Stel je persoonlijke vraag #19

Ik heb niet echt gereisd, maar ben door m’n werk wel op veel plekken geweest en heb veel mogen zien. Maar een half jaar rondreizen oid lijkt me echt de hel

5 likes

Ik ging met mijn ouders ieder jaar een keer naar Portugal en een keer naar Italië, maar ben nog nooit buiten Europa geweest, nog nooit langer dan een maand weggeweest en ben in totaal vier keer met het vliegtuig gegaan. Dus wel veel op vakantie denk ik, maar zou mezelf nou niet echt een ‘ervaren reiziger’ ofzo noemen.

3 likes

wel vakantie niet ~gereisd~

13 likes

Zou jij je baby van zo’n 4 maanden oud meenemen op vakantie in het vliegtuig? De duur van de vlucht maakt niet uit, überhaupt het idee om een jonge baby in een vliegtuig te doen.

• Nee absoluut niet
  • Ja waarom niet?
  • Ik heb hier geen mening over/neutraal

0 stemmers

@Mhysa kan je dit misschien toelichten ? Ik weet dat je een moeder bent van 3 kinderen, ik niet. Maar ik vind dat ook echt niet oké.

Heb jij last (gehad) van vliegangst?

• Ja
  • Nee
  • Een beetje

0 stemmers

Ik moest zo hard huilen en hyperventileren tijdens mijn eerste vlucht dat de vrouw bij de incheck me een knuffel gaf haha. Ik zei als kind ook altijd: ik ga NOOIT vliegen!!

Hou oud was jij tijdens je eerste vlucht?

• 0-5
  • 5-10
  • 10-15
  • 15-20
  • Ouder dan 20
  • Ik heb nog nooit gevlogen

0 stemmers

Ben je weleens alleen in het vliegtuig gestapt voor een vakantie? Voor werk telt niet mee.

• Ja
  • Nee
  • Nee maar zou ik wel willen
  • Nee geen behoefte aan

0 stemmers

Ik heb het meeste gezien met mijn ouders als kind, bijna heel Europa wel (met de bus. #vanlife. Grapje). Maar als volwassene eigenlijk amper en ook maar een keer buiten Europa.
Dus of ik veel heb gereisd/op ben vakantie geweest? Volgens mij als je dan ja antwoordt denken mensen dat je Bali etc wel gezien zal hebben als volwassene, maar nee.
Had trouwens sinds ik volwassen ben er ook geen geld voor. En nu ik er geld voor heb, ben je gelimiteerd aan vakantiedagen en ik zou niet snel voor twee weken ver gaan vliegen.

3 likes

Wat vind je leuker, het opstijgen met het vliegtuig of het landen?

• Het opstijgen
  • Het landen

0 stemmers

Niet leuk leuk, maar bij het landen denk ik vaak yesss eindelijk. Omdat ik nooit kan slapen en heel moe en chag ben

11 likes

Vind ze beide niet leuk eigenlijk, maar bij landen ben ik blij dat we er zijn. Vond opstijgen echt een hel :sweat_smile:

4 likes

Ik vind opstijgen dus het leukst van de hele vlucht. Daarna wordt alles kut. Ik heb ook een keer een hele harde landing gehad, we moesten allemaal gebukt zitten en ik zat naast m’n vader maar het was echt snoei en snoeihard en doodeng en ik was nog maar 16. Daarna ging iedereen klappen en ik was echt zo in shock. Je hoorde ook van alles af gaan. Heel naar.

Ik vond vliegen altijd fantastisch, vond turbulentie nooit erg en riep altijd heel stoer dat ik wel eens zo’n luchtzak mee zou willen maken want Wow dat is toch vet. Nou vloog naar familie 3 jaar terug en bij het landen is altijd wel wat turbulente ivm wind rondom de vulkaan oid, maar toen was er ineens een luchtzak en toen dacht ik dat ik dood ging. Ging super snel en achteraf voelt het gewoon als een hoge drempel. maar vind vliegen sindsdien echt eng. Vorig jaar dezelfde vlucht weer gemaakt naar familie en heb 4 uur lang bij elk hobbeltje bijna zitten huilen. Mijn moeder herkende mijn reactie ook echt niet, hoop ook wel dat ik daar overheen kom want vind het echt een kut gevoel om bang te zijn voor zoiets.

1 like

Ik vind het vooral leuk als je laag genoeg vliegt om de dorpjes te kunnen zien liggen, voor de rest vind ik vliegen geen drol aan.

4 likes

Op de terugweg van onze vakantie naar Bali hebben we een mega heftige vlucht gehad en mochten we hooguit 2 uur de gordels af. Ontzettend veel luchtzakken, turbulentie etc. Gelukkig was het de terugweg want ik als dit op de heenweg was gebeurd dan weet ik niet hoe ik uiteindelijk terug was gegaan. Ik denk met een boot.

Ik heb die vlucht ook een mega paniekaanval gehad, dat was de eerste keer ooit voor me. En als ik nu ga vliegen krijg ik standaard een paniekaanval. Ik wil ook persé bij het gangpad zitten want dat voelt veiliger en minder opgesloten.

Ik zou zelf denk ik niet willen vliegen met een baby omdat ik gewoon geen zin heb in al dat gedoe, sowieso denk ik dat ik van verre vakantie met baby eerder nog gestresster dan ontspannen thuis kom. :full_moon_with_face: Ik denk dat ik dan liever nog een paar jaar wacht met kinderen krijgen om in die tijd die mooie verre reizen te maken, als zo’n wurmpje er dan eenmaal is gaan we wel lekker naar Terschelling, het verschil merken ze toch niet. Maar als andere mensen dat wel willen, ja prima doe je ding, ik vind het zeker niet “not done” ofzo.

4 likes

Hoe maak jij je oren schoon?

• Ik maak mijn oren nooit schoon
    • Met een wattenstaafje
    • Met een oorkaars
    • Met zo’n speciale spray
    • Met water
    • Met olie
    • Op een andere manier die ik nu ga vertellen

0 stemmers

Jezus gaat wel lekker die poll. Ik wilde dat je kunt zien wie er stemde, maar gaat alsnog niet helemaal goed geloof ik :joy:

Haha nou ik dus ook. Maar vraag me altijd af hoe anderen het dan doen…

Dit is sinds een tijdje ook mijn tactiek haha, maakt het echt een stuk chiller allemaal. Ik vind turbulentie zo eng, zit echt met zweethanden en een bonzend hart dan te wachten tot het over is. Verder vind ik het vooral heel oncomforabel en vermoeiend en kan ik nooit slapen

1 like

Ik heb gisteren dus een puppy geknuffeld die opeens op m’n schoot sprong toen ik een ijsje zat te eten??? Echt mijn week kan niet meer stuk hoor.

42 likes