Stel je persoonlijke vraag #20

Wat vind jij ervan als een vreemde bij jou naar de wc wil?

Een random voorbijganger die aanbelt:

• Ja dat is geen probleem
  • Nee dat weiger ik
  • Ligt aan de situatie die hij/zij uitlegt
  • Ik durf geen nee te zeggen dus ik zeg ja maar met tegenzin
  • Anders

0 stemmers

Een postbode/bezorger die je een beetje kent:

• Nee dat weiger ik
  • Anders

0 stemmers

Een postbode/bezorger die je al jaren kent:

• Nee dat weiger ik
  • Anders

0 stemmers

Als iemand het voor de 2e keer in de week/maand vraagt wat zeg je dan?

• Geen probleem, ga zo vaak je wilt
  • Nee 1x was genoeg
  • Ja je mag maar dit moet niet te vaak gebeuren (soort hint dat je hier niet van gediend bent)
  • Ja je mag maar dit was de laatste keer
  • Ligt aan de reden dat hij/zij het weer vraagt
  • Anders

0 stemmers

Wat vind jij?

• Iedereen is welkom op mijn toilet
  • Ik heb geen openbaar toilet dus je zoekt maar ergens anders
  • Ik vind het moeilijk om nee te zeggen dus sta het vaak toe
  • Ik vind het makkelijk om nee te zeggen
  • Ik vind het asociaal om te vragen aan vreemden om naar hun wc te mogen
  • Ik vind dat het moet kunnen om te vragen aan vreemden om wat voor reden dan ook
  • Ik vind dat het moet kunnen om te vragen als je het echt niet kan ophouden
  • Ik vind dat je het nooit kan vragen, je moet zelf een andere oplossing zoeken
  • Ik vind het zielig voor bezorgers dat ze moeilijk wcs kunnen vinden
  • Ik vind dat bezorgers maar buiten of bij een tankstation moeten gaan
  • Ik vraag zelf weleens bij vreemden om naar de wc te mogen
  • Ik zou zelf nooit aan vreemden vragen om naar de wc te mogen
  • Ik zou het alleen in uiterste nood vragen aan vreemden

0 stemmers

Haha en ja dit is naar aanleiding van persoonlijke ervaring hiermee deze week dat een (zelfde) chauffeur mij 2x in een paar dagen vroeg of hij naar mijn wc mocht. Ik zelf ben daar echt geen fan van en de eerste keer dacht ik Ja kan moeilijk iemand weigeren, maar had er toch een vervelend gevoel over. En de tweede keer liet ik wel merken met mijn gezichtsuitdrukking dat ik het niet fijn vond en zei Ja maar niet elke keer aub… als een soort hint dat ik geen publiek toilet run. Onze wc is ook in de badkamer en hij loopt dan met zn schoenen op de badmat etc en er staan gewoon persoonlijke spullen. Ook is hij niet de hele dag onderweg maar hij heeft 2 ritten per dag, 1 sochtends en 1 smiddags en laatst vroeg hij het nadat hij net van zn huis was vertrokken.

Ik ben ook niet tegen kernenergie, misschien zelfs wel pro. Ik heb vooral iets tegen kolencentrales. Dus je krijgt nog steeds mijn stem.

2 likes

Ja mijn wc is ook op de badkamer en dat voelt dan meteen een stuk meer privé ofzo? Staat ook een wasmand en al mijn sieraden liggen daar enz. Voelt als een inbreuk op mijn privacy

Dat vind ik zelf ook. Vanochtend stonden er nog doosjes tampons enzo die ik normaal in een kastje zet. Snap dat het niks is om voor te schamen maar toch… voelt vervelend.

