Stel je persoonlijke vraag #18

Ik dacht vroeger altijd dat het soort medailles waren :’) van goud ofzo, die je dan bij de bank kon inwisselen voor geld.
Maar het is het ontvangen van een gift (in geld of reisjes of goederen) en zorgen dat die ander dan een voordeel krijgt boven de rest. Bijvoorbeeld een projectontwikkelaar bij verkrijgen van een vastgoedproject bij een overheid.

2 likes

Oh grappig, dat zou ik nou nooit bedenken.

Soort van fik erin, maar dan in de microgolf

groetjes aan je vriend!

8 likes

Op een gemiddelde avond (doordeweeks)…

  • Kan ik mezelf prima vermaken en ben ik achteraf tevreden over de invulling van mijn tijd
  • Kan ik mezelf vermaken, maar achteraf voelt het als nutteloos bestede tijd
  • Vermaak en verveel ik mij 50/50
  • Verveel ik me vooral

0 stemmers

1 like

Het is wel vaak nutteloos, maar dat heb ik echt nodig haha. Tevreden dus

21 likes

Mijn ouders zijn gescheiden dus dat maakt het wel wat makkelijker (à la, we dumpen de kinderen 4 weken bij hun moeder). Ze wilden ons nooit meenemen op verre reizen omdat we het anders toch zouden vergeten, zonde van het geld. Werd er toen uiteraard boos om, maar geef ze nu groot gelijk :joy:

Hij zegt ‘da’s nog beter dan die eettechniek van jou man’

Omkoping, even makkelijk gezegd

2 likes

@LaPetiteRobeNoire @Calypso Maar dan was het geen nutteloze tijdsbesteding, want je was er tevreden over. Dan heb je misschien weinig noemenswaardigs gedaan maar gevoelsmatig is het goed bestede tijd!

Ik zei ook tevreden toch? En daar heb ik ook op gestemd!

2 likes

100000% mee eens. Ik las gisteren een post op Linkedin dat iemand een jaar lang Spaans oefende op een taalapp. Elke dag minstens een kwartiertje en dat is poepsimpel want ‘‘je hebt geen idee hoe vaak je nutteloos je gsm vast hebt’’. Ik vond het eerst knap maar door die uitleg dacht ik enkel nog :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:. Dat eeuwige zeuren over ‘‘iedereen kan dit bereiken maar jij besteedt je tijd nuttelozer dan ik’’ / ‘‘kijk mij productief zijn in mijn vrije tijd’’. /rant

8 likes

Ik las hem meer als genoten van je vrije tijd. Ik heb vaak genoeg als een lambal op de bank gehangen dat ik na die tijd dacht, ok wat ben ik hiermee opgeschoten? En dat voelt voor mij als nutteloos bestede tijd. Terwijl als ik, ook al doe ik niet meer dan als zeester op de grond liggen (oid), maar wel geniet van die tijd, en achteraf ook denk, ja dat was leuk, dat wel zou zien als prima invulling van mijn vrije tijd

4 likes

Ik las eens ergens (geen idee meer waar):

“Time enjoyed wasting, isn’t wasted time” .

Wel mee eens.

17 likes

Ja, John Lennon was dat toch?

1 like

Niksen - the dutch art of doing nothing

haha sorry ben het er helemaal mee eens hoor, luiheid kent geen tijd
Maar moest gelijk aan deze ““trend”” denken https://time.com/5622094/what-is-niksen/

@slurfhondje Ik ken ook zoveel mensen die dit soort projectjes starten en er uiteindelijk niks van afmaken of kunnen. Maar wel elke keer als ze ergens mee starten het vooral delen op social media (misschien is het daar ook meer om te doen dan echt de taal te leren?). Kan me daar echt plaatsvervangend aan ergeren (misschien omdat ik zelf ook geneigd ben alles te willen proberen, maar me dat juist stress geeft en mezelf dus dwing niet teveel te moeten doen)

4 likes

Lol ik vind dit echt zo ironisch, the Dutch art of doing nothing. Ik vind juist dat onze cultuur nog zo’n supercalvinistische inslag heeft van niet lullen maar poetsen en dat je altijd maar hard moet werken, en zoveel mensen die zich schuldig voelen als ze een paar uurtjes niks doen want ja je moet je tijd toch nuttig besteden. Het overgrote deel van de Nederlanders kan zelf deze cursus niksen wel gebruiken, hoe zijn wij in vredesnaam hier het gidsland in geworden? Vast gewoon weer een of andere Amerikaan die dacht oh een ~ exotisch Europees concept ~ dat gaan we eens lekker uitbuiten net zoals hygge.

38 likes

Haha ja precies dit is het volgens mij gewoon.

4 likes

Het is gestart met een artikel door een Poolse, in januari 2018. Een Nederlandse heeft er vervolgens een boek over geschreven en is meegegaan in die hele hype van hygge/lagom/ikigai/whatever woord dat niet in het Engels bestaat dat opeens een ~ lifestyle ~ is. Amerikanen hebben het een jaar later opgepikt!

(Ja, ik vond het merkwaardig toen ik het de eerste keer ergens zag en toen ben ik het soort van gaan volgen)

5 likes

Misschien lijken we voor de buitenstaanders zo omdat we zo hysterisch bang zijn een onbewaakt moment betrapt te worden op luieren dat zelfs even achteruit leunen op de bank met een biertje luidkeels aangekondigd moet worden met 'HE HE, even zitten hoor! Poeh! Was ik echt aan toe! Wat een genietmomentje even dit!!! Zo, even helemaal niks!!! Morgen om 5 uur ‘s ochtends weer de mijnen in!!’

37 likes