Stel je persoonlijke vraag #20

Deze ken ik niet, ik heb wat gemist?

Mijn vader is zelfs een keer naar een Mac verder weg gereden, omdat die dichtbij de speeltjes voor de Happy Meal (ik geloof iets met Hamtaro?) niet meer had. Held

12 likes

Geen idee hoe oud je bent, maar deze komt uit 99. Ik vond het echt heel fancy als mensen die hele set hadden

1 like

Haalde jij toen je op de middelbare school zat nog steeds wel eens een happy meal?

• Nee nooit
  • Ja regelmatig
  • Soms
  • N.v.t.

0 stemmers

Ze vonden de Telegraaf altijd wel een matige krant (“bangmaakkrant”) maar dat lag meer aan de kwaliteit van de stukken daar dan dat het een sentimentele haat was. Ze waren niet per se anti, ze vonden het gewoon zelf niks.

Dat is veranderd op het moment dat een verkoper mijn 91-jarige demente oma een duur abonnement heeft aangesmeerd dat we pas na heel veel moeite weer hebben kunnen annuleren, omdat die mensen daar geen centimeter wouden meegeven. Sindsdien zijn we met de familie wel collectief anti-Telegraaf :woman_shrugging:t2:

5 likes

Zou zo mijn moeder kunnen zijn die een keer kwaad werd, omdat ze een spin van Luizenleven kreeg.
‘Ik hou niet van spinnen!’
Volgens mij had dat meisje toen in die dozen gedoken om te kijken of er nog een ander poppetje was

2 likes

Nou ik heb happy meals mn hele middelbare schooltijd gehaald en in 99 zat nog gewoon op de basisschool dus ik heb het gemist :cry:

1 like

Al was dit mijn laatste aanwinst. Tegenwoordig vallen Happy Meals zo tegen

2 likes

Ooh deze kwam ik laatst tegen met opruimen. Had er twee. Ook eentje met een duikbril en duikflessen. Blijkbaar gingen we in die periode nogal vaak naar de mac

1 like

Dit kreeg ik toen ik voor het eerst naar Mac donalds ging.
Je kon die fietsjes ook aan elkaar klikken, dus samen met de poppetjes van m’n broers konden we een tandem ervan maken.
We hadden die paarse en die was ook best zwaar, nog jaren gebruikt om in het zwembad op te duiken van de bodem.
Mijn moeder heeft ze nog en m’n neefjes en nichtjes spelen er nu mee als ze daar zijn.

Voor mijn gevoel heeft er ook nooit meer zo iets geweldigs in een happy meal gezeten.

31 likes

OH deze herken ik nog, daar stonden ook reclames van in de Donald Duck. Ik wou ze zo graag hebben :pleading_face:

1 like

JA
Nu hij met pensioen is heeft hij ook het NRC en wat maandbladen (de groene) maar de Telegraaf komt er never nooit niet in!

1 like

Wij hadden een Mc in het dorp en alles wat ik er niet van mijn ouders heb gekregen als kind (ik kwam er alleen met andermans partijtjes) heb ik in de brugklas ingehaald. Ik heb in dat jaar zooo vaak tijdens tussenuren een McFlurry of een Sundae gehaald, en als ik een menu nam was het aaaltijd een Happy Meal. Echt feeest (en het begin van een droevige relatie met eten, dat wel).

Ik was altijd zo jaloers op vriendinnetjes die dan hun verjaardag mochten vieren bij de macdonalds. Je ging dan met z’n allen de keuken in en dan kreeg de jarige een burgerbakdiploma. Dat wilde ik ook zo graag. Achteraf deed mm vader met verjaardagen wat ik ook met m’n niet bestaande kinderen zou doen: speurtochten, geitenboerderij in het Amsterdamse bos, zwemmen en gewoon veel buitenactiviteiten.

Maar stiekem wil ik nu nog steeds een burgerbakdiploma.

15 likes

Mijn broer werkte bij McDonald’s dus ik had alles compleet. :raised_hands:t2:

7 likes

M’n vader kocht soms los het speeltje uit een Happy Meal om te voorkomen dat we mc donalds zouden eten.

9 likes

Wij halen nog regelmatig herinneringen op aan ons eerste bezoekje aan McDonald’s. Ik was 11 geloof ik en kom uit een gehucht waar geen Mac in de buurt was. Plus uit een groot gezin, dus m’n vader bakte de frieten liever zelf (zie hem nog naar het dampende schuurtje sloffen op z’n bordeelsluipers).

Dus wij kwamen daar met een hele stoet, geen idee wat er nou eigenlijk allemaal te krijgen was. Na even verdwaasd rondgekeken te hebben ging m’n moeder uiteindelijk bestellen en ze kende maar één ding, dus ‘zeven happy meals alsjeblieft’, die m’n vader natuurlijk in drie happen op had. Toen was het tijd om de reis voort te zetten dus wij in die gigantische station wagen, startte hij niet. Het kostte drie man om te duwen en geschreeuwde aanwijzingen van m’n vader (in plat dialect uiteraard) om daar weg te rijden. Never forget!

30 likes

Ja, maar dan zeiden we er wel bij dat we geen speeltje wouden want dat was niet flex

1 like

Ik ben 29 en bestel nog steeds regelmatig een Happy Meal haha.

9 likes
  • Goed idee bij al deze situaties
  • Goed idee bij verslaving
  • Goede idee bij psychische ziekten
  • Goed idee bij verstandelijke beperkingen
  • Goed idee in andere gevallen, namelijk:
  • Geen goed idee
  • Ik weet het niet
  • Geen mening

0 stemmers

1 like