Vind jij thee waar geen theebladeren in zitten thee? (zoals pure kamillethee, gemberthee, bepaalde kruidenthee)
- Ja dat valt gewoon onder thee
- Nee het is alleen thee als er ook echt thee in zit
0 stemmers
Vind jij thee waar geen theebladeren in zitten thee? (zoals pure kamillethee, gemberthee, bepaalde kruidenthee)
0 stemmers
Ik zou even een berichtje uit doen/briefje ophangen/in de brievenbussen doen. Zeker nu iedereen thuis werkt zou ik dat zelf wel heel erg waarderen, ook als het maar 2 dagen duurt. Dan kan je altijd kijken of je dan even ergens anders gaat werken. Niks irritanter dan een dag vol online meetings en dat er dan doorheen geboord wordt.
ah dit is echt zo’n discussiepunt met mijn vader
Maar de vraag gaat toch niet over ijsthee, maar over je gewone thee die koud is geworden?
Technisch gezien is het enkel thee als er bladeren van de theeplant inzitten. (Tijdens de opleiding herborist werd er echt hard op gehamerd dat we kruidenthee geen thee mogen noemen - maar infuus/tisane). Maar eigenlijk noem ik het gewoon ook thee.
Met name nu (= thuiswerken) vind ik dat het wel moet ja
Ik stop het in de magnetron
Hahaha ik zie mezelf al bestellen in een restaurant: ‘voor mij een munt infuus graag’
Haha - wel goed tegen een kater
Wat tof dat je een opleiding herborist hebt gevolgd! Hoe vond je de opleiding?
Heel tof! De opleiding had ook wel een wetenschappelijke basis - gebaseerd op inhoudsstoffen/biochemie. Alleen soms nogal overweldigend. Hoe meer je er leert, hoe meer je beseft dat er nog zoveel meer te leren is.
Vond het alleen jammer dat er niet altijd zoveel praktijk bij was - wat mij betreft hadden we veel vaker naar buiten kunnen gaan om planten te gaan bestuderen bv. Ik heb wel nog een extra praktijkjaar gedaan waar we veel meer zelf gemaakt hebben (je experimenteert natuurlijk zelf ook wel, maar vond het toch fijner om sommige dingen in een labo te kunnen doen onder begeleiding).
Klinkt heel interessant! Ben je er nu nog veel mee bezig?
Niet zoveel als ik zou willen (tijd…). Ik heb wel samen met klasgenotenvriendinnen een vzw (stichting denk ik?) opgericht om workshops te geven en een kruidentuin aan te leggen, maar veel heeft door corona stil gelegen. Ik probeer wel zoveel mogelijk zelf te maken (verzorgingsproducten, eenvoudige dingen tegen bv keelpijn ofzo. Met uiteraard de nuance dat ik absoluut geen dokter noch apotheker ben en dus ook hier wel voorzichtig mee ben.)
Ligt eraan hoeveel het schuift
Dan niet haha
Sowieso heb ik geen enkele behoefte om in een film te spelen haha, dus naakt al helemaal niet acteren lijkt me echt de saaiste baan op aarde.
Ik heb laatst 2 hele mooie films gezien, eindelijk weer eens. Ik ben benieuwd wie deze ook heeft gezien en wat jullie ervan vonden?
Moonlight:
0 stemmers
Dirty God:
0 stemmers
Nee zou sowieso niet in een film willen spelen, ik klap wel met dat cutbordje ofzo voor de eer.
Ik heb geen problemen met naakt zijn maar ik heb gewoon niet zo’n behoefte om in een film te spelen haha
Ben benieuwd wat je ervan vindt , ik wil hem sowieso nog een keer kijken was echt onder de indruk.