Wat vervelend dat je ouders zo onwetend waren maar ook niet echt iets wilden leren. Ik weet niet of je daar nu nog last van hebt, maar ik kan me best voorstellen dat je moeite hebt met op gewicht blijven.
Gezonde voeding is zo belangrijk voor een kind, ik vind dat echt iets waar je je gewoon in hoort te verdiepen als ouders. Net als opvoedmethodes. Je hoeft het echt allemaal niet 100% perfect te doen, en er bestaat ook veel discussie over wat ‘goed’ is, maar je kunt je in ieder geval verdiepen in wat voor jouw situatie/kind werkt. Ik vind het wel een vorm van mishandeling dat je je daar niet eens in wilt verdiepen.
Wat ik echt kwalijk vind en in veel Amerikaanse vlogs en video’s zie, is dat er wordt gedaan alsof kinderen alleen maar zout en vet en suiker willen eten. De ouders eten dan een complexe, gezonde maaltijd, en de kinderen krijgen bewerkte aardappelsmileys en chicken nuggets. Leer je kind gewoon normaal eten en dat niet alles wat groen is, vies is. Ik weet dat de meeste kinderen door zo’n fase gaan, maar door het dan helemaal niet meer te geven ben je gewoon slecht bezig.