Stel je persoonlijke vraag #19

Ik word als juf inderdaad ook wel eens mama genoemd :biggrin:

3 likes

Vroeger als in tijdens mijn studententijd en ik deed het nooit echt bewust ofzo. Ik moest na het stappen altijd nog een half uur fietsen en dan viel ik op een gegeven moment altijd in slaap op de fiets haha

6 likes

Viel je dan niet van je fiets?

Wat vind je van Dr. Pepper?

• Heerlijk
  • Smerig
  • Mwah
  • Nooit gehad

0 stemmers

Mijn lievelingsfrisdrank :heart_eyes:

1 like

Ja ik ben weleens in een hek of in de bosjes geëindigd haha, maar gelukkig nooit wat aan overgehouden of op de weg gevallen!

1 like

Ja soms gewoon heel eventjes. Doe het ook met lopen wel eens.

1 like

Of oma :thinking:

Kwam dit net tegen op YouTube

Dachten jullie ook meteen “Eddie redmayne”?

• Nee lijkt niet eens
  • Nu je het zegt
  • Nou idd dacht ik ook meteen

0 stemmers

:sob: Leave Eddie alone!

4 likes

Wat is het verhaal? Heeft hij een ziekte of fillers gone wrong

Streptokokken A bacterie die in zijn bloed ging zitten.
Hierdoor vrat zijn lijf zijn ledematen kapot. Inclusief zijn lippen.
Hij dacht eerst dat het een gewone verkoudheid/griep was

1 like

Ik vind het kunnen om nu in een restaurant uiteten te gaan (binnen, dus niet op een terras):

• ja
  • nee
  • anders, namelijk

0 stemmers

Ik vind het kunnen om met vijf vrienden vijf dagen in een vakantiehuisje te gaan (uitgaande van vooral daar samen zijn, niet een stad of dorp bezoeken of verder onder de mensen zijn):

• ja
  • nee
  • anders, namelijk

0 stemmers

Ik vind het kunnen op bij mijn opa en oma op de koffie te gaan (binnen):

• ja
  • nee
  • anders, namelijk

0 stemmers

Het lijkt me lastig om met 6 personen in een huisje 1,5 meter afstand te houden. Slapen jullie dan allemaal in een aparte kamer?

Het is een voorstel van mijn vrienden en ik merk dat ik er meer moeite mee heb dan de rest. We zouden dan wel allemaal onze eigen kamer hebben (behalve een stel wat ook meegaat), maar ik kan me wel voorstellen dat er niet continu afstand wordt gehouden. Met bijvoorbeeld samen aan de eettafel zitten gaat dat al niet. Maar iedereen vindt het kunnen, omdat we wel echt duidelijk zijn over geen andere dingen willen doen zoals uiteten of drukke plekken bezoeken en van iedereen buiten onze bubbel wel afstand houden.

Zomerkleding is leuk tot 27 graden. 28 c° + is alleen uit te houden in als je naakt voor de ventilator ligt.

9 likes

Maar is de vraag niet meer: wat hebben we de weken / dagen ervoor gedaan?
Want dat je die paar dagen een besmetting oploopt van “buitenaf” lijkt me dan sterk als je in dat huisje blijft.

Maar als ieder voor zich de dagen ervoor lekker op BBQ’s, feestjes en naar hun contactslot gaat (of whatever ze doen?), dan ben je snel alle 5 de pineut denk ik?

Elke keer als een verhaal over een nare aandoening of ziekte eindigt met deze zin, word ik een beetje meer hypochonder

17 likes

en ook, kan je daarna in quarantaine of werk je bijv in een verzorgingstehuis?

Ja, klopt, dat was ook mijn argument. Het zijn allemaal mensen die van verschillende plekken komen, waardoor het naar mijn idee ook al minder verantwoord wordt. Een deel werkt thuis, maar ook een deel heeft een beroep met bijvoorbeeld contact met cliënten, en er is ook iemand vanuit een studentenhuis etc.

Ik vraag dit omdat ik echt niet weet wat hier hoort :see_no_evil:

Stel: je woont op de derde verdieping in een appartementencomplex, waarbij mensen aan moeten bellen en jij dan via intercom de deur open kunt doen.
Er is een lift.
Als je eten laat bezorgen dan:

• Doe je de buitendeur open via de intercom en laat je de bezorger naar de derde verdieping komen
  • Zeg je via de intercom dat je eraan komt en ga je zelf naar beneden om het eten bij de voordeur op te halen
  • Geheime optie 3, namelijk:

0 stemmers

Wat is normaal (in Nederland)? Ik zou zelf geneigd zijn om naar beneden te gaan maar misschien is dat wel raar.