Als je thee is koud geworden drink je het dan nog op?
- Nee dat vind ik goor, ik gooi het weg
- Ja dan drink ik het nog op
- Ik drink geen thee
- Soms wel, soms niet
0 stemmers
Als je thee is koud geworden drink je het dan nog op?
0 stemmers
Ik warm hem dan weer op, in de magnetron of in een pannetje (in de magnetron is het makkelijkst en gaat super snel, maar ik heb geen magnetron meer dus dan maar in een klein pannetje op hoog vuur. Ook zo gepiept).
Ik drink vooral rooibosthee omdat ik die koud ook nog te drinken vind (en dat gebeurt vaker dan dat ik ‘m heet drink)
Wanneer vind jij een cake het lekkerst?
0 stemmers
Anders: ik drink mijn thee nagenoeg altijd koud omdat ie eerst te heet is en dan ineens koud is.
Ik drink het meestal nog wel op, maar tegen beter weten in. Vind zo’n koude slok thee heel vies.
Ik waardeer het zelf in elk geval heel erg wanneer buren mij waarschuwen voor dit soort dingen, zeker nu ik thuis werk en studeer ivm corona. Dan kan ik me instellen op de herrie. Ik kan me voorstellen dat dit voor andere thuiswerkers ook geldt.
Ja het kan soms heel bitter zijn. Bij witte en groene thee vind ik het wel oke.
Ik werk in de zorg dus moet toch gewoon komen werken in dit geval.
Vind jij thee waar geen theebladeren in zitten thee? (zoals pure kamillethee, gemberthee, bepaalde kruidenthee)
0 stemmers
Ik zou even een berichtje uit doen/briefje ophangen/in de brievenbussen doen. Zeker nu iedereen thuis werkt zou ik dat zelf wel heel erg waarderen, ook als het maar 2 dagen duurt. Dan kan je altijd kijken of je dan even ergens anders gaat werken. Niks irritanter dan een dag vol online meetings en dat er dan doorheen geboord wordt.
ah dit is echt zo’n discussiepunt met mijn vader
Maar de vraag gaat toch niet over ijsthee, maar over je gewone thee die koud is geworden?
Technisch gezien is het enkel thee als er bladeren van de theeplant inzitten. (Tijdens de opleiding herborist werd er echt hard op gehamerd dat we kruidenthee geen thee mogen noemen - maar infuus/tisane). Maar eigenlijk noem ik het gewoon ook thee.
Met name nu (= thuiswerken) vind ik dat het wel moet ja
Ik stop het in de magnetron
Hahaha ik zie mezelf al bestellen in een restaurant: ‘voor mij een munt infuus graag’
Haha - wel goed tegen een kater
Wat tof dat je een opleiding herborist hebt gevolgd! Hoe vond je de opleiding?
Heel tof! De opleiding had ook wel een wetenschappelijke basis - gebaseerd op inhoudsstoffen/biochemie. Alleen soms nogal overweldigend. Hoe meer je er leert, hoe meer je beseft dat er nog zoveel meer te leren is.
Vond het alleen jammer dat er niet altijd zoveel praktijk bij was - wat mij betreft hadden we veel vaker naar buiten kunnen gaan om planten te gaan bestuderen bv. Ik heb wel nog een extra praktijkjaar gedaan waar we veel meer zelf gemaakt hebben (je experimenteert natuurlijk zelf ook wel, maar vond het toch fijner om sommige dingen in een labo te kunnen doen onder begeleiding).