Stel je persoonlijke vraag #19

Kijken is het niet echt, maar is wel het programma dat ik elke ochtend standaard aanzet als ik m’n ontbijt ga maken en shit :sweat_smile:

2 likes

Welke

1 like

Geen specifiek paard, maar mijn droom is een barokke donkervos ruin van een jaar of 8. Liefst klassiek geschoold maar anders dressuur tot L, braaf buiten in de zin dat ik geen vliegles krijg als ik alleen een rondje wil doen en gewoon gezond.

3 likes

Helemaal mee eens! Ik sprak iemand wier kinderen op een tweetalige basisschool zitten en ze is er lyrisch over. Zelf zou ik die school nooit kiezen, onder andere omdat de docenten Nederlands zijn en geen moedertaalsprekers Engels, en in aanvulling op wat jij zegt denk ik dat een kind in Nederland geen hoger niveau van Engels behaalt door een tweetalige basis- of middelbare school.

Ik krijg overigens ook vaak de vraag of ik mijn eventuele kind meertalig zou opvoeden omdat ik verschillende talen goed spreek, maar dat zou ik nooit doen. Ik heb talen gestudeerd en weet dus dat het niet per se een goed idee je kind op te voeden met een andere taal is als het niet je moedertaal is. (Al gebeurt het in sommige situaties natuurlijk wel, als je als ouders beiden een andere taal spreekt en onderling Engels bijvoorbeeld.)

1 like

Aaah wat zielig van je nichtje, haha. Ik heb dus ook diverse situaties meegemaakt waarin het kind bijvoorbeeld een superstrenge moeder had die Frans sprak en die dus een enorme afkeer van Frans had, omdat ze dat met straf associeerde. :sweat_smile: Ze heeft Frans daarom nooit goed geleerd en afgezworen zodra het kon.

Interessant ook dat je voor de eindexamens dan ineens alles in het Nederlands kreeg.:thinking: Lijkt me heel verwarrend!

2 likes

Hoeveel tanden/kiezen heb jij?

• Meer dan 32
  • 32
  • 31
  • 30
  • 29
  • 28
  • 27
  • 26
  • 25
  • 24
  • Minder dan 24

0 stemmers

2 likes

Ik heb ze zitten tellen, maar ik had natuurlijk ook gewoon 32-4 kunnen doen

4 likes

Ja, heel herkenbaar, van dat Frans! Ik had ook zoiets met de moedertaal van mijn vader. Hij had hele strenge opvattingen van wat goed opvoeden was en uit protest en een soort rebellie weigerde ik dus zijn taal te leren, oeps. Spreek nu nog steeds maar een paar woorden/zinnen :woman_shrugging:t4:

2 likes

Pfeww, nice

1 like

Hahahaha. De Sallandse heuvelrug (wel in Overijssel) is ook erg mooi hoor, daar hoor je eigenlijk haast nooit iemand over maar ook zeeeeker de moeite waard om te bezoeken als je in de buurt bent.

3 likes

Hoe delen jullie je Spotify lijsten in?

• Gewoon alle leuke liedjes in 1 lijst
  • Voor elke taal een nieuwe lijst
  • Elke genre een nieuwe lijst
  • Voor elke stemming een nieuwe lijst
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik heb geen lijsten. Ik zoek muziek op en dat luister ik, maar ik maak er geen lijst van.

8 likes

Ik heb geen spotify

2 likes

Ik heb meestal een zomerlijst en een winterlijst in een jaar. Beetje op seizoen dus.

1 like

niet, ik luister alleen naar de lijsten van anderen! en de lijsten die spotify voor me maakt zoals discover weekly etc

2 likes

Mijn vriend krijgt net een boete uit Duitsland in de bus voor te hard rijden, van ongeveer 100 euro. Voor zover ik het me kan herinneren (we waren op vakantie) was het aan de rand van een dorpje en dus blijkbaar nog net bebouwde kom. Hij is na een aantal maanden geen werk te hebben (net klaar met studie en toen corona) net weer op een punt dat hij redelijk normaal rond kan komen. Ik vind het zo sneu dat ik bijna geneigd ben aan te bieden om mee te betalen, ook omdat we samen op die vakantie waren, maar dat is ook wel stom/raar misschien?

• Niet doen, hij reed zelf te hard
  • Kan je best aanbieden, samen uit samen thuis
  • Aanbieden het van de gezamenlijke (spaar)rekening te betalen kan wel
  • Anders

0 stemmers

1 like

Aufmachen!!

Please open the door!

2 likes

Ik maak elk jaar een playlist met de liedjes die ik dat jaar luister. Gedurende het jaar voeg ik steeds meer nummers toen. Vooral ook leuk om later oude lijsten terug te luisteren.

5 likes

Heel divers! Ik heb best veel lijsten. Maak bijvoorbeeld de weken voordat ik naar een festival ga ( :sob: ) lijsten aan op basis van de setlist van artiesten. Dus die heet dan bv ‘War in drugs Lowlands 2018’ oid. Maar ik heb ook lijsten met chille muziek tijdens een diner, een twerk lijst, een ‘puf en perslijstje’ (die stond dus aan tijdens m’n bevalling), foute dansmuziek etc etc.

2 likes

In het theater en bij opera heb je vaak boventiteling. Dat klinkt nog gekker (maar op zich wel logisch dat dat ook bestaat natuurlijk)

1 like