Stel je persoonlijke vraag #18

In mijn ogen is het vrij simpel. Gewoon niet met elkaar uit eten gaan en wat anders gaan doen.

1 like

Of de ouder(s) vroegtijdig kunnen overlijden laar ik hierbij nooit meespelen (ik verloor mijn moeder toen ze begin de dertig was) maar wel het risico dat het kind zelf er wat aan overhoudt omdat een zwangerschap op die leeftijd gepaard gaat met grotere risico’s ook voor de baby zelf.

3 likes

Ja, is echt een goed idee geweest. Het is wel nog steeds eigen verantwoordelijkheid als er iets mee gebeurd en er zijn nog steeds kinderen die hem niet helemaal uit hebben staan, maar ik vind het echt een verbetering.

1 like

Je riskeert gewoon meer als je op een latere leeftijd een kind baart. Er is een reden waarom mevrouw naar een Italiaans kliniek moest.
En niemand heeft het over de opvoeding en liefde die ze het kind gegeven heeft. Zo te lezen was die goed.

1 like

Ik vind dit echt niet oké van die vriendin hoor. Je kan iemand anders je eigen principes niet opleggen. En jij denkt al mee door een passend restaurant te kiezen etc. Als ik eerlijk ben zou ik zelf echt klaar zijn met die vriendin.

1 like

Ik speel spelletjes in bed :relieved:

4 likes

Daarom ga ik t liefste alleen op vakantie.

Ik hou niet van polderen als je maar kort de tijd hebt en ik vind nieuwe mensen ontmoeten altijd leuker dan met mn vrienden zijn die ik toch al elke week zie.

8 likes

Ik doe eigenlijk altijd zelf scan of online bestellen, en dan zie ik meteen of die aanbieding goed gaat haha.
Dus ik check niet de bon maar wel de aanbieding :nerd_face::face_with_monocle:

Ik vind mijn eigen zin gewoon de leukste en ik vind het niet leuk om compromissen te maken over plannen die mij niks lijken. Ik vind het echt prima om mijn eigen weg te gaan, maar sommige vriendinnen vinden samen op vakantie=alles samen doen.

Het liefst ga ik dus ook alleen op vakantie

6 likes

Pfff, als ik met mijn schoonfamilie een weekend wegga, moeten we ook ĂĄlles samen doen, zo vermoeiend. Het liefst nog allemaal op dezelfde tijd naar bed.
Bij mijn familie ontbijten we samen en spreken we rond borreltijd weer af. Wat je tussendoor doet, moet je lekker zelf weten.

Edit: mijn schoonfamilie is verder geweldig hoor, dus die weekenden zijn alsnog gezellig, maar wel vermoeiend. En duurt eindeloos voordat er een keer beslist is wat we die dag gaan doen.

Ik wilde eens lekker tijd voor mezelf en naar een museum, waar die vriendin toch geen interesse in had. Ik dacht dus score, laat mij maar lekker alleen. Maar die vriendin vond dat geen goed plan in die stad, wilde zelf liever niet alleen erop uit en wilde dus mee :sob:.
Met festivals doe ik ook vaak mijn eigen gang. Dan wil ik ergens heen en zie maar of je mee gaat maar ik ga net zo graag alleen. (Misschien zelfs liever want dan hoeft iemand niet op mij te waren en vice ver samen). Zo erg blijkbaar dat een vriendin van een vriendin zei “Ik doe even een Mijn naam vanmiddag”. :sweat_smile: Misschien is dit trouwens de reden waarom ik niet zo snel echte/goede vrienden maak :thinking: best anti-sociaal.

3 likes

Gebeurt zo vaak dat vriendinnen iets anders willen doen. Ik vind het dan prima om in het huisje te blijven of ergens anders heen te gaan. Ik heb er een hekel aan als dan zo’n vriendin per se alles samen wilt doen of dan gezellig met me mee wilt doen, zodat ik me niet alleen voel.
Hou op zeg! Dat verpest pas mijn vakantie.

Als je zo’n gratis stadswandeling doet, het duurt twee uur en het is een leuke tour waar goed vertelt wordt en je veel leert, hoeveel fooi geef je dan? Dit geldt voor een stad waar een euro evenveel waard is als hier.

  • Niets, het is toch gratis?
  • 2 euro
  • 5 euro
  • 10 euro
  • 15 euro
  • 20 euro of meer

0 stemmers

Hangt er vanaf hoe groot de groep is. Minimaal 5 euro, maar als er maar weinig mensen zijn wel meer, zodat de gids er een beetje een normaal uurloon aan overhoudt.

Minimaal 10

Alles daaronder zou ik echt te gĂȘnant voor woorden vinden.

4 likes

Hoezo vind je dat genant dan?

Een activiteit van 2 uur lang?
Dat is echt heel lang. Ik zou ook niet 2 uur een film kunnen zien voor die prijs, en bovendien heeft die persoon er (in mijn evaring) veel werk in gestoken en kennisoverdracht is niet gratis. Dus tijd + voorbereiding = schappelijk om minstens 10 te geven. Tenzij het echt een ontzettend onbekwaam iemand zou zijn, maar dan zou ik afhaken ipv 2 uur meelopen.

Ik zou me echt een enorme gier voelen als ik iemand dan minder dan €10 zou geven en al helemaal als ik diegene een muntstuk zou geven.

3 likes

Ik ge er wel vanuit dat die gids betaald wordt door de stad ofzo.

Die Free walking tours werken puur op basis van fooi, ze ontvangen geen normaal loon en staan los van stadsbestuur/toerisme organisaties.

10 likes

Wat doe jij om jezelf te motiveren als je iets moet doen waar je echt geen zin in hebt? Kan studie/werkgerelateerd zijn, maar bv ook huishouden

  • Motiverende muziek opzetten
  • Motiverende (youtube) filmpjes opzetten
  • Motiverende podcast luisteren
  • Motiverende teksten lezen
  • Motivatie halen uit mensen die je inspireren op dat vlak
  • Motivatie halen uit mensen die juist niks hebben gedaan en dit als stok achter de deur zien (“zo wil je toch niet eindigen?”)
  • Jezelf belonen als je het afhebt
  • Jezelf straffen als je het niet af krijgt
  • Jezelf streng toespreken
  • Anderen vragen of ze je aub willen motiveren
  • Gewoon doen zonder te mokken
  • Uitstellen en alles op het laatste moment doen in een deadline induced adrenaline rush
  • Iemand anders het laten doen
  • Opgeven en het helemaal niet doen
  • Anders, namelijk:
  • Ik heb hier nooit last van en begin overal aan zonder motivatieproblemen

0 stemmers