren. is het laat in de avond en moet ik nog lang opblijven dan zet ik een djset of o.i.d. op. Is het echt een kutklus dan zet ik keiharde metal op.

Om nog even door te zetten, lekkere hoopvolle muziek.

Lekker boos maar wel productief zijn. :sunglasses:

1 like

De gewone politie of de biechtpolitie?

24 likes

@Lemongrab kun jij hier je licht op schijnen aub.

2 likes

Geen OMG is geen OMG

Dit is een safespace, ook voor moordenaars :pray:t3:

18 likes

image

9 likes

Planken wambuis

2 likes

Aangezien ik net in een stofzuigdiscussie belandde en mensen vonden dat ik wel heel snel stofzuig:

Hoe lang stofzuigen jullie gemiddeld? Dus als je echt alles goed schoonmaakt, niet even vlug tussendoor voordat visite komt? En dan bedoel ik dus per verdieping, niet je complete huis in één keer als je meerdere verdiepingen hebt

• 10-15 minuten
  • 15-20 minuten
  • 20-30 minuten
  • 30+ minuten
  • Stofzuigen? Ain’t nobody got time for that

0 stemmers

Hoe bewaar jij je groenten en fruit (buiten de koelkast)? Ik ga voor het gemak uit van drie soorten: fruit, groenten, en langer houdbaar spul zoals knoflook/ui/aardappelen

• Alles in dezelfde schaal
  • Alles in aparte schalen
  • Groenten en fruit samen, knoflook/ui apart
  • Groenten en knoflook/ui samen, fruit apart
  • Fruit en knoflook/ui samen, groenten apart
  • Anders…

0 stemmers