Nee is echt vreselijk. Mijn dochter was allergisch voor het leven en reageerde op van alles in mijn melk ook. Een paar dagen die hypoallergene melk geprobeerd omg omg die luiers. Heb er nog nachtmerries van. Gauw weer terug op bv, trok het echt niet die lucht.
Een vriendin van mij kreeg vandaag een mail dat een van de personeelsleden van het restaurant waar zij vorige week zondag heeft gegeten positief getest is op corona. Ze heeft intussen natuurlijk gewoon haar leven geleid, maar gaat nu de resterende dagen (van de 10 dagen dat je in quarantaine moet) toch maar in quarantaine. Ze heeft verder geen klachten/symptomen. Ik vroeg me af wat jullie zouden doen.
Zou je in quarantaine gaan n.a.v. deze mail?
- Ja, voor het resterend aantal dagen
- Ja, volledige 10 dagen
- Nee, kans is klein dat je besmet bent
- Nee, heb toch al mijn leven geleid intussen
- Nee, anders
0 stemmers
Zou je anderen informeren die je intussen hebt gezien
- Ja
- Ja, maar alleen bepaalde personen
- Nee, alleen als ik symptomen krijg
- Nee
0 stemmers
Ik bedenk nu net een vervolgvraag
Zou je in quarantaine gaan als je deze vriendin hebt gezien de afgelopen week?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zou niet streng in quarantaine gaan, dat hoeft van de ggd ook niet. Maar ik zou wel extra voorzichtig zijn, met niemand afspreken en meer afstand houden en strenger mondkapjes dragen als ik in winkels zou zijn. Alleen noodzakelijke dingen doen, meer binnen blijven waar mogelijk.
Zijn er lifehacks van dit forum die jullie vaak gebruiken?
- Ja
- Sporadisch
- Nee
0 stemmers
Ik maak mijn puzzel in een omgekeerde canvas en gebruik wattenschijfjes om mijn wax weg te gooien. Echt zo handig!
Sinds dit forum maak ik mijn wc ook schoon!
En was je je gordijnen?
Shit, hoevaak moet dat?
Is jouw doel/droom om ooit een huis te kopen / in een koophuis te wonen?
- Ik woon al in een koophuis
- Ja, ik wil zeker weten ooit een huis kopen
- Het is geen doel of droom, maar ik zou het wel (ooit) willen
- Nee, ik wil absoluut geen huis kopen
0 stemmers
Ik zou het wel willen, maar als ik nog 20 jaar in mijn huidige huurhuis moet wonen zou ik dat ook absoluut niet erg vinden. Zou het dan wel jammer vinden dat ik niet zo maar een nieuwe badkamer kan plaatsen maar dat in overleg moet, maarja als dat het enige zou zijn.
*woon over een maand in mijn eerste koophuis!
Heb jij dit jaar (denk je) een kerstboom in huis?
- Nee
- Ja een grote echte boom
- Ja een kleine echte boom
- Ja een grote nep boom
- Ja een kleine nep boom
0 stemmers
Iemand op het forum gaf de tip om de burrito-truc te doen als je een dekbedovertrek over je dekbed wilt doen en ik ben sindsdien minder chagrijnig nadat ik mijn bed heb verschoond.
En @vaiana Ja die tip vond ik ook echt een lifehack! En ik gebruik de tip om talkpoeder op je haar doen voordat je gaat slapen ook. Super handig mijn haar kan ik nu eindelijk minder vaak wassen!
Talkpoeder is ook echt een uitkomst! Maar burrito dekbed hack?!
Ik denk dat ze deze bedoeld! Tenminste hier heb ik hem wel vandaan.
Ik vind het zelfs verbazingwekkend dat zij een mail heeft gekregen, dat hoeft helemaal niet. Tenzij zij heel innig met de personeelsleden is geweest, maar dat lijkt me sterk. Ik zou ook niet in quarantaine gaan, dat is ook helemaal niet het advies.
Mijn extra grote dekbedovertrek is een aantal cm dicht aan de zijkanten en heeft alleen in het midden een opening met drukknopjes dus denk dat het daar niet bij kan?
Ik krijg hier echt kortsluiting van.