Stel je persoonlijke vraag #20

Hij was op dat moment toevallig leeg maar we moeten de apparaten zelf regelen dus dat verschilt een beetje per keer. Soms hebben mensen heel erg behoefte aan een extra machine en dan wordt er geld bij elkaar gelegd om er een te kopen, soms is er wat minder haast, etc. De huur is inclusief GWL maar dat wordt eigenlijk elk jaar wel verhoogd/achteraf verrekend via servicekosten dus iedereen betaalt wel (indirect) mee aan de elektriciteitskosten.

Iemand heeft dit dus nu gedaan en ik vind het echt zo asociaal :confused: Toen iemand er wat van zei gaf diegene als antwoord “ja ik wil de droger graag ook meenemen naar mijn volgende huis dus ik wil dat hij in goede staat blijft daarom heb ik er een slotje op gedaan.” Vriendin, als je bang bent voor de levensduur van je spullen moet je ze niet in openbare ruimtes neerzetten. Daarnaast zijn we allemaal volwassenen die weten hoe drogers werken dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat iemand je hem kapot maakt, maar soit.

2 likes

Ik vind huisvuil wel wat anders dan grofvuil eigenlijk. Moet ook zeggen dat ik de regeling die we eerder hadden fijn vond (2x per jaar gratis ophalen, daarna betalen of zelf brengen), maar dit ook niet zo gek. Ik lees trouwens net dat je gratis een bakfiets mag lenen voor je grofvuil, dus mocht je het echt niet kunnen betalen en niemand met een auto kennen.

Ja klopt!

@Max is idd je eigen afval, maar als je wel een auto hebt dan is de milieustraat gratis dus vind het dan wel krom dat dat €10 kost PER object. Als het €10 zou zijn ongeacht hoeveel zooi je hebt zou ik het al schappelijker vinden.

4 likes

Als je object nog goed is, willen heel veel kringloopwinkels deze ook gratis ophalen zodat ze die in hun winkel kunnen verkopen. Hier in de omgeving tenminste.

Ga jij de corona-app downloaden?

• Ja, ik heb me er in verdiept en het lijkt me zinvol
  • Ja, ik heb me er niet in verdiept maar zal wel handig zijn
  • Nee, ik maak me zorgen om mijn privacy
  • Nee, ik heb geen vertrouwen in de gebruikte technologie
  • Nee, ik maak me geen zorgen om Corona
  • Nee, ik denk niet dat het een effectief hulpmiddel is
  • Nee, geen zin om die moeite te nemen
  • Nee, ik gebruik geen smartphone
  • Ik weet het nog niet
  • Anders, namelijk

0 stemmers

En je betaalt toch afvalstoffenheffing aan de gemeente, lijkt mij een prima besteding om dat aan het ophalen van grofvuil te besteden. Ik vind het ook raar als dat niet op zijn minst incidenteel aangeboden kan worden.

9 likes

‘Geen zin om de moeite te nemen’ is eigenlijk: m’n telefoon staat vol en ik wil de apps niet verwijderen zodat ik deze zou kunnen downloaden

5 likes

Vooral omdat ik meer opties tegen dan voor kon bedenken haha. Als je je specifiek zorgen maakt om de technologie of de privacy ga ik er vanuit dat je je er enigszins verdiept hebt. Er is dan alleen niet echt een optie als je je er niet in verdiept hebt maar het gewoon niet zo ziet zitten inderdaad. Dacht dat ik alles gecoverd had, maar niet dus! Denk dat dat dan onder anders valt :woman_shrugging:

1 like

Ik heb mijn bluetooth niet altijd aan

1 like

Ik gebruik de app al een tijd, woon in een van de regio’s waar de app getest werd.

3 likes

Oh nee zo bedoelde ik het zeker niet! Misschien niet helemaal handig verwoord inderdaad.

1 like

Ja ik vraag me sowieso een beetje af hoe dat dan werkt met bluetooth. Als mijn buurvrouw corona heeft zal mijn app misschien zeggen dat ik langere tijd bij een besmet iemand in de buurt ben geweest, terwijl ik helemaal geen contact met haar heb gehad. Maar ze zitten zo op die privacy dat dat ding vast niet zal zeggen ‘hey, het is je buurvrouw van nummer 29’ dus dan zou ik in quarantaine moeten en me laten testen terwijl er niks aan de hand is. Misschien ook wel te simpel gedacht hoor, moet me er eigenlijk even beter in gaan verdiepen

2 likes

Ik ben wel benieuwd wat dan de gedachtegang achter het niet doen vanwege privacy is.
Gezien deze uitleg:

En de data die dus altijd gefigneerd is en nooit weet waar je bent of wie je bent
 denk ik ja wat kan er nu mee gebeuren? En heb je dan bijvoorbeeld ook geen whatsapp/instagram op je telefoon? De corona-app vraagt vijf toestemmingen en de whatsapp 42, instagram 33.
7 likes

huh ik heb die app al heel lang? heb ik dan een scam app?

Nee denk het niet hoor, ik vind dit op de NOS:

De corona-app is sinds half augustus al te downloaden voor iOS en Android en wordt in vijf GGD-regio’s al ondersteund. Buiten die regio’s kunnen mensen hem wel downloaden, maar de GGD’s in die regio’s ondersteunen de app nog niet. Als iemand daar het coronavirus blijkt te hebben, wordt de app daardoor niet ingezet.

Ik heb een aantal momenten in mijn leven waarvan ik denk “wat als ik een andere keuze had gemaakt” die vanuit spijt of melancholie komen.
Maar ik bedacht me net een leuke: ik heb op de middelbare school even overwogen om Fins te studeren. Ik wist daar niks van, had er niks mee, maar leek me juist daarom wel interessant. Ben benieuwd wie/wat ik zou zijn geworden als ik dat zou hebben gedaan.

Wat is een leuk of grappig “wat als”-moment in jouw leven?

3 likes

Mijn angstaanjagende wat-als moment is iig ‘wat als ik bij m’n ex was gebleven’.

Ik voelde zoooo weinig meer voor hem op het eind, maar was bang om het uit te maken en hij had het zelfs al over samenwonen

Een leuk wat-als momentje is ‘wat als ik daadwerkelijk die ijssalon had geopend 5 jaar geleden’. Ik kreeg toen een aanbod.

2 likes

Ik wil graag m’n mondkapje dragen en zolang het voor korte stukjes is gaat het prima, maar langer dan 10 minuten en ik word draaierig en krijg een paniek aanval. Fucking irritant want ik wil me er graag aan houden maar ik durf op deze manier niet meer

Ik zag deze discussie op de Nederlandse reddit, en ben benieuwd wat het resultaat hier is.
Wie leerde Lotje lopen langs de lange Lindelaan?

• Leentje
  • Liesje
  • Lientje
  • Anders, namelijk

• Ik heb dit versje nooit geleerd

0 stemmers

De conclusie op reddit: In de opnames van dit versje door André van Duin en Vader Abraham wordt gesproken over Leentje. Leentje heeft ook een betere assonantie (Leentje leerde Lotje Lopen, langs de lange Lindelaan), maar toch lijkt het merendeel Liesje geleerd te hebben (ongeacht regio en leeftijd).

6 likes

Voor kortere stukjes wel hoor! Maar de weekboodschappen zijn nu voor rekening van m’n man :+1:t3: Vind ik natuurlijk heeeeeel vervelend hahaha

1 like