Stel je persoonlijke vraag #18

“We stoken niet voor de kat z’n viool”

15 likes

Heerlijk die eensgezindheid van ouders :heart:

5 likes

Ik vond het altijd zoooooo vervelend als mijn moeder zei “achterom is de kermis!!1!!1!”.

Dat was toen ik nog geen huissleutel had en altijd buiten speelde, dan wilde ik even snel naar binnen om te drinken of plassen. Dus dan klopte ik op het raam, maar m’n moeder stuurde me altijd achterom.

Achteraf snap ik het natuurlijk wel, hoe irritant is het als je steeds naar de deur moet lopen voor zoiets :joy:

4 likes

Hahaha heerlijk!

En: “ikke ikke ikke en de rest kan stikken” ?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Wel een variant "als blabla in de sloot springt, springen jij dan ook? “.
Zouden we deze dingen ook zeggen als we zelf kinderen hebben?
Als iemand " Wat?” zegt ipv sorry of wat zeg je, zeg ik wel al “wat? klap op je gat (dan heb je wat)”.

Met Danish Chef, mjam mjam

3 likes

Jep. Bijna alles wat hierboven staat zeg ik nu ik moeder ben ook :sob::joy:

3 likes

Ik tegen mijn kinderen op school ook :sweat_smile::innocent::see_no_evil:

5 likes

Ohhh ben ook zo bang dat wanmeer ik ooit moeder ben, ik mijn moeder hoor als ik m’n mond opentrek.

1 like

Bij ons zeiden ze altijd: ‘Je bent niet op Soestdijk geboren.’ :expressionless:

2 likes

Nou behalve de uitspraken lijkt ik qua opvoeden niet op m’n ouders gelukkig hahaha😂

Maar dingen als ‘straks is het janken’ flappen er gewoon uit wanneer ze weer een spelletje doen wie het hardst met de bal tegen de ander z’n hoofd kan smijten ofzo :sweat_smile:

8 likes

Ik kan alleen een 2x2 oplossen maar heb 3x3 nog nooit geprobeerd haha, maar volgens mij moet je voor 3x3 dezelfde stappen doen dus dan heb ik al een begin

(Oja heb vroeger natuurlijk wel een poging gedaan maar toen wist ik niet dat je algoritmes moest leren)

Die naturelversie is zo lekker! Maar ik heb het idee dat niemand ze ooit een kans wil geven WANT er is een kaasversie. En ik zat een keer in een Flixbus en wilde een medereiziger die naturelvariant aanbieden en toen zei hij: ‘Bugles zonder kaas, wat een armoe.’ :sob:

1 like

Lees je wel eens fanfictie?

• Ja
  • Nee
  • Vroeger wel, nu niet meer

0 stemmers

Ik vraag dit voor een vriend :stuck_out_tongue_winking_eye: mijn vriend om precies te zijn :joy: ik zei dat best veel meisjes/vrouwen fanfiction lezen en hij kan zich daar niks bij voorstellen, en nu vraag ik me af of ik misschien in een tumblr-bubbel verkeer, vandaar

“Wat eten we vanavond?”
“Lekker.”

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Mijn moeder gebruikte hier altijd de variant:
“Wat gaan we vanavond eten?” En dan zij:
“Wat de pot schaft”

JOH!

6 likes

Kapot is kapot!

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Of je worst lust!

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hahaha ik vind het zo grappig dat de Nederlandse cultuur zo’n eenheidsworst is dat we zelfs allemaal dezelfde gevleugelde ouder-uitspraken hoorden

18 likes

Spraken jullie ouders babytaal tegen jullie zoals “waar heb je au”? En over zichzelf in 3e pers enkelvoud praten “mama gaat even…” ?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee

0 stemmers