Stel je persoonlijke vraag #20

Ik zou er gewoon bijzeggen dat ze hun bruiloft niet voor jou moeten verplaatsen of er absoluut rekening mee moeten houden, maar dat je wel wilt laten weten dat dat WK dan misschien plaatsvindt en dat jij misschien meedoet. En dat er ook een grote kans is dat het allemaal niet doorgaat, maar dat je het voor de zekerheid toch wilt laten weten zodat ze op de hoogte zijn zodat het straks niet als verrassing komt mocht het wel zo zijn.

13 likes

Of zeggen “ik hoooooop zo erg dat ik wel naar de bruiloft van je zus kan op de nieuwe datum, het WK vindt plaats op 12 augustus namelijk.”

Nu kan ze het nog wijzigen toch… als vervolgens echt alleen 12 augustus nog beschikbaar is, kan je vriend altijd nog alleen gaan.

1 like

Geen antwoord maar onwijs gefeliciteerd!!! Wat knap van je!:open_mouth::open_mouth::open_mouth:

4 likes

Ik zou gewoon recht voor z’n raap zeggen dat er een kans is dat je in die periode naar een WK mag gaan.
Als je het te vaag of voorzichtig gaat zeggen heb je alsnog kans dat ze je hint niet begrijpen.

3 likes

Een gezelschap mag nog maar uit vier personen bestaan, zowel in een restaurant als buiten, dus als je de corona regels volgt kan het helaas niet!

Zijn jullie gevoelig voor trends?

• Ja heel erg
  • Ja
  • Een beetje
  • Nee
  • Totaal niet

0 stemmers

Of woon jij in België? Misschien is het daar anders

1 like

Het staat op de factsheet van de nieuwe regels, een gezelschap mag nog maar uit vier personen bestaan. Dus ook met het boeken van een activiteit buiten moeten jullie dan doen alsof jullie twee gezelschappen zijn, dingen doen met meer dan vier personen kan dus eigenlijk niet.

Mijn werk moet door deze nieuwe regel alweer groepen afbellen. Het begon bij ons eindelijk weer een beetje te lopen, maar 80% van onze bezetting zijn zakelijke groepen.

3 likes

Ik vermoed dat iedere vader in de wereld het boek ‘How to be a dad 101’ heeft gelezen en dat dit tip 1 is.

3 likes

Jullie worden over twee tafels verspreid om risico’s in te perken om dan samen toch activiteiten te doen? Is toch een beetje tegendraads?
Ik had gestemd dat het wel kon maar wist niet dat een gezelschap uit 4 personen mag bestaan.

3 likes

Maar de persoon waarmee je een hotelkamer deelt is wel iemand uit jouw eigen huishouden? Als je het zelf niet prettig vindt, zou dat een valide reden moeten zijn voor het afzeggen.

De dingen die je omschrijft zoals uiteten, wandelen en een auto delen, die doe je nu onder de huidige omstandigheden sowieso niet? Als elk huishouden een eigen kamer heeft, je aan twee tafels op afstand kunt zitten tijdens het eten en je activiteiten buiten zijn en van de aard van wandelen etc. dan is het een ‘creatieve’ invulling van de regels denk ik :upside_down_face:. Mits je dat dan ook echt wel handhaaft en niet de 1,5 meter grens opzij ligt. Je noemt wel het delen van vervoer, het is niet mogelijk dat iedereen op eigen houtje komt?

Ik zou het in die situatie het ook lastig vinden. Met vriendinnen oid zou ik dit niet doen, maar bijv. met mijn gezin (waarmee ik geen huishouden ben) misschien weer wel want die zie ik toch op redelijke close afstand wel.

2 likes

Ja maar zelfs al hou je tijdens de activiteiten afstand, er gaan 2 huishoudens in 1 auto dus dan gaat afstand houden al vanaf het begin mis. En ook tijdens activiteiten kan het mis gaan als je niet de hele tijd gefocust bent op afstand houden.
Ik zou het zelf niet doen, zeker als je er zelf al geen goed gevoel bij hebt. Ik snap dat als de anderen er zin in hebben dat ze het goed proberen te praten, maar als het jou niet lekker zit, moet je het echt niet doen.

6 likes

De auto kwestie is dan wel lastig ja… Maar heb je hen bijvoorbeeld wel nog gezien op redelijk korte afstand? Of zie je hen sowieso niet zo veel dat zij nu ook zwaar trekken aan dit weekendje?

In de auto kun je nog zeggen: iedereen mondkap op en alle ramen open hahaha. Maar dat zien ze vast niet zitten XD…

Moeilijke kwestie! Maar dan vind ik het ook alweer anders dan wanneer je ze sowieso elke week of regelmatig hebt gezien. Ik snap dat zij er naar uitkijken, maar ik snap jouw terughoudendheid meer. Als zij niet begrijpen dat jij dit niet chill vindt (zeker ook omdat je een tijd ziek bent geweest!) hebben zij vrij weinig inlevingsvermogen ben ik bang :speak_no_evil:.

Hopelijk kun je het er met je vriend goed over hebben, succes met je keuze

3 likes

Heb jij een harde haar in je gezicht, zoals een kattensnor?

• Ja, ik heb één harde gezichtshaar.
  • Ja, ik heb er zelfs meerderen.
  • Nee, maar ik heb er wel eens eentje gehad.
  • Nee, ik ben gezegend door de Goden!

0 stemmers

Ik trek ze er altijd uit
Hoe komt het dat deze haren opeens al 1 cm (of langer lol) zijn

14 likes

Nou dit inderdaad, ik check iedere dag onderkant/zijkant van mijn kin en paar uur later zit er ineens een enorme lange harde haar? Echt kut als je dan geen pincet in de buurt hebt, blijf je maar aan die haar voelen.

15 likes

You ok?

Jaa dat doe ik ook. Dan kan ik ineens niet van mn kin afblijven???

1 like

Of als je het niet hebt gecheckt, in de spiegel op je werk kijkt en denk fuck iedereen kan dit ding zien. En je dan hele dag nog mensen moet aankijken. Zo stom.

1 like