Stel je persoonlijke vraag #19

Maar ophalen bij een pakketpunt kan dan meestal pas de volgende dag (of zelfs pas een paar dagen later als je pech hebt).

1 like

Op vakantie had ik een product besteld en ervoor gezorgd dat deze geleverd zou worden als wij terug zouden komen. Nu had het bedrijf van de bolle blauwe hem direct verzonden. Ik heb me wel 100x verontschuldigd bij de buurman (want het was echt een megadoos), maar hij zegt altijd: ‘Ik ben toch thuis en daar zijn we toch buren voor? Gewoon bij mij laten bezorgen!’.
Vond ik wel schattig. Sowieso is ons straatje wel zo maar toch geneer ik me altijd een beetje als er een pakket bij de buren is bezorgd.

Ik vind het irritant als het bij de buren ligt, omdat ik dan nooit weet wanneer ik mijn pakket heb. Misschien zijn ze wel niet thuis. Terwijl ik bij het pakketpunt gewoon weet tot wanneer ze open zijn en ik er zo heen kan gaan.

Al deze vragen gaan er wel heel erg vanuit dat je weet wanneer je pakket komt, dat is hier echt nooit het geval :smiley: dus ik kan niet goed relaten. Er wordt altijd wel gezegd wanneer het komt, maar dan is het vaak een dag te vroeg of twee dagen later. Beetje een vicieuze cirkel dus, want ik zorg nooit meer dat ik thuis ben als het pakket komt. Daar heb ik iets te veel dagen de hele dag thuis voor zitten wachten voor niks.

2 likes

Mijn buren boden het zelf aan en zetten het zelfs binnen omdat ze een sleutel hebben. Super chill! Ik zou ook al hun pakketjes aannemen trouwens, maar ze zijn altijd thuis

1 like

Thuis & 's nachts (wat ik overigens niet kan aanraden). Het was de eerste keer dat ik iets van drugs deed en ik was 17 haha, misschien niet de beste vuurdoop :sweat_smile: trip duurde meeeega lang, denk dat we wel iets van 15 uur hard aan het gaan waren. Was lichamelijk en geestelijk compleet uitgeput erna. 2cb heb ik nooit gedaan! (En gebruik nu al 2.5 jaar niets meer hehe)

Oh tering… 15 uur :open_mouth: Misschien omdat jullie lichaam nog jong en teder was hahaha. Ik zou het 't liefst een keer buiten willen doen, maar voorlopig nog niet.

Jong en teder :sob: maar ik denk dat je gelijk hebt hoor, als je al wat andere middelen/psychedelica hebt gedaan weet je ook meer wat je kunt verwachten aan lichamelijke sensaties etc. Maar ja ik moest er 2 weken van bijkomen

1 like

Twee weken?!?!?! Teringjantje oké, ik ga hier echt goed over nadenken haha. Was je daarna lichamelijk en geestelijk helemaal op of wat maakte dat je zo lang moest bijkomen?

Niet alleen aan de andere kant van de stad, ook gekke winkeltjes en bedrijven met rare openingstijden. Hier zit een DHL punt en zij zijn alleen woensdag en donderdag geopend van 12.00-17:00, snap echt niet hoe zij dan een pakketpunt kunnen zijn hoor.

2 likes

Mijn buren en ik vinden het geen probleem om pakketjes voor elkaar aan te nemen. Ik woon in een flat en we hebben een afgesloten galerij, dus meestal zetten we het na aannemen bij de voordeur zodat die persoon het direct kan pakken als hij/zij thuis komt. En als diegene dat niet wil laat je het gewoon even bij je thuis staan tot diegene het kan ophalen. Voor mij is dat echt een minimale moeite en ik snap ook niet zo goed waarom mensen daar zo moeilijk over doen. Is het dan echt zo erg als er even een pakketje voor een van je buren bij jou staat?

Het is hier helemaal bewolkt, maar dat is vast niet wat je bedoelt haha?

Je gaat een vriendin die te horen heeft gekregen dat een van haar ouders binnen een jaar komt te overlijden met een groepje verrassen in een cafe/restaurant om haar een hart onder de riem te steken, het bestellen van zo’n vuurwerkding bij wat te eten is dan:

• Gepast
  • Ongepast
  • Leuk
  • Niet leuk
  • Te feestelijk
  • Passend bij de gelegenheid
  • Ik weet het niet/geen mening
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Een vriend van mij wil dit doen maar ik vind het zelf best gek en zou helemaal niet zoveel aandacht op me gevestigd willen krijgen gezien het slechte nieuws, dus ik ben benieuwd hoe andere mensen hierover denken.

Zo’n vuurwerkding zou ik alleen bestellen als er iets te vieren is. In dit geval zou ik het dus echt ongepast vinden.

1 like

Ik moet hier bijna een beetje om lachen, dit kan echt niet… Haha, wat een slecht idee. Heel lief van het etentje, maar nee ik zou hier geen feestelijke elementen aan toevoegen.

29 likes

Dit gaat verder dan het onderwerp haha, maar zou het ook niet fijn zijn om zoiets te organiseren bij iemand thuis? Comfortabeler, meer ruimte voor tranen. Ik heb echt een feestelijke associatie bij restaurant/café (en inderdaad zeker bij zo’n vuurwerk ding).

32 likes

Ja daar heb je zeker een punt! Hebben we over nagedacht en geprobeerd voor elkaar te krijgen maar dat lukt helaas niet, dus dit is de enige oplossing. We hebben haar gelukkig wel allemaal al gezien sinds ze het nieuws heeft gekregen dus ik denk dat het wat minder emotioneel wordt dan de avond dat ze het ons vertelde.

@anon18050057 Ja toch, ik vind het ook echt niet kunnen hoe meer ik erover nadenk maar meerdere vrienden vinden het juist een leuk idee, dus ik moet ze nog even om gaan praten. Ik schaam me bij voorbaat al als dit wel gaat gebeuren.

2 likes

Vuurwerk echt wtf huh hoe kómt het bij ze op, of all things.

6 likes

Dit hebben we geprobeerd maar ze wil zelf liever niet thuis afspreken, dus ze gaat nu met een van ons eerder naar de locatie toe en wij zijn allemaal uitgenodigd maar hebben aangegeven niet te kunnen, als verrassing komen we dan uiteindelijk toch.

Mijn foto’s staan per maand gesorteerd, maar dat doet icloud automatisch, hoef ik zelf niks voor te doen :grin:

1 like

Ja daar heb je wel gelijk in. Ik vind het zelf lastig want ik ben via via met haar bevriend geraakt en onze vriendschap is nog best pril en ik merk dat ik er moeite mee heb om in te schatten wat ze wel en niet fijn zou vinden. Onze andere vrienden kennen haar beter en zijn met dit plan gekomen dus ik ben daarin meegegaan.

3 likes