Stel je persoonlijke vraag #19

Ja in zo’n situatie snap ik gewoon niet waarom er een verrassingselement moet worden toegevoegd. Stel dat mensen écht niet konden dus niet zouden komen, en op het allerlaatste moment bleek dat ze tóch kunnen, dat je het dan niet meer aankondigt maar toch op komt dagen vooruittttt, ofzo. Maar ze spreekt graag met jullie allemaal af, de beste steun is dan, lijkt mij dan toch, dat iedereen die kan ook zegt “uiteraard, ik ben erbij :heart:” zodat ze dat vooruitzicht tenminste heeft.

Snap dat jij het niet hebt bedacht hoor maar vind het raar van de andere vriendinnen.

5 likes

Waarom doe jij altijd het antwoord “ik wil stemmen” erbij terwijl de antwoorden duidelijk zijn?

13 likes

Oh zoals anderen ook zeggen zou ik dit helemaal niet leuk vinden als ik haar was. Ik zou dan het gevoel hebben dat ik blij moet zijn wanneer de vrienden als verrassing alsnog komen, maar ik zou helemaal geen zin hebben om blij te reageren. Maar ik ken haar niet dus dit zijn natuurlijk allemaal aannames.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je vrienden het graag leuk willen maken voor haar (net als dat vuurwerkding) terwijl het soms ook gewoon niet leuk mag zijn.
Ik snap trouwens wel dat jij meegaat in het plan als jij haar nog maar net kent.

5 likes

Mijn ervaring met vuurwerkachtige dingen is vaak dat de overige gasten in het restaurant ook allemaal enthousiast ‘lang zal ze leven’ oid gaan zingen. Moet je toch niet aan denken dat er vuurwerk komt en de rest van het restaurant denkt oh feest, laten we gaan zingen en klappen!

9 likes

Veel mensen zetten momenteel bijvoorbeeld she/her in hun bio op Instagram om hun gender te duiden. Wat vind je daarvan? Anoniem!

• Heel goed! Zou iedereen moeten doen
  • Gewoon Positief
  • Lekker doen, ik doe niet mee
  • Neutraal / Geen mening
  • Eerder positief dan negatief
  • Eerder negatief dan positief
  • Gewoon negatief
  • Pretentieus
  • Irritant
  • Ga weg met deze onzin

0 stemmers

Nu niet anoniem!

• Heel goed! Zou iedereen moeten doen
  • Gewoon Positief
  • Lekker doen, ik doe niet mee
  • Neutraal / Geen mening
  • Eerder positief dan negatief
  • Eerder negatief dan positief
  • Gewoon negatief
  • Pretentieus
  • Irritant
  • Ga weg met deze onzin

0 stemmers

Oke, eentje toegevoegd!

1 like

Ja is ook interessant maar dat zijn twee verschillende dingen toch? Want als je him/he genoemd wilt worden dan ben je trans (want je hebt het in dit geval over een vrouw) en als je them genoemd wilt worden ben je non-binair. Toch? Ik weet hier eigenlijk te weinig over.

2 likes

Ik heb echt geen mening over dat mensen dat in hun bio zetten of hoe ze zich uberhaupt identificeren. Vind het zoiets persoonlijks, laat ze lekker doen. Weet er ook te weinig van om er echt iets van te vinden denk ik

3 likes

Hier wordt het wel helder beschreven vind ik:

-persoonlijke ervaring verwijderd-

Oh maar ik bedoel het niet als graadmeter of mijn cavia is doder, hoor. Maar meer als voorbeeld van dat dit echt geen plagen was. Met plagen is het ook niet steeds 1 persoon als het goed is. Was het in jouw geval ook weleens dat iemand anders (die dan iets lelijks zei) aan de beurt was? Of kon je destijds wel iets doen om je te verweren?

Dan ben ik geneigd om te denken dat je in groep 8 zeker gepest bent. Het gaat denk ik om hoe je het toen ervaren hebt. Je vond het heel erg, en het was een groep tegen jou. Dat is pesten.

Met de kennis van nu weet ik dat die kinderen (en pubers) het ook deden om af te reageren, sommigen waren ongelukkig door hun thuissituatie. Maar (ook nu) vind ik dat geen excuus.

8 likes

Ik denk dat begrijpen dat er een “reden” was waarom ze zo deden, niet betekent dat het geen pesten was? Het gebeurde met een misschien begrijpelijke achtergrond, maar het gebeurde wel.

6 likes

Ik denk dat het misschien ook meespeelt dat je niet ‘de gepeste’ wilt zijn. Ik heb op de middelbare school ook een periode gehad dat de andere meiden me actief buitensloten en gemene opmerkingen maakten en retweetten. Ik bagatelliseerde dat vaak als ‘ja was niet zo leuk’ terwijl het eigenlijk gewoon keihard pesten was; ik ging iedere dag met een kutgevoel naar school, het heeft mijn zelfbeeld volledig verneukt en ik ondervind er nu, 8 jaar later, nog steeds last van.

Natuurlijk kan ik het nu wel relativeren dat het voortkwam uit onzekerheid bij die andere meiden en dat zij het vast niet gedaan hadden als ze wisten wat voor gevolgen het had. Ik neem het ze daarom ook niet meer kwalijk, maar het was wél pesten en het heeft veel impact gehad.

3 likes

HOE is dit pretentieus?

8 likes

Ik zag dat toen wel meer als plagen. Maar heb een aantal personen nog een keer gesproken toen we ~ouder~ waren en toen hebben hun wel aangegeven dat hun het wel echt als pesten hebben ervaren. En ik me wel voorstellen als je je al onzeker voelt in een groep dat ze dat zo hebben ervaren. Heb daar toen wel even meegezeten want het was niet te bedoeling hun een rot gevoel te geven maar probeerde wel grappig te zijn over hun rug.

3 likes

Allebei! De verwondering over wat nou echt was in de wereld + ik had de eerste week nog wel kleine hallucinaties hier en daar & ik had mega spierpijn

ik heb sinds mijn pubertijd altijd al interesse gehad in geestverruimende middelen en dan met name psychedelica, en toen dacht ik nou leuk om te proberen haha! Ik studeerde al en was al uit huis dus kon het gewoon bij een vriend thuis doen.

3 likes

Ik schaam me er nu echt voor, maar ik was gewoon een mean girl op de middelbare. Weet iig van 1 meisje dat zij er last van heeft gehad. Zou dat nu natuurlijk nooit meer zo doen, maar wilde toen heel graag cool zijn en zelf geen slachtoffer worden.

3 likes

Er was een oudere jongen bij paardrijden die wij stom vonden, dus toen hebben we een msn profiel gecreëerd van een niet bestaand meisje en hem daarmee gecafished.

Ik heb verder echt nooit gepest, maar ik vond het ook leuk hoe hij er intrapte.

Ik moet wel zeggen dat wij toen 11/12 waren en hij misschien al 18? Misschien had hij het al door en speelde gewoon mee??

2 likes

Vind jij de rubriek ‘Het Geluid’ (Qmusic) leuk/interessant/spannend?

• Ja
  • Beetje
  • Nee
  • Wat?

0 stemmers

“Euh het geluid is het gebruiken van een perforator”
En dat elk jaar 10 keer weer :roll_eyes:

7 likes