Stel je persoonlijke vraag #20

Ja met mijn ex. Hij kreeg echt de meest ongepaste opmerkingen over mij.

Holy shit wat bizar dat dit zo vaak voorkomt @anon46421473 @RupiKaur en anderen

Misschien een beetje onbenullig om dit te vragen, maar is dit ook zo met als iemand een andere taal spreekt? Ik ben best wel geĂŻnteresseerd in taal dus vind het wel leuk om andere talen te horen en dan erachter te komen welke taal het is. Vaak vraag ik het niet hoor, maar stel dat ik dat zou doen: zou dat ook als vervelend ervaren kunnen worden denken jullie?

1 like

Jaa ik kan me ook voorstellen dat het anders voelt omdat het niet gaat over hoe je eruit ziet, maar meer een vaardigheid die je hebt (het spreken van een taal). Ik zelf zou er geen problemen mee hebben als iemand in het buitenland vraagt welke taal ik spreek (leuk juist eigenlijk), maar ik word ook nooit in NL gevraagd waar ik vandaan kom dus ik heb niet die associatie erbij

Ik spreek ook geen andere talen dan Engels en een beetje Frans. Maar het ligt denk ik heel erg aan de manier waarop. Als je iemand ontmoet die Pools is en je vraagt meteen ‘oh zeg eens iets in het Pools’ dan zou ik dat wel gek vinden. Maar als je juist een vergelijking wilt maken naar hoe het in het Nederlands is oid vind ik dat niet gek. Zolang je de ander maar niet het idee geeft dat hij/zij ‘anders’ is.

@Juuldie ah nee wat erg. Moest wel lachen om je tegenreacties hahaha.

O God Tinder ja. In het begin denk je er nog niet zo veel van. Maar na 5 jaar op die apps en 4/5 van het gesprek begint daarmee :sob: Ik antwoord ook altijd droog op de vraag waar kom je vandaan met de stad waar ik woon. En dan daarna met de stad waar ik ben opgegroeid :’)
En als mensen vragen waar mijn vriend vandaan komt, doe ik ook alsof mijn neus bloed en noem zijn woonplaats. Je vraagt niet zomaar “waar kom je vandaan” toch, duidend op iemands kleur. Ik vind vragen wat voor roots iemand heeft ook nog anders klinken. “Waar komt hij vandaan klinkt” alsof hij gisteren hierheen is komen reizen.

2 likes

Ja, dit is zo herkenbaar
 De mannen die uit hetzelfde land komen als mijn vader denken dat ook meteen aan me te kunnen zien, en ze vragen dan altijd meteen of ik een vriend heb en blijven dan doordrammen, alsof dit “gedeelde” land dan meteen een reden is voor ons om te trouwen? Raak er zo geïrriteerd van en blijf ook altijd zo lang mogelijk “Nederland” roepen tot ze weggaan. Mijn Facebook “andere berichten” inbox zit ook vol met mannen uit dat land en omstreken
 puur en alleen om mijn naam en gemixte kleurtje. Dat klinkt als een humble brag, I know, maar ik vind het ook heel naar, dat gevoel alsof alleen mijn afkomst er toe doet en verder niks (terwijl ik zelf niet eens echt contact heb met die kant van de familie).

Ik heb ook een keer op mijn werk gehad dat ik een gesprek met een lesbische collega had over seksualiteit (ik ben bi en sprak dit voor het eerst uit in die setting) en toen gaf ze me een high-five en zei meteen daarna: “Geen zorgen hoor, je bent m’n type niet, ik val niet op getinte mensen”, nou, toen brak m’n klomp ook. :exploding_head:

12 likes

Slik jij visoliecapsules?

• Nee
  • Ja
  • Ik neem hardcore een lepel levertraan

0 stemmers

Ik slik wel de vegan variant: algenolie

8 likes

Je trekt in je nieuw gerenoveerde huis. Als je er eenmaal inzit hoor je door buren dat de vorige bewoner bloederig zelfmoord heeft gepleegd in het huis en dat het daarom dus helemaal opgeknapt is.

Wat doe je?

• Ik plan om toch weer te verhuizen, iew
  • Ik vind het een naar idee, maar blijf er wonen
  • Het beĂŻnvloed niet mijn woonplezier, wat gebeurd is, is gebeurd

0 stemmers

Dit is namelijk het geval bij mijn onderburen. Het huis heeft sinds kerst dus leeggestaan maar nu is er eindelijk een nieuwe bewoner. Het is sociale huur, dus ik denk niet dat ze op de hoogte waren toen ze het huis aannamen.

Wel vegan visolie capsules, telt dat als ja eigenlijk misschien.

1 like

Nee het lijkt me niet dat je dat gaat vertellen bij de bezichtiging :ghost: en de rest van de buurt is er wel van op de hoogte? Lijkt me wel kut als je dat later ineens van 1 van de buren hoort.

Als ik het zou weten zou ik als ik alleen thuis zou zijn echt bang zijn. Ik ben daar sowieso een pussy in :tired_face: zou opeens allemaal dingen gaan horen en voelen

2 likes

Ik zou het niet iew vinden, maar een vriendin heeft zelfmoord gepleegd en ik heb al meerdere keren gehad dat als ik een manier van zelfmoord hoorde, ik nachtmerries kreeg of me inbeeldde dat zij het op die manier zou hebben gedaan. Dus in zo’n huis zou ik echt gek worden

1 like

Ja er gebeurd veel in deze buurt(volgens mij is iemand naast me of in mijn huis vermoord?) En ik hoorde mensen al praten over dat ze nu mensen zagen in dat huis, die horen echt binnen no time

Ah, dat is echt verdrietig voor de vorige bewoner(s), maar heeft op mij verder geen invloed.

3 likes

Ik draag niet per dag wisselend maar heb eigenlijk een zomergeur en een wintergeur die ik dan elke dag draag.

5 likes

Als je erbij nadenkt, grachtenpanden komen vaak uit de 17e eeuw. Ik denk dat er best wel wat oude huizen zijn waar moorden zijn gepleegd.

23 likes

Uiteindelijk zijn het toch maar muren en daken, ik vind het voor mijn woongenot belangrijker wat zich daar afspeelt tĂ­jdens dat ik er woon. En de buurt natuurlijk.

18 likes

Ik wel, maar mijn zomergeur is ook op :sweat_smile: Meestal wissel ik half oktober!

1 like

Ja! Heb er geen vast moment voor ofzo, vooral afhankelijk van het weer en mijn stemming denk ik die bepalen welk parfum als passend voelt. Zo in september als er nog een beetje nazomer is draag ik nog mijn zomerparfum en nu met dit grauwe gedoe buiten is het tijd voor coltruien en mijn najaarsparfum.

1 like