Stel je persoonlijke vraag #19

Heb ook het idee dat de tenten die nu het hardst janken zich toch niet zo goed aan de regels houden. Je vertelt mij niet dat als je belangrijkste inkomsten na 1 uur in studentensteden binnenkomen, je dan een café runt waar iedereen netjes aan tafel zit.

5 likes

Daar heb je inderdaad ook gelijk in, ervan uitgaande dat het misschien volgend jaar weer normaal kan

1 like

Wat is je mening over Bas Smit (man van Nicolette van Dam)? En dan met name z’n Instagram

  • Leuke man, ik volg hem ook
  • Vreselijke vent, geen woorden voor
  • Wel ok
  • Nooit van hem gehoord
  • Ik heb geen mening over hem

0 stemmers

Aan welke (wekelijkse) huishoudelijke klus heb je de allergrootste hekel?

  • Afwassen
  • Stofzuigen
  • Wc schoonmaken
  • Badkamer schoonmaken
  • Bed verschonen
  • Wassen (incl. Ophangen en opvouwen)
  • Strijken
  • Dweilen
  • Anders

0 stemmers

Ik snap niet hoe je een dekbed makkelijk en snel in een dekbedovertrek propt zonder dat het dekbed in de loop van de week ontsnapt of oprolt tot een propje.

1 like

Sinds ik dat filmpje hier vond met de truc om je dekbed op te maken, vind ik het het bed opmaken echt zeker weten de leukste en makkelijkste huishoudelijke klus. Gelijk resultaat, want schoon bed en je propt de hele handel in de wasmachine en dat is het.

Ik heb zelf trouwens wel extra lange slopen, waardoor je hem goed onder je bed kan stoppen. En goed de maten hebben van je dekbed kan ook helpen

Edit: deze Lifehacks

1 like

De wc blijf ik gewoon vies vinden. Heb ook een klein oud hok als wc en hoe vaak ik ook schoonmaak, het blijft altijd een beetje viezig en stinken dus bah. Haat het ook echt als ik de zijkant van de pot schoonmaak, aan de rechterkant kan ik er goed bij maar links staat best dichg op de muur dus dan moet ik onderhand in de wc-pot kruipen om er goed bij te kunnen. :nauseated_face:

2 likes

Ik haat afwassen maar heb gelukkig een vaatwasser :heart_eyes: wc schoonmaken vind ik echt heerlijk, maar ik ben de eerste bewoner van dit appartement dus die is nog mega fris en goed schoon te krijgen.

3 likes

Om in het thema van huishoudelijke klusjes te blijven:
Hoe vaak stofzuig jij je matras?

  • ???
  • Eens per maand
  • Eens per jaar
  • Eens per kwartaal
  • Elke dag
  • Als ik mijn bed verschoon

0 stemmers

Ik was de handleiding van mijn matras aan het lezen en daar staat dus dat je je matras moet stofzuigen tegen stof en huismijt.

1 like

Haha met uitkomst van deze stemmen lijk ik wel gek maar ik doe het dus elke week tijdens het verschonen sinds een paar maanden. :joy:

1 like

Ik ben überhaupt verbaasd dat mensen het doen, maar eigenlijk is het wel een goede gewoonte om het tijdens het verschonen te doen!

4 likes

Ik vind hem irritant maar ook heel grappig😅

Ja snap ik! Maar ik merkte dat er toch vaak door het verschonen bijv haren op kwamen en het is echt max 5minuten werk.

1 like

Ik ben überhaupt verbaasd dat een matras een handleiding heeft.

21 likes

Elke week

Wat goed! Ik laat mijn bank binnenkort reinigen door een bedrijfje (geef hem weg aan familielid). Heb net ook aangegeven dat ik mijn matras gelijk wil laten reinigen. Ga na de verhuizing dan braaf elke week zelf wel stofzuigen :slight_smile: goed begin.
Er zit bij mij ook een hoes omheen, vrij dikke stof. Paste niet in de wasmachine kwam ik laatst achter, voor niks afgehaald. Heb toen maar in bad Een sopje gemaakt en met de hand gewassen (je moet toch wat)

1 like

Het zal ook zeker heel erg aan het soort café liggen. Bij mijn vriend staat bijv de muziek al niet hard en zijn de lichten ook niet super gedimd (bruin café) en wat er normaal na twaalven nog aan komt waaien heb je momenteel sowieso niet veel meer aan (dronken/vervelend). Ze verwachten niet zo heel veel problemen met deze nieuwe regels. Maar even daarbuiten vraag ik me ook wel echt af hoezeer deze maatregel nou precies een oplossing voor het probleem is. Van de (25%) besmettingen die te herleiden zijn is 5% naar de horeca terug te herleiden, dan vraag ik me af of de horeca aanpakken verschil gaat maken en of dan de openingstijden daarvoor weer de beste methode zijn. Het lijkt er hierbij toch op dat een paar rotte appels het enorm verpesten voor de rest :unamused: Ik gun de horeca trouwens ook betere vertegenwoordiging in de media dan wat je nu ziet.

6 likes

Bellen ze bij jou vaak aan voor collectes, kinderpostzegels en noem het maar op?

  • Nee eigenlijk nooit en ik woon in een flat
  • Nee eigenlijk nooit en ik woon in een huis (of beneden)
  • Ja hier bellen ze standaard wel aan
  • Soms slaan ze mijn huis over

0 stemmers

14 jaar therapie gehad en pas bij de laatste (deeltijd therapie, 2 dagen in de week van 8 uur lang) merkte ik verschil.

3 likes
Ik heb ooit een sticker ontvangen vanwege een aangekondigde enquête en die heb ik sindsdien gewoon laten zitten. Ben benieuwd of daardoor minder is aangebeld.

10 likes