En als je vega(n) bent hypothetisch:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
0 stemmers
Leukste hamburger emoji
- Apple
- Microsoft
- Samsung
- LG
- HTC
- WhatAap
- Messenger
- EmojiOne
- Emojindex
0 stemmers
En als je vega(n) bent hypothetisch:
0 stemmers
Leukste hamburger emoji
0 stemmers
Had het topic nog niet teruggelezen, maar dit is precies waarom ik net mân bericht plaatste dat ik zo blij was dat er nog een instagram/tiktok bestond toen ik op de middelbare school zat. Ik keek een film waarin iemand naast op school ook online gepest werd, en menn dat lijkt me nog duizend keer zo erg als dat ik het ervaren heb. Dat van het bagatelliseren en het verstoorde zelfbeeld herken ik ook zo erg, vaak zeg ik zoiets als âwas niet de meest geweldige tijd van mijn levenâ, terwijl echt een nare tijd was, zo erg dat ik me nu nog vaak afzonder van mensen, omdat ik bang ben om zoiets weer mee te maken.
Edit: dit is een ander topic dan het WJEKW topic waarin ik dat gepost had
Oh ja dat deden wij ook. Een anoniem mailadres aanmaken en dan mysterieuze mailtjes sturen. Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dit als pesten kan worden gezien/aanvoelen.
In bepaalde kringen is nu een soort wedstrijd gaande van woke, woker, wokest. Ik vind dit een perfect voorbeeld van een uiting ervan. En ja, ik vind het pretentieus dat sommigen hun âwokenessâ te pas en te onpas tentoon moeten stellen.
@Dazed
In mijn dagelijks leven bevind ik me zowel in (extreem-/radicaal) linkse en (zeer) rechtse kringen dus ik denk zelf dat ik enigszins kan inschatten hoe bepaalde groepen op bewegingen reageren. Ten eerste is mijn verwachting dus dat rechts(ere mensen) hier meteen om gaan steigeren. Aan hen uitleggen dat ze hun gender in hun insta bio moeten zetten of uitleggen waarom anderen dat doen, ja dat gaat er echt niet in verwacht ik.
Ten tweede: Om het te normaliseren zou dus iedereen zijn gender moeten neerzetten in zijn bio. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Ten derde: Het is niet zo dat je iedereen altijd alleen leert kennen via instagram. Dus je zult je altijd gewoon in het echt moeten blijven voorstellen. Je ondervangt dit probleem hier mijns inziens dus niet mee.
Ten vierde: Je maakt het hiermee veel groter dan het is. Je wil toch juist dat iedereen zich gewoon lekker identificeert zoals diegene zich wil identificeren? Het zou geen issue moeten zijn. Nu wordt de aandacht er jĂșist op gevestigd.
Tldr: ik ben totaal voor inclusiviteit en acceptatie maar ik ben er niet van overtuigd dat dit the way to go is.
Hmm ik denk dat de meeste mensen het echt niet doen om âwokeâ over te komen. En dat eerder andere mensen gaan wijzen van oh kijk die een âwokeâ. willen doen. Ik snap ook niet zo goed waarom je het zo negatief zou benaderen als je aangeeft er niet eigenlijk niet zoveel van te weten. Als je dan die eerdere post van @Dazed leest zou ik denken waarom sta je er niet wat positiever/neutraler tegenover.
Maar het gaat er om dat diegene dan met het juiste wordt aangesproken.
Ik zit hier nu nog eens over na te denken maar ik kan dus niet echt een plek bedenken waar er aan iemands gender gerefereerd moet worden? Ben het eens met @Branko dat er hierdoor juist aandacht op gender wordt gelegd die er mijns inziens niet hoeft te zijn.
Maar je zegt toch weleens hij/zij/ze? Want daar gaat het ook om.
Ja dat is waar, maar ik denk dat je daar bijna altijd de goede keuze in maakt en als je daarover twijfelt zou je het moeten kunnen vragen aan de persoon. Ik snap dat dat niet echt genormaliseerd is en dus makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik gaf in het impopulaire meningen topic aan niet alles te weten over gendergerelateerde zaken. Dat ik mensen wat pretentieus kan vinden bij continue tentoonstelling van hun wokeness is een mening.
En over dit hele gebeuren waar deze discussie over gaat sta ik niet bijzonder negatief hoor. Ik weet ook niet zo goed waar je dat uithaalt.
En ja, misschien heb je gelijk en verwar ik acceptatie van non-binaire mensen met het feit dat het doel is om direct juist aangesproken te worden.
edit: Nog even over die negativiteit. Ik maakte die poll aan n.a.v. een gesprek in het impopulaire meningentopic. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen over deze kwestie denken. Ik ga hier nu langer op door omdat mensen verder vragen niet omdat ik er hele zware gevoelens over heb.
Maar je kunt daar toch niet altijd de juiste keuze in maken? Genoeg mensen die zich als non-binair of wat dan ook identificeren waar je dat niet aan kunt afzien, dus hoe kies je dan het juiste? Of ga je het dan alleen aan iemand vragen als ze er niet duidelijk mannelijk of vrouwelijk uitzien? Want dat klopt ook niet helemaal toch.
hmm ja ik vind dat dat juist vaak wel gebeurt? Ik heb wel in een aantal groepen gezeten waar een pronoun rondje voorafgaand aan een vergadering standaard was. je zegt toch al snel âik ben het met hem/haar/hen eensâ âof zijn/haar/hun idee vond ik goedâ. Daar beviel het ook wel goed (behalve bij een paar cis mannen maar ja), ook juist bij mensen die trans of non-binary zijn.
edit: ik zie nu je toevoeging. Ik heb juist best wel vaak dat ik non-binary mensen op eerste gezicht nog als man of vrouw bestempel toch, dus ik vind het toch wel een fijne gewoonte! ook al zal je inschatting bij het grootste deel van de mensen inderdaad wel goed gaan.
@Chuckie en @Lemongrab ja misschien is dat ook wel vaker zo dan je denkt inderdaad. Hmm, zal er nog eens wat meer over nadenken.
Edit: komen jullie zo vaak non-binary mensen tegen dan trouwens? Ik heb dat nog nooit (bewust) gehad.
Nou ja geen tientallen per week ofzo maar toch wel regelmatig iemand! En er was ook bijv. iemand die ik eigenlijk al maanden kende maar waarvan ik er pas bij een pronoun rondje een keer achter kwam dat ze liever met âhun/dieâ dan met âzijâ aangesproken werd. Toen dacht ik wel goh dit zou wel voorkomen worden als dit gewoon een standaard ding wordt wanneer je je voorstelt aan iemand.
Oke, discussie hier in huis. Brood bewaar je:
0 stemmers
(mijn eerste poll ooit, hopelijk doe ik het goed )
Vriezer!
De enige manier waarop ik me kan bedenken dat je het in de koelkast bewaart, is in het vriesvakje
True. Vriezer zit vol (met brood, blame Too Good To Go), waar bewaar je het dan?
@Puzzelmeiske thanks, hij doet echt alsof ik gek ben dat ik het niet in de koelkast leg
Ik heb ook het idee dat het sneller uit zou drogen in de koelkast? Geen idee of dat echt waar is
Ik bewaar het in de vriezer en als ik wil eten dan pak ik het aantal sneetjes dat ik wil eten
Ja is waar, brood wordt juist veel sneller oud in de koelkast @tessel dus jij wint sowieso deze discussie