Ik woon in een omgeving waar het idd veel speelt om op jonge leeftijd een huis te kopen. Veel van mijn vrienden (24/25) wonen nog bij hun ouders en kunnen daardoor veel sparen zodat zij straks (met partner) een leuk huis kunnen kopen (plus de huizenprijzen zijn wel wat anders vergeleken met amsterdam haha). Het is hier dus ook een stuk gebruikelijker om meteen te kopen Ipv eerst iets te huren. Ik heb vaak gesprekken met vrienden en zij zien huren dan als weggegooid geld, terwijl ik dan probeer uit te leggen dat het flexibele aspect, en ĂŒberhaupt het op je eigen benen staan voor mij zwaarder weegt. Nu is het wel iets genuanceerder hoor, want waar ik woon zijn er heel weinig huurappartementen waardoor het wel aantrekkelijker kan zijn is om voor een koophuis te gaan.
Maar ik merk dus zelf duidelijk verschil tussen mijn vrienden âhierâ, waarbij de vraag âwanneer willen jullie gaan kopen?â regelmatig gesteld wordt, en tussen vrienden die in de Randstad wonen âjoh, waarom zou je nu al een huis willen kopenâ