Stel je persoonlijke vraag #19

Stel je geeft een tijdschrift abonnement aan iemand kado maar vervolgens vergeet je deze stop te zetten (of je dacht dat het automatisch ging wat niet zo is). In plaats van een jaar, heeft die persoon nu 2.5 jaar een abonnement gekregen.

De persoon die dit abonnement kreeg was zich er niet zo bewust van omdat het heel lang duurde voordat het abonnement begon. Twee maanden geleden bedacht ze opeens van hm ik betaal eigenlijk niet voor dit tijdschrift, maar het was dus al zo lang geleden dat ze zich ook niet meer kon herinneren van wie ze het had gekregen. Het stond op haar to do lijstje om uit te zoeken hoe dit zat.

Je komt er dus achter dat je het abbo hebt laten doorlopen en dit kost 275 euro. Wat zou jij doen in dit geval?

• De persoon ermee confronteren en de 275 euro terugvragen. Ze heeft immers al die tijdschriften ontvangen.
  • De persoon ermee confronteren en voorstellen het geld te splitten. Je vindt dat je zelf ook in de gaten had moeten houden dat het abonnement doorliep.
  • Niets. Je stopt het abonnement want je vindt het je eigen fout.
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Als betaler zie je toch dat er elke maand iets wordt afgeschreven wat je ooit cadeau hebt gedaan aan iemand? Ik vind het volledig de eigen verantwoordelijkheid van mensen om hun eigen financiƫn bij te houden. (Uiteraard met uitzondering van mensen die het uit handen hebben gegeven aan budget beheer oid)

25 likes

Haha ja is wel echt gebeurd. Ik kreeg dat tijdschrift thuis gestuurd, maar geef ze daarna altijd weg. Dus ik had geen goed besef van hoeveel ik er had ontvangen. Tot twee maanden geleden dat ik dacht van hm ja wacht het is nu wel heel lang. Ik heb toen nog gekeken of ik niet zelf ervoor betaalde (heb vroeger wel zelf ook een abbo gehad) maar dit was dus niet. Toen stond me bij dat ik het van iemand had gekregen maar ik wist niet meer van wie. Ben er alleen toen niet meer achteraan gegaan (wat ik dus mega dom en lui vind van mezelf). En toen kreeg ik dus van de week een appje van de gever en heb ik het direct overgemaakt want voelde me schuldig en dom dat ik het niet eerder doorhad en dus geen actie had ondernomen. Maar goed ik was gewoon benieuwd hoe jullie de situatie zouden oplossen haha.

Ja dus @monkeyslut!

3 likes

Ben benieuwd waar je op reageerde maar het is weg helaass

Ja ik keek ook net
@FISSA Het leest sowieso vaak best irritant in topics omdat jij zóvaak je posts verwijdert. Maar misschien valt dat alleen mij op.

4 likes

Een lidmaatschap op een tijdschrift is toch best een groot cadeau? iig wel duur (110 euro). Dat je dan niet meer weet van wie je het hebt gekregen joh, want lijkt me dan dat 't iemand is van dichtbij

2 likes

Ja en kennelijk als je het al die tijd niet gemist hebt, is het ook niet zo’n big deal geweest voor de gever. Zou het netjes vinden als diegene gewoon zn verlies neemt.

3 likes

Oja had het toch gelezen bedenk ik me nu. Goedemorgen.
@Shadina

Haha ik heb dit toevallig nu met m’n moeder. Dacht dat ik een abo had gegeven dat na een jaar stopte. Maar hij loopt nu al 2,5 jaar. Gewoon niet gemerkt :joy: het is in december afgeschreven, dure maand met cadeaus enzo. Heb het niet gemerkt. Maar zou het zeker niet aan m’n moeder terug vragen. Mijn fout!

2 likes

In sommige culturen/landen is het met water/fles (Aziƫ met name maar denk ook aan de Franse bidet) gebruikelijk.
Papier wordt minder hygiƫnisch geacht

Dood niet maar als ik een week moet afvegen met keukenpapier ipv toiletpapier, dan kan ik na een week niet meer zitten van de schrale aars.

2 likes

Ja heb alles betaald idd.

En @Xiomara ze zei dat het zo’n bon was waar je uit verschillende abbo’s kon kiezen en daarom dacht ze ook dat het automatisch zou stoppen. Dus het was niet zo duur in eerste instantie volgens mij!

Ik heb geen keukenpapier dus dat wordt dan mijn hand of mijn kont onder de douche.

Als je met de hand een blik opent, welke vinger steek je dan door het lipje?

• Mijn duim
  • Mijn wijsvinger
  • Anders
  • Weet ik niet
  • Ik open nooit blikken met de hand

0 stemmers

Ik werd van de week heel raar aangekeken dat ik het met mijn duim deed. Dus nu ben ik even nieuwsgierig naar jullie.

Ik zet de bovenkant van mijn nagel (acryl) er een stukje onder zodat het lipje een beetje omhoog komt en dan maak ik het blikje open met mijn duim. Of ik gebruik een mes ofzo.

2 likes

Hoe dan, niet met de wijsvinger, kan me er niks bij voorstellen xd

Misschien overdrijf je het zelf? Ik had niet aan de optie keukenpapier gedacht, dacht eigenlijk dat mensen dan bedoelden dat ze niet afveegden of met water schoonmaakten. Keukenpapier is trouwens niet aan te raden, je wc gaat daar enorm van verstoppen.

1 like

Ik voel me echt een hoarder met mijn oneindige voorraad toiletpapier maar ik had toevallig vorige week een 16-pak gekocht en nu waren ze in de bonus 1+1 dus heb ik er nu 3 + 4 rollen die nog over waren.
Het gaat sinds corona ook zoveel sneller, echt een rol per 2 dagen voor 2 personen. Daarvoor was het 2 rollen per week ofzo.

2 likes

In Aziƫ vroeg eens iemand aan mij: als je poep aan je handen krijgt, veeg je het dan af met papier?

Sindsdien vind ik het ook een beetje gek dat wij toiletpapier zo normaal vinden!

5 likes

Het lokale klimaat maakt ook wel verschil voor of zo’n bumgun handig is of niet. Alles wordt toch een beetje nat down there, in een tropisch klimaat met zon en 30+ graden is dat zo weer droog en maakt dat niet uit. In Nederland in de winter je natte billen in een broek hijsen is een stuk minder fijn… dan gebruik ik toch liever papier. Ik was ook altijd een enorme kluns met dat ding waardoor ik ook de helft over m’n kleren spoot haha.

1 like