Stel je persoonlijke vraag #20

Familie mag bij “ons” altijd meehelpen met verzorgen zelfs tijdens de corona crisis. Dan wel in beschermde kleding en maar 2 pers maar was en is altijd mogelijk.

Mooi hoe je je stukje omschrijft mbt je opa :heart:

4 likes

Klinkt heel gek, maar familie verzorgingen zijn één van mijn favoriete en mooiste “bezigheden” op het werk… Je gaat samen met familie even in die bubbel, en bent bijna onderdeel van de familie op dat moment. Ik zou het echt iedereen aanraden om mee te verzorgen als het zou kunnen en je er zelf ook tegen kan natuurlijk.

10 likes

Heeft iemand nog een huistelefoon? Dus vaste aansluiting:

• Nee, dat is oude shit! 2003 called they want their - device - back
  • Ja vind ik fijn ivm familie/kids etc
  • Ja moet ivm werk/oproep diensten etc

0 stemmers

Vetgedrukte tekst

Wat gebeurt er precies bij het verzorgen?

Wij hadden een sauna thuis en dat vond ik wel heel fijn! En saai tot ik een jaar of 17 was :joy::joy: zat je daar. Kon ook geen tijdschrift oid lezen want dat werd te heet.

Maar openbare sauna’s vind ik niet fijn.

1 like

Hahaha

22 likes

Hahaha echt anti climax excusez

3 likes

Ik zou zoiets wel willen presenteren maar niet kunnen denk ik, niet omdat ik te schijterig ben maar juist het tegenovergestelde. Ik zou te fel zijn en dan niet het beste resultaat bereiken door ruzies :sweat_smile:

2 likes
info over het verzorgen van een overledene

Eigenlijk het zelfde zoals je je zelf ook verzorgd.
We wassen het lichaam evt met zeep, reinigen de holtes (neus, mond). Sluiten de mond en de ogen, maken nagels schoon, evt scheren. Schoon incontinentie materiaal, smeren iemand in mèt bodylotion en dan aankleden.

Vooral is de vraag, wat is de wens van de familie? Soms kiest familie er ook voor om meteen de kist te sluiten en niets meer aan het lichaam te willen doen.

1 like

Wie van deze mensen heeft een rijbewijs?

• Opa van moeders kant
  • Opa van vaders kant
  • Oma van moeders kant
  • Oma van vaders kant
  • Vader
  • Moeder
  • Partner
  • Ik

0 stemmers

Was vooral benieuwd naar de vrouwen in het rijtje

Edit: overleden familieleden tellen mee als ze in hun levende dagen een rijbewijs hadden

ja volgens mij heeft het ook met naakt zijn te maken hoor! ennnn volgens mij ook met dat ze bang zijn om een stijve te krijgen :joy: dat zei de vriend van m’n zusje een keer namelijk haha. hij zei ja soms gebeurt dat gewoon maar in de sauna is dat mega ongemakkelijk natuurlijk dus dan maar liever niet naar de sauna. daar hebben vrouwen dan weer geen last van haha.

ik woon trouwens in het land van sissi en wiener schnitzel mit pommes! en hier zijn de sauna’s wel anders dan in NL, als in kleiner en het is in mijn omgeving allemaal onderdeel van hotels. dan kan je voor rond de €15-20 de hele avond gebruik maken van de saunafaciliteiten. is wel kleiner dan bijv de zwaluwhoeve of elysium ofzo maar meestal 4/5 sauna’s, 3 bubbelbaden, 2 stoombaden ofzo. prima voor een avondje!

5 likes

Ik telde m’n oma niet mee, want ze is overleden, maar zou ik die dan in dit kader wel moeten aanvinken?

Ja! Ik zet het er even bij

1 like

Ik zou nog super graag een vervolgvraag zien, als je dus niet gelooft dat mensen echt ziek worden van Corona geloof je dus dat de media liegen. Of die mensen dat ook echt denken? Of dat ze andere dingen die ze op het nieuws horen wél geloven?

Leuke polls dit!

3 likes

Ze eet ze nu, als ontbijt om 7 uur.:face_vomiting:

8 likes

Ik vond dit heel mooi om te zien bij mijn vader. Wilde zelf niet meehelpen, maar heb wel gekeken. Zo rustig en eerbiedig hoe dit gedaan werd. Vond het heel moeilijk, maar ook een heel mooi moment.

2 likes

We hebben hier altijd ‘winterversiering’. Dat zijn grote lichtgevende bollen door de stad. Die hangen altijd vanaf eerste dag herfst geloof ik. Heel gezellig!

Lampjes in alle bomen in de binnenstad

En overal hangen deze winterbollen, op deze foto staan ze nog niet aan

En dit is mijn straat :grin:

62 likes

Ik noem paddenstoelen altijd de puisten van de aarde. Krijg ook echt zin om ze kapot te stampen als ik ze ergens zie, net als dat je puisten uit wil knijpen (doe ik overigens nooit hoor haha)

6 likes

Wat ziet dit er gezellig uit!

1 like

Zoveel zin in die patat nu door de eerste foto :joy:

2 likes