Stel je persoonlijke vraag #19

Hangt er vanaf of er een lift is, ik zou de bezorger niet naar de derde verdieping met een trap willen sturen, dus dan zou ik al wat eerder beneden staan of tegemoet komen lopen.

Heb al een tijdje niks besteld maar voor corona liep ik ze ook tegemoet, dan kwamen ze net uit de lift meestal

1 like

Bij mij lopen ze als slofjes en ik heb geen last gehad van blaren :woman_shrugging:t2: Tel daar bij op dat ze tegen alle weersomstandigheden kunnen en dat ze superlang mee gaan
 ja, ik ben fan!

6 likes

Als ik er over nadenk, vind ik het eigenlijk wel een vies idee, maar het boeit me toch ook niet genoeg om andere kleren aan te doen wanneer ik thuiskom. Ben wel van schoenen uitdoen, terwijl ik dat toch echt niet vanuit huis heb meegekregen (m’n vader banjerde vroeger al vrolijk met modderpoten het hele huis door waarna wij als kinderen de schuld kregen, natuurlijk)

Eet jij wel eens peer met schil?

• Altijd
  • Soms
  • Wel eens gedaan, maar was geen fan
  • Nooit
  • Ik eet sowieso geen peer

0 stemmers

ja nog steeds over die jurk van mijn moeder </3 (wjekw)

8 likes

Ah ja snap ik! Heb je haar er nog over gesproken of het laten rusten? Ik heb zelfs nog gedacht dat dat familielid dat misschien als grapje zei. Zo van ga je in een jurk van 25 euro? Hihaho. Maar dat zou weer een heel vreemd grapje zijn.

1 like

Als ik soms documentaires kijk over mensen die dit en dat hebben overleefd, of die een aandoening hebben, dan denk ik dat ik mij echt beter kan inleven dan dat een naaste van mij dezelfde aandoening zou hebben.

Mkey mem, maar dan staat mijn stem nog steeds goed.

Hier ook. Ik ben hartstikke empathisch maar kan mij bij sommige dingen gewoon niet voorstellen hoe dat voelt of werkt. Vind het dan wel vaak interessant om er over te lezen of een docu te kijken bijvoorbeeld.

Ja ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag! Na mijn eigen ‘verlieservaring’ is mijn idee alleen maar versterkt. Mensen leven mee en doen alles wat ze kunnen, maar ze zullen (hopelijk) nooit weten hoe het voelt.

Maar ik kan mij bijvoorbeeld ook niet voorstellen hoe het is om in een sloppenwijk in India op te groeien. Daar kan ik mij slecht in inleven want geen idee hoe je leven er dan uitziet.

4 likes

Huh wow wist echt niet dat dit een ding was, maar blijkbaar eten meer mensen met dan zonder schil.

2 likes

Ja ik eet dus vaak peer door mijn havermout, normaal schil ik hem dan eerst en snijd ik het daarna in stukjes. Vandaag was ik begonnen met snijden en bedacht ik me op 3/4 van de peer pas dat ik hem nog moest schillen (het was vroeg haha), ik heb het gewoon opgegeten en smaakte prima. Vroeg me af of veel mensen peer altijd met schil eten, blijkbaar wel. Bedacht me toen ook dat het best gek is dat ik appel altijd met schil eet en pil juist zonder, terwijl die best wel op elkaar lijken qua soort.

Ik hap gewoon van peer net zoals van appel

2 likes

Ja het komt niet eens in me op om een peer te schillen haha

2 likes

Fiets jij wel eens met je handen los

• Nee echt nooit gedaan
  • Deed ik vroeger wel maar nu niet meer
  • Ja hoor doe ik wel eens
  • Altijd
  • Ik verplaats me enkel via Uber

0 stemmers

Ik heb echt nog nooit bedacht om een peer niet te schillen eigenlijk, die schil lijkt me veel dikker en taaier dan bij een appel ofzo. Maar appel eet ik eigenlijk ook het liefst zonder schil.

2 likes

Vroeger fietste ik hele stukken met mijn handen in mijn zakken, nu breek ik mijn nek als ik er alleen al aan denk. Heel vaak als ik op de fiets zit denk ik “zal ik het weer eens proberen”, maar deze oma durft dat niet meer haha.

6 likes

Hahaha pre-cies dit was zojuist mijn gedachtegang op de fiets. Dacht echt ‘nu ga ik het doen’ maar zag mezelf al helemaal tandjes tuffen op de stoep dus laat maar ff :joy:

1 like

Heb jij wel eens meegemaakt dat een vrouw er op werd aangesproken dat ze borstvoeding gaf in het openbaar (met als ondertoon dus dat het niet zou mogen)?

• Ja, bij mezelf
  • Ja, bij anderen
  • Nee
  • Ik weet het niet zeker

0 stemmers

Schaam je je als puber sowieso niet voor alles wat je (stief-)ouders doen in jouw bijzijn haha?

3 likes