Dit kunnen toch alleen Amerikanen zijn geweest?
Oh mijn god echt om te huilen . Ik vroeg toen ook, you cray cray?! Hij ging daar gewoon echt vanuit. Ik vond hem zo stom daarna :’)
@Nefertiti ja
Ik praat Engels met mijn vriend en in plaats van dat mijn Engels steeds beter wordt - zoals ik had gehoopt - blijf ik een beetje hangen op een minimaal niveau. Van hem is het ook niet zijn moedertaal dus we versterken elkaar ook niet hierin haha.
Ja het ligt bestwel aan elkaars niveau. Ik heb gedate met een jongen die zeer slecht in Engels was maar dat was onze enige manier om te praten. Het ging gewoon achteruit omdat ik elke zin makkelijker probeerde te maken. Misschien kan je samen een korte cursus ofzo doen? Alleen als het jullie in de weg staat natuurlijk.
Mijn vriend ziet een joint niet zoals wij dat zien. Hij ziet dat gewoon als een gewricht. Dat was ook wel een openbaring voor mij. Hij wist niet eens wat een joint was?!
En ik vind ook dat ze in het Engels voor heel veel specifieke dingen geen woord hebben. Het bestaat gewoon niet. Heel basic.
Haha dan heb ik niks gezegd. Dit is echt een gedachte die ik had toen ik 8 was, toen dacht ik dat iedereen die een andere taal sprak vertaalde uit het Nederlands.
@Sax dit zie ik ook vaak bij koppels die Engels spreken maar waar het niet de moedertaal is. Sommigen gaan er zelfs op achteruit, omdat de ander dan minder goed Engels spreekt en er dan over het algemeen eenvoudiger Engels wordt gesproken.
@Jumpsuit ik ben benieuwd voor welke woorden?
Ik heb helaas geen specifiek voorbeeld maar ik heb inmiddels best vaak gehad dat ik vroeg hoe heet DIT of HIER moet toch een woord voor zijn? Maar dat is er dan niet. En dan zegt mijn vriend dus gewoon de verzamelnaam. De eerstvolgende keer dat dit weer voorkomt zal ik het je zeggen.
Haha ik ben benieuwd, ik merk dit juist helemaal niet!
Shed?
Maar dat is er in het Nederlands toch ook niet. Bij schuur denk ik ook aan een boerenschuur, schuurtje vind ik dan meer een shed. En een werkplaats is in mijn ogen ook professioneel. Ik denk dat shed dan wel het beste past, dat is ook vaak om dingen op te slaan, net als onze schuurtjes.
Mijn niveau van Engels is ook wel erg afhankelijk van het onderwerp. Met mijn vriend praat ik Engels (voor ons beide niet onze moedertaal maar hij spreekt het vloeiender) en ik heb inderdaad niet het idee dat mijn Engels daar beter van wordt. Mijn studie was vrijwel volledig Engels dus als het daarover gaat red ik me vaak juist beter in het Engels dan in het Nederlands. Maar laatst ging ik bijvoorbeeld laminaat leggen met mijn vriend en dat kan ik dus echt niet in het Engels haha.
Ja dat we dit misverstand hebben zegt al genoeg denk ik, haha.
Ik (leerkracht basisonderwijs) adviseerde ouders met een andere moedertaal dan Nederlands altijd om thuis gewoon die taal te spreken met hun kind, want liever een grammaticaal correcte en vloeiende andere taal dan gebrekkig Nederlands. De meeste kinderen leren op school toch snel genoeg de Nederlandse taal.
Courgette frites! Courgette in reepjes snijden, droog deppen, paneren in bloem met kruiden, dan frituren in olie. Is zoooo lekker
Ik praat voor mijn werk regelmatig Engels, gelukkig technisch. Een normaal gesprek in het Engels voeren vind ik lastiger.
Ik vind het altijd heel irritant als mensen die gewoon Nederlands als eerste taal hebben dat zeggen, volgens mij is het vaak ook een beetje interessantdoenerij
Ik vind het wel echt goed werken maar ik ben dan ook iemand die niet graag over emoties praat. Maar ik vind het dus wel makkelijker in het Engels!
Ik wil hier echt mee stoppen, maar het lukt me maar niet
Vriend doet dit echt te vaak, tot ergernis van mij. Want naast dat flitsende licht naast me waar ik soms ook wakker van word, klaagt ie de volgende ochtend dat hij de hele nacht niet meer kon slapen. Tja ik zou ook klaarwakker zijn als ik in het donker fel licht in m’n ogen schijn en uitgebreid ga lezen
Download een app blocker! Ik blokkeer snachts ook wel eens bepaalde apps voor het geval dat ik wel ga lopen scrollen snachts. (Gebeurt gelukkig niet zo vaak.)
Slim, maar mn telefoon geeft dagelijks aan dat de ruimte bijna vol zit:’) Ik moet m’n mobiel niet meenemen naar bed, maar is makkelijker gezegd dan gedaan haha