Hoe communiceren jullie met jullie ouders? Het zal er denk ik meestal een combi van beiden zijn maar over het algemeen gezien, waar herken je je gezin het meest in?
- Iedereen vertelt uit zichzelf gewoon wat hij wilt vertellen. Je vertelt bv uit jezelf hoe je week was of als je bv een nieuwe baan hebt vertel je daar uit jezelf vanalles over
- Er wordt door anderen actief gevraagd over hoe je nieuwe baan bevalt of wat je deze week gedaan hebt
Ik voel dat er de laatste tijd echt een mismatch is tussen mij en mân moeder. Zij is echt iemand die heel makkelijk (over zichzelf) praat en als we dan bellen dan kan ze makkelijk een half uur lang aan een stuk door vertellen over zichzelf, haar baan, haar week, haar vrienden. Ik ben daar heel anders in, vertel uit mezelf niet zo snel dingen en vind het erg belangrijk dat er interesse wordt getoond door de ander. Zij verwacht denk ik gewoon dat als ik iets te vertellen heb, ik dat uit mezelf wel doe. Ook ĂĄls ik dan iets vertel, komt er vanuit haar niet echt vervolg/verduidelijkings vragen, alleen âohh leuk zegâ (wel gemeend hoor!). Maar ik vind het zo lastig om dingen te delen als ik niet goed merk dat iemand er ook echt interesse in heeft of naar dingen vraagt.