Stel je persoonlijke vraag #19

Oh wat is je reactie dan?

Hoesten, maar wel zodanig dat ik m’n keel kapot hoest en op een gegeven moment bloed aan het hoesten ben :ok_hand:t2:

Ik wilde precies dit antwoorden inderdaad @vitaminwater

@Dazed ik snap waar het vandaan komt en ik vind het positief dat er uberhaupt meer over gesproken wordt nu. Alsnog bedankt voor je heldere uitleg. Ik denk alleen niet dat dit de acceptatie verbeterd (misschien wel, en wat weet ik er nou van) en ik vind het alsnog pretentieus.

1 like

Ik snap jouw redenering en ben het ook met je eens, maar bijna alle transmensen die ik ken vinden het zelf niet leuk wanneer cismensen hun persoonlijke voornaamwoorden in hun bio zetten, dus daarom doe ik er zelf niet aan mee. Ik vind het namelijk wel belangrijker om de transmensen in mijn omgeving begrepen te laten voelen dan om op grotere schaal te werken, aangezien ik anderhalve volger op sociale media heb en dus nauwelijks invloed heb buiten mijn eigen kleine kring.

7 likes

Ik zag net deze foto van Obama als piraat en vroeg mij direct het volgende af:

Als welke onderstaande opties ben jij (vroeger) verkleed geweest?

• Piraat/Zeerover
  • Cowboy / Indiaan
  • Beroemde zanger(es) /filmster
  • Clown
  • Een dier (bijvoorbeeld een kat)
  • Soldaat
  • Dokter / Verpleegster
  • Politie / Boef (niet de rapper)
  • Superheld
  • Prinses / Ridder etc
  • Cheerleader / gymnast/ (flamenco)danseres etc
  • PuNkEr/Gothic/Gabber/Hippy
  • Sporter (bijv. voetballer)
  • Heks of iets anders ‘griezeligs’
  • Boer(in)/Groente/Fruit
  • Niks

0 stemmers

maar ik heb nooit carnival gevierd

2 likes

Ik haal carnaval wel weg is alles meer inclusive :wink:

2 likes

Maar wat is er dan pretentieus aan? Ik snap dat echt niet? Omdat jij denkt/vindt dat mensen die dat doen ‘woke’ willen overkomen?

1 like

Ik was ooit als zeemeermin, met pak met staart wat mn moeder gemaakt had, nog steeds trots op

18 likes

Kan me ergens wel voorstellen dat je het pretentieus vindt als je niet het idee hebt dat het wat uithaalt, dat je het als een soort ‘performative wokeness’ ziet maar ben wel benieuwd of je kan plaatsen waarom je denkt dat het geen zin heeft?

Dit absoluut! ‘Grappig’ dat dit in jouw omgeving zo anders is, ik heb juist weer meerdere trans en non-binaire vrienden die juist aangeven dat ze het heel prettig vinden. Dat is ook de reden dat ik het een tijdje geleden wel in m’n bio heb gezet. Weet je toevallig ook waarom zij het juist niet fijn vinden?

4 likes

Ik heb ooit een prijs gewonnen met een Charlie Chaplin-pakkie.

4 likes

Ik had mythische wezens moeten toevoegen. Zeemeerminnen, eenhoorns en medusa etc.

2 likes

Haha awh, ik had ook ooit een zeemeerminnenpak met 2 vriendinnen gekocht. Het was bij mij geen succes en iedereen ging op m’n staart staan en dat ding was gewoon veel te lang. :joy: ik heb die zelfs verkocht op marktplaats.

1 like

Als je een workshop kan volgen om voor een dag te kunnen zwemmen als zeemeermin (inclusief staart) zou je dat dan doen? Je mag zelf bepalen met wie je het doet en je hoeft het zelf niet te betalen.

• Ja dat lijkt me best grappig
  • Nee bedankt
  • Zoiets heb ik al een keer gedaan

0 stemmers

Misschien een beetje standaard maar Yasmine van alladin en ook Pocahontas. Ik ben ook wel een keer Roodkapje geweest etc.

1 like

Ja ik ben inderdaad wel benieuwd wat de mensen die @anon28710462 kent er minder fijn aan vinden (niet dat ze mij een uitleg verschuldigd zijn uiteraard!), want mijn verhaal hierboven is dus wat ik veel om me heen hoor maar wil niet alsnog onbedoeld mensen een onprettig gevoel geven

Hermelien, Ireen Wust (incl. trainingspak waar mijn moeder Torino 2006 op had genaaid) en Didl waren wel mijn beste outfits. Ik ga kijken of ik die Didl foto heb en onherkenbaar kan maken want die was echt gaaf, incl. grote oren en voeten (gemaakt door m’n moeder zelf)

15 likes

Wow Didl was zoooooo gaaf (en die spullen zoooo duur). Ik wil daar stiekem nu nog steeds alles van hebben.

afbeelding

(Ik twijfel nu of ik m’n avatar moet aanpassen)

15 likes

Hahahhaa laf m’n moeder

125 likes

Geen idee

Ja sorry, zoals jullie weten ben ik niet het type om mee te discussiëren