Stel je persoonlijke vraag #19

Hmm lotus is niet echt een typisch Koreaans gerecht (qua smaak dan), en wat zijn “enorme happen rauwe groente”? Je krijgt juist veel kleine bakjes met side dishes.

Sowieso denk ik niet dat je het van deze ene ervaring in Japan af moet laten hangen. Ik heb zelf ook in Japan een keer in een Koreaans restaurant gegeten maar dat smaakte ook niet hetzelfde als in Korea.
Kruiden… in Korea gebruiken ze vooral hete rode pepers, sojasaus, sesamolie, gefermenteerde sojapasta, knoflook en veel gerechten zijn pittig.
Er zit juist veel smaak aan. Maar wel veel knoflook en pepers, als je daar niet van houdt kan het dat je het niet lekker vindt natuurlijk.
Dan heb je ook nog de korean barbecue. Veel vlees met sidedishes.
In Amstelveen heb je een aantal authentieke Koreaanse restaurants.

Einde van deze reclamepost :laughing:

17 likes

Heb scheerschuim hype nooit begrepen. Als je jezelf met douchegel insopt werkt dat net zo goed met scheren? Overigens koop ik ook altijd de mannen scheermesjes van de lidl, de shark of iets? De duurste daar iig. Werkt super. #tipvandedag

6 likes

Ik vind douchegel niet zo goed werken, ik gebruik crèmespoeling. Dat maakt de haartjes ook echt zacht.

Mijn favoriete Vietnamees zat ook in Berlijn! Helaas dicht nu, maar ze hadden ook de beste toetjes. Dat mis ik vaak, niet veel plekken hebben Aziatische toetjes (en dan bedoel ik niet kokosijs) en ik vind die vaak zoo lekker. Ze hadden ook echt leuke drankjes.

Hier zijn ze vaak wat flauwtjes. Boguette vind ik idd wel lekker, maar echt één vd weinigen.

3 likes

Daar had ik ook altijd last van maar gebruik nu sinds een jaartje deze scheercreme van EOS en die is echt top! Hoef zelfs geen bodylotion meer te smeren na de tijd.
afbeelding

1 like

Jaaa ik heb in Berlijn echt de meest geniale Vietnamese pho gegeten ooit. Ik probeer hem thuis af en toe na te maken, maar zo geweldig als daar lukt nooit.
Ook de beste gele currysoep gegeten daar trouwens. Berlijn heeft echt het beste voedsel.

Heb jij het gevoel dat je op een bepaalde plek wortels hebt? (je mag dus zelf de definitie daarvan bepalen)

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet/ik snap de vraag niet/overig

0 stemmers

Maar mag ik nu wel uitleg? :joy:
Gaat het gewoon over je roots?

Ja in de koelkast

53 likes

Haha ik bedoelde het niet als raadsel of zo hoor :joy:

Maar of je het gevoel hebt dat je een basis hebt op een bepaalde plek, of je ergens ‘hoort’ of ergens 'echt vandaan komt". Maakt niet uit of je daar bent opgegroeid of dat het juist een plek is waar je later bent gaan wonen maar je je erg thuisvoelt en denkt dat je er altijd een band mee zult houden/hebben denk ik? Maar dat is dus voor iedereen anders (wat die plek in zou houden) dus daarom wilde ik er geen definitie aan geven.

En ik heb dat dus zelf niet (een band met een plek waar ik opgegroeid ben, waar ik vroeger heb gewoond, een plek waar ik een sterke basis heb, of ergens waar ik naartoe kan gaan wat als ‘thuis’ voelt) daarom vroeg ik me af of veel anderen dat juist wel of niet hebben.

1 like

Hahaha ik lig dubbel

Het was vast niet dezelfde, mijne was bij een vegan tentje, maar echt ik kan er nog van dromen.
Hier de pho en de gele currysoep:

2 likes

Ik heb de vervelende gewoonte om tijdens het auto rijden met inhalen op de snelweg, opzij te kijken naar degene die ik inhaal/mij inhaalt.

Fucking ongemakkelijk want er kijken heel veel mensen ook terug. Dus mijn vraag, doen jullie dit ook?

• Ja ik kijk ook altijd
  • Nee doe ik nooit

0 stemmers

Ik heb dit zo compleet anders geïnterpreteerd :joy::joy::joy::joy:

Aangezien 50% “weet ik niet/ik snap de vraag niet” heeft geantwoord heb ik gewoon een vage vraag gesteld. Ik dacht dat het best duidelijk was haha, maar blijkbaar dus niet.

Hoe had jij het dan geïnterpreteerd?

Ja als een soort raadsel en ik dacht dus: HA IEDEREEN DIE ‘M SNAPT ZEGT JA!

Want iedereen heeft wortels: bij je kiezen en tanden en haarwortels en en en …
Nouja, totaal anders dus :joy:

2 likes

Ik dacht aan de wortels en skinny jeans van een stukje hierboven. :upside_down_face:

4 likes

Ik dacht van huh moet ik ergens in mijn lichaam wortels voelen? Dacht dan wel figuurlijk maar snapte het alsnog niet. Zoiets als een chakra of intuïtie ofzo :’)
Je had beter kunnen vragen of je je op een bepaalde plek echt thuis/verbonden voelt.

4 likes

Lol haha al die interpretaties, ik had niet door dat het zo vaag was :joy:
Ik had er gisteren ook een gesprek over met een vriendin en wij zaten helemaal op één lijn, maar ik denk dat we op onze eigen planeet zaten of zo.

oh dit was niet per se als antwoord op alleen @Fishing bedoeld

1 like

Als ze heel vervelend/langzaam rijden wel, dan kijk ik met een judgy blik. Anders meestal niet volgens mij

6 likes