En ik moet ook wel zeggen (uit mijn persoonlijke ervaring dan) dat ik er nu langer/beter over na zou denken voor ik weer met een partner zou samenwonen dan dat ik de eerste keer heb gedaan.
Zo gek is dat toch niet? Volgens mij is de gemiddelde leeftijd hier rond de 28. De meeste mensen die ik ken gaan pas na hun 25e voor het eerst samenwonen, en ook pas nadat je al een tijdje een relatie met iemand hebt. Samenwonen is meestal ook meer iets voor de lange termijn. Als je in die paar jaar tijd tussen je 24e en 28e al twee keer dat hele riedeltje doorloopt is dat juist vaker dan gemiddeld denk ik!
En verder is een relatie inderdaad niet pas âserieusâ als je samenwoont hĂš, genoeg mensen met goede relaties die (voor een bepaalde tijd) liever alleen of met huisgenoten wonen.
Werk in de horeca en iets op een tafel zetten terwijl je anderhalve meter afstand houdt van de mensen die er aan zitten werkt niet echt
Wel even een mooi draadje om op door te gaan wat betreft relaties/samenwonen.
Hoeveel serieuze relaties heb jij gehad?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Meer dan 5
- Ik heb nog nooit een relatie gehad
0 stemmers
Wat is je mening over bewust beiden alleen blijven wonen?
- NMSVPE
- Lijkt me best chill
- Ik heb hier niet echt een mening over
- Dit doe ik nu met mijn huidige partner
0 stemmers
Ik heb mijn wc-rollen geteld zojuist haha, heb er nu 28
Maar was in de bonus dus ben even wezen inslaan (en maar goed ook want nu ongesteld dus hoef ik niet bang te zijn voor een tekort haha).
Ik wil ooit wel met mân vriend gaan samenwonen, maar pas over twee jaar ofzo. Vind hoe het nu gaat wel relaxed, we slapen alsnog wel zoân 4 nachten per week samen, toen we in dezelfde stad woonden zelfs 5-6, maar je hebt ook gewoon je eigen plekje en dat is toch wel heel fijn!
Ik denk eerder dat het een combinatie van factoren is, volgens mij is de grootste groep forummers zo rond de 27. Volgens mij heeft lang niet iedereen op die leeftijd al twee of meer serieuze relaties gehad. Daarnaast ben je waarschijnlijk een tijd aan het daten voor je samen gaat wonen, dus dan duurt het ook wel even. En er zijn er ook genoeg mensen met een serieuze relatie die nooit samen zijn gaan wonen, om wat voor reden dan ook.
Ben ik de enige die wel eens dronken naar huis is gefietst? Of gaat het bij jullie dan om auto rijden
Ik dacht aan de auto⊠fietsen meermaals met een glaasje teveelđ
Ik heb ooit iets bij de h&m gestolen met een vriendin en ik vond dat zoooo erg en ik zat er echt mee. Toen zaten we in de auto met het gezin op vakantie en zei ik dat ik iets heel erg had gedaan en dat wou vertellen maar of ze aub niet boos wilden worden. Nee ze werden niet boos blabla. Ik vertel dat, werd mn vader boos.
Krijg jij je vingertoppen zo gerimpeld als je lang in bad zit?
- Nee
- Ja
- Nee maar als kind wel
- Weet ik niet/ga nooit in bad
0 stemmers
Ik zat dus gisteren zeker een uur in bad en ik kreeg mn vingers niet zo gerimpeld en als kind echt direct.
Vind jij dat ze in een hotel een tandenborstel + tandpasta op de kamer moeten hebben liggen?
- Ja
- Nee
- Ligt aan het hotel/prijsklasse/aantal sterren
0 stemmers
Er zijn hier wel best wat meiden die samenwoonden en dan uit elkaar zijn gegaan. Viel me laatste jaren best op. Dus die tweede persoon met wie er wordt samengewoond komt dan vast wel over enige tijd.
Het is ook niet raar, maar gebeurt wel minder vaak denk ik! De meeste mensen, zeker als je kijkt naar de doorsnee op op dit forum, gaan op jongere leeftijd eerst in een studentenhuis of iets vergelijkbaars wonen, ook als ze op dat moment een relatie/jeugdliefde hebben. Samenwonen komt daarna pas een keer meestal, maar dat jij dat eerder hebt gedaan is natuurlijk niet raar ofzo!
Doe jij vandaag twee verschillende sokken aan?
- Jazeker
- Ik was het niet van plan maar ik ga het nu wel doen!
- Nee, al mijn sokken zijn dezelfde kleur dus dat kan niet
- Nee, maar ik doe vandaag ĂŒberhaupt geen sokken aan
- Gewoon nee
- Huh?
0 stemmers
Uitleg: het is vandaag wereld Alzheimer dag.
De twee verschillende sokken symboliseren de verwarring waarmee mensen met alzheimer of een andere vorm van dementie dagelijks te maken hebben. Door het kopen Ă©n dragen van de vierde editie van Alzheimer SOCKS: âSokken met een boodschapâ , steun jij zichtbaar de strijd tegen Alzheimer Ă©n maak je alzheimer bespreekbaar.
Ik woonde eerst een jaar anti-kraak en had daarmee een heel appartement voor mezelf middenin de stad.
Ik heb in vijf verschillende studentenhuizen gewoond en het was 2x heel leuk, 1x neutraal en 2x vervelend. Dus ligt vooral aan wie die andere studenten in het huis zijn
Ik heb een âonconventioneelâ verhaal met uit huis gaan denk ik haha. Ik ging op mijn 18e meteen samenwonen met mijn vriendin terwijl we nog niet eens een jaar samen waren. Maar ik wilde niet op kamers en alleen kon ik de huur niet betalen.
Ben heel blij dat het allemaal goed is gegaan, als we na een paar maanden uit elkaar waren gegaan had het echt ongemakkelijk geweest en veel gedoe met welke spullen naar wie gingen denk ik
Anders het âleed dat daten heetâ topic eens lezen, leuke mannen (met fatsoen) zijn schaars.
Ik was eerder terug gekomen uit het buitenland en mijn kamer was nog voor 3 maanden onderverhuurd, dus zou ik tijdelijk bij mijn ouders wonen. Maar na 2 weken was ik er al wel klaar mee (mijn moeder was ook ziek destijds) en heb ik voor de resterende maanden een andere kamer ondergehuurd in een andere stad.
Nu zou ik echt heel graag een periode bij mijn ouders willen wonen denk ik, ze wonen heel ruim in een prachtig huis met tuin in een mini dorpje. Ik zit nu al een week opgesloten met mijn vriend in een huis van 40 m2 midden in de stad, ik wil ruimte haha