Stel je persoonlijke vraag #20

Wat is ‘iets waardoor veel mensen tegen je opkijken?’, wil iemand (die daarop heeft gestemd) dat toelichten? Ben wel benieuwd

10 likes

Ik ben echt groot fan van een boyband, maar weet dat zij voor veel mensen gewoon jeugdsentiment zijn en bijna niemand kent hun nieuwe muziek. Ik zal dat dan nooit opzetten als er andere mensen bij zijn. Behalve bij mijn zus want zij kent die nieuwe nummers wel. Bij mijn ex zette ik dat wel eens op, hij hield sowieso niet van muziek dus alles was kut, maar dan was het meteen “jezus wat een jankmuziek” dusja dan zette ik het maar af.

2 likes

Ja, dat bedoelde ik inderdaad wel met dat ‘kansrijke’. Er kan natuurlijk altijd van alles gebeuren maar uitgaande van de standaardlijn der verwachting voor mensen met mijn demografische achtergrond zeg maar.

Denk je daar veel over na? Lijkt me best spannend om zo die onzekerheid te hebben en niet te weten hoe de toekomst eruit zal zien voor je als je vangnet wegvalt.

3 likes

Zonder mijn ouders, mijn man en gehandicaptenuitkering had ik nooit gehad wat ik nu heb; mooi huis, rustig/stabiel leven en zelfs een hond. Plus vangnet als ik opeens niet meer voor hond zou kunnen zorgen.
Tja, dan heb ik wel heel veel niet, maar ook heel veel wel (ben fysiek gezond&sterk, geen geldzorgen, heb goede dagstructuur). Alles heeft twee kanten. Ik had mijn leven heel anders verwacht en dat is waar de pijn zit, maar wat ik nu heb bereikt is best veel en best knap gezien mijn mentale shit/problemen die nooit zullen verdwijnen.

Het had veel slechter kunnen zijn.

17 likes

@Molotov ik twijfelde om dit aan te vinken want het is niks materieels maar eerder wat ik bereikt heb. Ik ben op vrij jonge leeftijd (pubertijd) een ouder verloren en ik deed het desondanks goed op school. Ik kon verder studeren als eerste in mijn familie en tot nu toe lukt dat ook erg goed. Ik loop het niet constant te verkondigen (al lijkt het door mijn titel wel zo hahaha), maar de keren dat ik het zeg heb ik de indruk dat mensen tegen me opkijken.
Downside: dat opkijken en ‘‘het zal je wel lukken want het is altijd al gelukt bij jou’’ geeft mij wel veel stress om het goed te blijven doen.

11 likes

Hoezo valt een huisdier onder ‘geslaagd’?

10 likes

Er komt hier echt nooit een dier in huis, dus ik reken maar vast op een niet geslaagd leven.

8 likes

Sociaal vangnet als in: persoonlijke kring (ouders/familie/vrienden), of als in: de overheid (uitkeringen/bijstand)?

2 likes

Ik bedoel mijn baan daarmee… is toch wel een droombaan voor veel mensen die mijn opleiding hebben gedaan. Heb soms wel het idee dat daardoor jongere mensen die daar nog niet zijn tegen mij opkijken. (Trek die conclusie ook wel door het vrijwilligerswerk dat ik met die jongere mensen heb gedaan. Ze slikten alles wat ik zei haha)

Klinkt misschien uit de hoogte nu, maar ik keek ook echt wel vroeger op tegen mensen met mijn baan. Ben er ook trots op.

6 likes

zonder stufi niet, telt dat ook?

1 like

ahh nu ben ik benieuwd naar je baan! (snap 't als je dit niet gaat zeggen).

1 like

ik kan dit beamen!

1 like

Haha, ik werk bij de radio, dat wil ik er wel over kwijt. @Luzarl is wel eens op bezoek geweest iig haha

8 likes

Nee je mag toch wel gewoon werken (als je dat kan) maar je krijgt geen zorgtoeslag of huurtoeslag of kinderopvangtoeslag

2 likes

Ik ben assertief en adrem, in alle stages en banen die ik gehad heb kreeg ik van een aantal collega’s te horen dat ze daar bewondering voor hadden.
Ontzettend relatief natuurlijk, maar heb het toch maar aangekruist :sweat_smile:

4 likes

Dat idee geef je me niet hoor. En ik vind de vragen interessant en bieden eigenlijk wel een mooi perspectief even. En ook wat @Twonights zegt. Sta daar niet altijd bij stil, maar is zeker helemaal waar.

2 likes

Ben je tevreden met het inkomen dat je momenteel hebt?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb geen inkomen

0 stemmers

Ik heb een laag inkomen maar vind het niet zo erg :slightly_smiling_face:

1 like

Nee, maar als student mag ik best tevreden zijn denk ik!

2 likes

Ik heb op zakelijk gebied wel wat dingen bereikt waar mensen binnen mijn veld tegenop kijken.

4 likes