Ja bij van die postbezorgers kan ik het me voorstellen dat ze 8 a 10 u per dag onderweg zijn. Bij mij was het een chauffeur van mn kind en hij was net vertrokken van zijn huis en moest gelijk al plassen, ik denk dan wel van hmmm hou het gewoon nog ff op tot je of weer thuis bent of bij een benzinepomp whatever. Hij rijdt nl naar school en weer naar zijn eigen huis. Geen hele dag onderweg. Maar ja, wat de reden ook is, ik vind het niet zo prettig zoals ik al zei omdat het in mij badkamer is en het sowieso ranzig is dat hij met zn schoenen daar in gaat. Ook vind ik 1 keer nood kan gebeuren maar 2x al in een paar dagen… als je zo moeilijk je plas kan ophouden zou ik geen chauffeur worden. De vorige chauffeur moest in al die jaren nooit bij mij naar de wc.

image

27 likes

Oh wow… nee totale vreemden die ineens aanbellen zou ik sowieso weigeren denk ik… maar gelukkig is dat nog nooit gebeurd.

Denk niet dat ik geen nee zou durven zeggen, doorgaans geen moeite mee. Maar denk meer door een combinatie van : overdonderd zijn door de vraag en het zielig vinden (want lijkt me zelf een drempel) voor diegene dat ik tegen mn zin in ja zou zeggen.

Overigens zou ik zelf achter het eerste de beste bosje plassen ipv bij een vreemde aanbellen.

1 like

Weet jij wie jouw postbezorger is? (niet dat je weet hoe hij/zij heet maar of je hem/haar zou herkennen)

• Ja ik herken mijn postbezorger wel
  • Nee geen idee

0 stemmers

@Shaaar lijkt me erg geschikt!

2 likes

Ik herken alleen de jongen van postnl pakketjes

2 likes

Ik ben het zelf :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Oh ik heb bij de vraag de pakketjesmeneer in gedachte, die herken ik wel en hij mij ook want als hij mij ergens anders in de wijk ziet lopen of fietsen dan gaat hij ook altijd veel enthousiast hoi roepen haha. Volgens mij heb ik niet steeds dezelfde postbezorger hier?

1 like

Ja dat heb ik wel een paar keer gehad eigenlijk.

1 like

Ik heb bij mijn vorige huis een keertje gehad dat mijn pakketje werd bezorgd bij mijn werk. ik werkte toen bij een van de weinige huisartsen in het dorp

Wat prima was, alleen was adres wat erop stond mijn huisadres. Dus mijn postbode wist precies wie ik was en waar ik werkte.

Toen verlangde ik wel naar de anonimiteit van de stad.

3 likes

Van mijn vorige huis wel, echt een leuke man was dat! In mijn nieuwe huis heb ik steeds andere bezorgers. Misschien dat ik sommige daarvan wel zou herkennen.

1 like

Hoe vaak krijgen jullie gemiddeld nog bezoek op dit moment? Relatie tel ik niet mee.

• Dagelijks
  • 1x per week
  • Paar keer per week
  • 1x per maand
  • Paar keer per maand
  • 1x in de paar maanden
  • 2020 is een bezoekvrij jaar

0 stemmers

En stel je krijgt om wat voor reden dan ook zorg aan huis ofzo dat tel ik uiteraard ook niet mee. Het gaat mij echt om vrienden en ouders enz die langskomen.

Mn vriend komt twee keer per week langs (of telt dat niet?), en mn beste vriendin ook minimaal 1 keer per week.

1 like

Ik tel relatie niet mee want ik zie mijn vriend ook wel vaker maar vrienden enz zie ik echt nog amper en daar gaat het mij om. :slight_smile: Want ga vanavond weer eens met 2 vrienden even chillen en toen schoot mij deze vraag te binnen. Denk dat de meeste mensen met een relatie elkaar wel blijven zien namelijk (misschien wat minder vaak).

Ik heb 1 vriendin die hier bijna elke week eet omdat ze nogal eenzaam is en alleen woont. Verder bedenk ik me nu dat hier echt al maanden niemand geweest is :fearful: als ik dat vorig jaar had geweten had ik er toen meer van genoten haha

1 like