Stel je persoonlijke vraag #20

Ik heb toen gerookte zalm van Foppen gegeten en daar ook echt salmonella van gekregen. 1,5 week plat op bed gelegen behalve als ik naar de wc moest rennen.

1 like

Als jij grofvuil op straat ziet liggen (matras, bed, oude meuk e.d.), en je hebt zelf thuis ook nog allemaal spullen liggen waar je eigenlijk vanaf moet, wat doe je dan?

• Niks. Ik breng mijn troep zelf wel een keer weg of maak een afspraak om het te laten ophalen
  • Oh wat handig ik leg mijn troep er ook gelijk bij
  • Ik heb momenteel geen troep wat weg kan dus ik denk hier niet overna

0 stemmers

Twee matrassen, met daar bovenop 1 grote topper en een tweepersoonsdekbed.

2 likes

Ik ga er geen hele inboedel bij zetten maar een enkel item zet ik er in zo’n geval wel bij. Meestal is het dan al meegenomen door een random voorbijganger voordat ze het komen ophalen :joy:

2 likes

Ze namen buikvet verbranden iets te letterlijk

11 likes

Brandwonden!? Jeetje en geld terug, maar verder geen vergoeding of iets? Snap wel als je er helemaal klaar mee was

2 likes

Hier kan je het gewoon 1 keer per week op straat zetten en dan wordt het opgehaald! (Wat er overigens wel in resulteert dat mensen het heel vaak op de verkeerde dag buiten zetten en de straat vol ligt met zooi.)

2 likes

Oh joh dat lijkt me ideaal. Hier moet je een afspraak maken en heel precies doorgeven wat je op straat gaat zetten (materiaal, grootte, etc) zodat ze daar ook hun wagen en mankracht op af kunnen stemmen denk ik. Dus ik word altijd gefrustreerd als iedereen er nog extra shit bij dumpt :thumbsdown:

2 likes

Ja is dit per stad of per wijk anders misschien? want hier (Rdam) weet ik niet beter dat je een afspraak moet maken. Idd opgeven voor wat/witgoed elektra blabla. Sommige vriendinnen zeggen dan, oh bij mij in de wijk (ook Rdam) is er een vaste dag. Ik dacht echter dat dit beleid voor heel Rdam geldt, zie website algemene info. Vaag

Kan per wijk verschillen inderdaad! Kwam ik ook laatst pas achter.

1 like

Ik erger mij echt helemaal scheel aan mensen hier in de wijk die alles maar buiten neergooien want hier halen ze dat niet zomaar op. Mijn wijk ziet er ook echt zo verpauperd uit steeds door alle afval naast de container. Ik zie ook al een dik week een winkelwagen met afval staan ergens.

Om die reden zou ik het zelf dus niet doen want ik vind echt dat mensen hele dikke boetes zouden mogen krijgen als ze worden betrapt. Tijdje terug lag echt iemand zijn halve inboedel naast de stortcontainer, hoe asociaal ben je dan. Mensen doen het hier gewoon omdat ze te lui zijn om naar de stort te rijden.

1 like

Aso zeg! Kentekens noteren :wink:

Heb wel de indruk, zowel bij moeders buurtje als mijn nieuwe buurt dat er te weinig (ondergrondse) containers staan, of ze komen te weinig langs om op te halen? Dus voor het normale vuil. Zij woont vlakbij allerlei erfjes (netto best veel huishoudens) en dan 1 zo’n lullig schuif kieper-bakje (hoop dat je snapt wat ik bedoel)

Helaas doen mensen dat 's nachts enz als niemand het ziet. Hier zijn genoeg containers maar mensen dumpen stoelen, banken, matrassen en alles ernaast omdat ze niet naar de stort willen rijden en ze weten als het lang genoeg blijft liggen dat de gemeente het wel weghaalt.

Hier ligt dat eigenlijk nooit, als er iets ligt dan wordt het door een overbuurvrouw opgepakt want zij is “kunstenares” en maakt van rotzooi kunst in haar voortuin waardoor haar tuin op een soort afvalberg lijkt. Ziet er niet uit.

Afval moet je hier gewoon naar de milieustraat brengen, ze komen het alleen ophalen als je er voor betaald en dat is dan €10 per object. :woozy_face:

1 like

Toen er afgelopen zomer een familielid was overleden en we het huis moesten opruimen bleek dat het grofvuil daar maar 1x per maand kwam?? En je kon ook geen afspraak maken. Had me er wel eens over zitten verwonderen dat het daar vaak zo’n bende was maar toen snapte ik het wel (ook een plek waar maar weinig mensen een auto hebben)

‘Niet lekker’ dekt nog niet half de lading van hoe goor ik dit vind :sweat_smile:

8 likes

Wat een rare regeling. Dan moeten mensen zonder auto dus gewoon speciaal hiervoor een auto/busje huren of €10 per object betalen?!

3 likes

Dat is toch niet zo gek? Is in mijn gemeente (helaas) ook weer zo. Het is ten slotte je eigen grofvuil, dus jouw verantwoordelijkheid.

2 likes

Je deelt een wasruimte met 16 mensen uit jouw appartementencomplex. In de ruimte is capaciteit voor drie apparaten. Er staan op dit moment twee masmachines (die je dus deelt met iedereen). Iemand zet daar een droger neer met een slotje erop zodat alleen hij/zij hem zelf kan gebruiken.

• Asociaal
  • Niet heel sociaal, maar kan op zich wel
  • Geen enkel probleem

0 stemmers

haha, wow dit kan ECHT niet.

6 likes