Stel je persoonlijke vraag #18

Zoals @Luzarl al zei, gaat het mij heel waarschijnlijk niet lukken om ooit een studie af te ronden of een full-time baan te krijgen. Dat maakt het kopen van een huis ook moeilijker. Zeker waar ik woon zijn de huizen echt soms belachelijk duur. Tot een tijdje geleden waren er aardig wat huizen rond de miljoen :frowning:

@anon42392789 met je nieuwe influencer boek word je sowieso de nieuwste Carry Slee! Misschien moeten we daarnaar streven? Nu ik erover nadenk… het kekke brilletje heb ik al

3 likes

Nou heb ik in februari ook een bril aangeschaft maar die schijnt meer van het type secretaresse te zijn. :joy:

1 like

Ja ik zelf werkte parttime omdat ik nog met mijn studie bezig was maar mijn vriend werkte toen al fulltime! Denk dat dat ook zo was bij de rest in mijn omgeving. Toen was de huizenmarkt ook nog niet zoals het nu is hé, de huizen lagen allemaal om en nabij de 2 ton.

1 like

Laatst iemand op Instagram gezien die dit had getest en bleek toch niet helemaal ondoorzichtig te zijn. Je zag echt nog vrij duidelijk contouren en zo. Dus nee, bedankt. (Niet de wc op deze foto maar een soortgelijke.)

1 like

Dit vind ik eerder een heel erg uitzonderlijke situatie. De meesten van mijn vrienden kochten tussen hun 25e en 30e. Zelf ben ik 29 en nu bezig met een huis kopen.

3 likes

En ookal werk je wel fulltime en heb je een partner die dat ook doet, dan nog betekent dat niet dat je altijd maar een huis kan/wilt kopen.

4 likes

Ligt aan de prijs van het huis, maar kosten koper is geloof ik iets van 2,5 a 3% van het aankoopbedrag?
Volgens dit artikel (https://www.geld.nl/hypotheek/service/hoeveel-is-kosten-koper) betaal je bij een huis van 250k zo’n 11.000 euro kosten koper.
En daarnaast heb je natuurlijk nog verven, vloeren, meubels, misschien wil je wat verbouwen etc.

1 like

Ja dat besef ik me nu dus! Maar toen was dat zeg maar een soort logisch iets omdat de rest om ons heen dat gewoon deed? Toen zijn wij gaan kijken wat er mogelijk was. Ik denk dat als onze omgeving daar niet zo snel mee was, wij ook gewoon langer in ons huurappartement waren gebleven.

Dat hangt er vanaf… er zijn plekken in NL waar je voor 200k een prima eensgezinswoning koopt.
Dan heb je met 2 personen zo’n 50K per jaar nodig…

Maar er zijn ook plekken waar je 600K nodig hebt voor een zelfde formaat huis… dan heb je “iets meer” nodig :crazy_face:
(En dan heb je wss ook meer spaargeld nodig voor de inrichting)

Edit: er is ongeveer een factor 4-5. Dus voor 600K heb je dan 120K samen nodig.

2 likes

Heb dit ook.
Heb ook geen partner wat het nog moeilijker maakt. Ben ook pas 2 jaar afgestudeerd.
En ik zou graag wel in Rotterdam blijven, maar das gewoon onmogelijk dan. En mijn gehele sociale leven speelt zich hier af en heb geen auto, dus zie het nog niet echt zitten om naar de suburbs te gaan.

1 like

@Calypso @lapzwans ik weet niet of jullie gemeente het aanbiedt maar misschien kan een starterslening nog helpen?

En ze verwachten dat de huizenprijzen volgend jaar gaan dalen dus misschien scheelt dat ook wat.

1 like

Bij ons precies hetzelfde en vind het dus niet zo gek. Wij waren op onze 20e klaar met onze opleiding. Allebei 40 uur baan en zo gesetteld.
Ik kan me voorstellen als je ervoor kiest om door te studeren /master halen, dat het een andere setting is.
Huurhuis had natuurlijk ook gekunt, maar een huis kopen was voor ons prioriteit omdat het er weinig huurhuizen waren binnen de gemeente waar we wilden wonen.

1 like

Nav dit nieuwsbericht

Zou jij naar de politie gaan als je getuige was bij een liquidatie?

• Ja, sowieso
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Sowieso niet

0 stemmers

Oh wauw, wat heftig zeg.

Verder denk ik er net zo over als @grace, voor je het weet ben je ergens in betrokken wat je totaal niet wil

Ik had eerst ja sowieso gestemd maar als ik nu jullie reacties en dat artikel lees weet ik het echt niet zo zeker meer… kwalijke zaak

3 likes

Ik vertrouw er ook totaal niet op dat de politie etc. zorgvuldig met je gegevens omgaat. Toen wij de politie belden omdat er een malloot met een pistool voor onze deur rond rende, kwamen ze rustig aanbellen voor een verklaring nadat ze ‘m hadden opgepakt terwijl we hadden gezegd dat niet te willen omdat ZIJN MATEN AAN DE OVERKANT OP EEN BANKJE ZATEN. Maar maakt blijkbaar allemaal niks uit :woman_shrugging:t4:

7 likes

Ben jij wel eens op een illegaal georganiseerd feest geweest? (Anoniem)

• Ja, meerdere keren
  • Ja, 1 keer
  • Nee

0 stemmers

Geen idee hoe ik altijd op dat soort dingen terecht kwam en ik drink niet eens.

Ik weet wel dat het een keer vlakbij het huis van mijn opa en oma was en ik tering ver naar huis moest lopen en besloot om 06.00 daar een fiets te gaan lenen want de rest wilde niet naar huis. Ze was niet eens boos en zei alleen: ge brengt die fiets wel terug hè want ik ken jou!

1 like

Hoe vaak per jaar, gemiddeld, ga je op vakantie?

• Niet
  • 1-2 keer per jaar
  • 3-4 keer per jaar
  • 5-6 keer per jaar
  • Vaker

0 stemmers

Hoelang zou je het volhouden zonder weg te gaan voor vakantie (je zou dus wel vrij hebben, maar blijft thuis)?

• Minder dan een jaar
  • Een jaar
  • Langer dan een jaar

0 stemmers

En als je dat minder dan een jaar kan volhouden, wat is daar dan de reden voor?

Omdat ik soms echt toe ben aan een andere omgeving. Mijn vakantie is dit jaar niet door gegaan en heb er wel wat last van alsin. Ik wil gewoon even 1 nachtje weg.

1 like