Toen ik een virus had op m’n evenwichtsorgaan. Ik viel continue om. Maar na 1,5 dag was ik er wel weer klaar mee en ben ik gewoon thuis gebleven en heb ik mezelf op m’n billen door het huis verplaatst zodat ik niet ineens van de trap kon vallen ofzo
Mijn telefoon heeft zo’n ingebouwde stappenteller. Maar gebruik dat niet bewust.
N.a.v. De korte discussie over de nieuwe openingstijden van horeca, vroeg ik me af of de cafés (dus niet restaurants) waar jullie komen/zijn geweest zich netjes aan de regels houden. Van waar ik ben geweest en wat ik van andere mensen hoor, houden er best veel zich niet echt aan de regels, dus het verbaasde me niet dat het weer wordt aangescherpt, maar wellicht is dat niet representatief voor de rest van Nederland.
- De meeste cafés waar ik ben geweest houden zich netjes aan de regels
- De meeste cafés waar ik ben geweest houden zich niet echt aan de regels
- Ik ben niet in cafés geweest sinds die weer open mochten
0 stemmers
En voor mensen die in cafés zijn geweest waar de regels niet nageleefd werden, wat gebeurde er zoal (hoeft niet allemaal in hetzelfde café geweest te zijn):
- Er werd niet geregistreerd wie er binnen was
- Er zaten te veel mensen aan een tafel
- Mensen zaten niet aan een tafel, maar mochten gewoon rondlopen
- Er werd gedanst
- Er was een signaal/teken dat gegeven werd wanneer er handhaving kwam en iedereen aan tafel moest gaan zitten, los daarvan mocht je gewoon doen wat je wil
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Heb jij een huisdier?
- Ja, en ik ben er heel blij mee
- Ja, en ik vind het wel ok
- Ja, maar het is niet wat ik ervan had verwacht
- Nee, hoef ik niet
- Nee, zou ik wel willen
0 stemmers
Heb jij een relatie?
- Nee, hoef ik niet
- Nee, zou ik wel willen
0 stemmers
Heb je een baan?
- Nee, hoef ik niet
- Nee, zou ik wel willen
0 stemmers
Heb je een kamer/huis? (dus zonder ouders erin)
- Nee, hoef ik niet
- Nee, zou ik wel willen
0 stemmers
Heb je veel vrije tijd?
- Nee, hoef ik niet
- Nee, zou ik wel willen
0 stemmers
Dat is ook wat waard. Over een paar jaar is het misschien allemaal precies andersom!
Hmmm ja ik ben wel in café’s geweest waar ze zich redelijk goed aan de maatregelen houden, maar meestal zit je binnen je gezelschap geen 1,5 meter uit elkaar, eerder 1 meter ofzo.
Anders; er wordt niet gevraagd of je uit een huishouden komt en het is niet ingericht op 1,5 meter afstand houden van degene waarmee je wat gaat drinken. Eigenlijk vrijwel nergens tot ni toe. Maar ik weet niet of dit per se een regel is op dit moment, vooral dat vragen?
Als je met z’n tweeën bent hoef je geen anderhalve meter afstand van elkaar te houden, ongeacht of je een huishouden bent. Bij grotere aantallen moet je wel anderhalve meter afstand van elkaar houden. De horeca is niet verplicht om te vragen of jullie een huishouden zijn, maar bij gezelschappen van 3+ moet dat dus eigenlijk wel, anders weten ze niet of jullie bij elkaar mogen zitten.
Bij de horeca in mijn buurt staan de tafels over het algemeen wel goed uit elkaar, maar laten ze groepjes gewoon aan een tafel zitten zonder afstand. Ze doen wel aan de registratie en het ontsmetten van de handen, maar de gezondheidscheck doen ze ook niet overal meer.
Wat voor geuren douchegel/schuim/zeep/spul om je te wassen gebruik je (wel eens)?
- Citrus (citroen, grapefruit, sinaasappel, …)
- Andere vruchten (framboos, appel, …)
- Bloemen (roos, lavendel, …)
- Kruiden (gember, rozemarijn, …)
- Andere natuurachtige dingen (thee, hout, bamboe, …)
- ‘Zachte’ dingen (melk, honing, …)
- Eetbare dingen (koekjes, snoepjes, …)
- Anders
0 stemmers
Niets alleen ongeparfumeerd
Omg ja die is echt chill. 1 keer gebruikt toen ik bij een vriendin bleef slapen maar vergeet hem steeds zelf te kopen.
Ik gebruik bijna altijd dove, vaak die met komkommer go fresh of dove purely pampering.
Aaaaltijd eucalyptus, soms met rozemarijn.
Je wordt verplicht nu 1 van deze huisdieren aan te schaffen. Welke zou je kiezen en past het best in je leven?
- Een kat
- Een hond
- Een papagaai
- Een hamster
- Een konijn
- Een chinchilla
0 stemmers
Eigenlijk het liefst een hond, maar past niet in mn leven, dus dan is een konijn een goede 2e keus
Heb ik al een keer gedaan. Was een luxe 5 sterren hotel. Helaas vond ik het eten in het restaurant niks maar verder wel leuk!
We hadden eerst voor een papegaaitje gekozen omdat mijn vriend allergisch is voor bijna alle dieren en nu wil ik niet meer anders, we zijn dol op dat beestje!
Anders: als je aan tafel zit, begint de volgende tafel met personen eerder op 70/80 cm dan op 1.5 meter. Aka de tafels staan lang niet ver genoeg uit elkaar
Jaaaa die is ook zo cute!
Hoe vaak maak jij mee dat er een vogel op je poept?
- Elke maand
- Elk kwartaal
- Elk halfjaar
- Elk jaar
- Elke 2/3 jaar
- Elke 5 jaar
- Elke 10 jaar
- Het is mij nog nooit gebeurd
0 stemmers
Ik stel deze vraag omdat ik ieder jaar wel een keer compleet wordt ondergescheten door een vogel. Gister was het weer zover, een dikke straal stront in mijn haar, op mijn jas, tas en in mijn koffie . Ik heb het gevoel dat het anderen dus niet zo vaak overkomt en dat ik een aantrekkelijk doelwit ben?!