Stel je persoonlijke vraag #18

Ik wil graag even vertellen dat ik een fantastische panterprintjas heb en die is van de Miss Etam. Het was liefde op het eerste gezicht.

2 likes

Dat stemt mij zeer gelukkig. Eigenlijk zou iedereen minstens 1 panterprint item in zijn kast moeten hebben.

2 likes

Ik schaam me vooral voor dat ze zo’n kieskeurige eter is, maar dan echt heeel erg. Haar ouders zijn eraan gewend bij het koken maar ik moest dan bij mijn moeder uitleggen dat ze maar een paar dingen lekker vindt die op een hand te tellen zijn. Dus nu eten we altijd patat of pannenkoeken als we langskomen :sweat_smile:

8 likes

Maar alleen naar de servicebalie als t niet te druk is. Als er weer zo’n rij van 10 man staat, dan laat ik t mooi zitten.

8 likes

Ik ga wel eens naar de servicebalie als de prijs die in de winkel staat niet klopt met wat de kassa zegt, maar vooral omdat dat me voor hen gewoon vet irritant lijkt. Hoef het dan niet eens perse terug maar doen ze natuurlijk wel altijd. Oh en ik kocht van de week veel te dure yoghurt in de bonus, was normaal €3,- en nu €2,25. Vond ik eigenlijk nog steeds idioot maar wou hem graag proberen. Met afrekenen ging de korting er niet vanaf dus toen ben ik wel heel principieel naar de servicebalie gegaan en heb het verschil teruggekregen. De yoghurt was vies trouwens.

4 likes

Ja ik heb dit ook! Mijn vriend eet helemaal geen kaas (alleen gesmolten jonge kaas op pizza of tosti), geen eieren, best veel groente niet en ook best veel vis/zeevruchten niet (eigenlijk alleen maar witte vis of garnalen of krab/kreeft, dus geen zalm/tonijn/mosselen/enz). Oh en dan ook de ‘standaard’ specifieke dingen zoals olijven enzo ook niet. Oh en alleen maar standaard gezouten chips en eigenlijk ook geen nootjes ofzo jezus het is echt een hele waslijst.

Anyway, hij is niet-Nederlands en ook echt niet een AVG-er dus hij eet wel Indiaas, Thais enzo dus thuis vind ik het niet zo’n probleem, maar als ik dan thuis thuis ben vind ik het best awkward want dan moeten m’n ouders wel echt aanpassingen maken. En mijn moeder is echt zo iemand die me vroeger elk jaar olijven en octopus door m’n strot duwde want ‘jE smAaK vERAndErT elKe 7 jAaR’ dus dat doet ze nu ook bij hem (“Itsu’s vriend probeer even Boursin dan dat vind je vast lekker dat is eigenlijk geen kaas iedereen vindt dat lekker”) dus dan zit ik ernaast te cringen.

3 likes

Als ik iets koop omdat het in de aanbieding is en de korting gaat er niet af, dan ga ik wel naar de servicebalie. Is welgeteld 1x gebeurd. Eigenlijk check ik de bon ook voornamelijk wanneer ik aanbiedingen koop. Ik vind het vooral fantastisch om de bon te bekijken als ik dingen koop met 50% korting en niks anders. Dat er onderaan staat ‘betaald 4 euro, bespaard 3,98’ :sunglasses:

  • Cijfer
  • Getal
  • Nummer

0 stemmers

Heb je weleens aan Wikipedia gedoneerd?

  • Ja, één keer
  • Ja, wel vaker
  • Nee, wel van plan
  • Nee, ga ik niet doen
  • Ik gebruik Wikipedia nooit

0 stemmers

Zo ja, hoe veel heb je (per keer) gedoneerd?

  • 2eu
  • 5eu
  • Meer dan 5eu

0 stemmers

Dit zijn verschillende dingen dus ik weet niet wat ik moet antwoorden, wat is de vraag

5 likes

Welk woord je gebruikt voor 1, 2, 3, etc.
Wat is het verschil? Ik liep daar even tegengaan, want ik gebruik cijfer en getal bijvoorbeeld door elkaar.

0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 zijn de cijfers die we hebben
Getallen zijn een combinatie van cijfers die een hoeveelheid aanduiden
Nummers zijn een cijfer of een cijfercombinatie die een plaats in een reeks aanduiden

Het kunnen dus soms zonder context dezelfde dingen zijn, en dan maakt alleen de context het verschil in betekenis.

Bijvoorbeeld

120 bestaat uit de cijfers 1, 2 en 0
Gebruik 120 gram bloem is een getal (hoeveelheid)
Ik ben 120 op de wachtlijst of ik woon in de kerkstraat 120 is een nummer (jouw plaats in een reeks)

Zonder context kan 120 dus zowel een nummer als een getal zijn, maar geen cijfer.

65 likes

Bedankt dat je het zo op een rijtje heb gezet, het is voor mij zoveel duidelijker nu.

2 likes

Haha ik was dit aan het opschrijven en toen dacht ik echt jezus wat een saai betoog, en dat op de vrijdagavond :joy: Maar gelukkig ben jij er wel blij mee

16 likes

Vaak als ik alcohol gehad heb en dan ineens denk, goh wat prachtig dat we al die informatie maar gewoon
altijd binnen handbereik hebben. Gratis, en ook zo’n vanzelfsprekendheid.

Wat nu is, dus ik doneer direct weer, dank voor de reminder!

9 likes

Ik vind het zo apart dat we hier een mening over moeten hebben. Als ze alles goed geregeld heeft voor het kind, wat kan het de rest van de mensen dan schelen. Daarnaast zijn er mensen met een ‘ideale’ leeftijd om kinderen te krijgen die hun kind verschrikkelijke dingen aan doen. Waarom moet je het dan over de leeftijd van deze vrouw hebben.

5 likes

Ik vind het ook een kwestie van you do you, zolang er maar goed voor het kind wordt gezorgd, maar ik vind het wel zielig (pijnlijk, sneu, verdrietig?) voor het kind dat zijn/haar moeder waarschijnlijk zijn/haar dertigste verjaardag niet mee zal maken. Natuurlijk heb je die zekerheid ook niet als je op je 30e moeder wordt, maar dan is de kans wel groter als alles goed gaat.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik ook terugga als ik te weinig heb betaald, en niet alleen als ik te veel heb betaald.

Ik vind het juist gek dat jij het gek vind dat we een mening hierover hebben? We hebben een mening over zoveel dingen, dus waarom niet over zo’n situatie die zo abnormaal is in onze maatschappij? :stuck_out_tongue:

2 likes

Dat je het raar vindt, kan misschien wel. Maar “ik vind het niet ok” vind ik zo heftig. Dat je het echt afkeurt.