Het zijn vrijwel alleen groepschats (met onbelangrijk geklets) en berichten à la “ok, tot zo!” die ik dan niet open (want ik lees het toch al in de preview).
lang verhaal
En verder… vaak is het een gevalletje “kan nu even niet antwoorden dus ik reageer er zo op”, en vervolgens vergeet ik dat, of ik weet niet direct hoe ik er op moet reageren omdat ik het lastig vind wat te zeggen. Na een tijdje herinner ik het me dan ineens maar dan is het eigenlijk al te laat om te reageren zonder dat het beschamend wordt en dan laat ik het maar zo. Ben me er van bewust dat dat geen fijne eigenschap is, en de combinatie adhd + depressief helpt ook niet mee, maar ik probeer er aan te werken. Mijn vrienden en familie weten gelukkig inmiddels dat als ik niet reageer het niet persoonlijk is en dat ze gewoon even een reminder moeten sturen. Met werk en e-mails beantwoorden ben ik gelukkig een stuk gestructureerder, ik denk omdat dat verder van me afstaat ofzo? Heb daar wel ook 1600 ongelezen mails haha maar dat zijn spam en nieuwsbrieven.
Liever niet citeren