Je vraagt bij de eerste poll alleen of je ervan gehoord hebt en bij de tweede of je het ook echt ervaren hebt, klopt dat? Door de tweede poll ging ik twijfelen. Dus de eerste vraag vraagt niet of je het ook echt meegemaakt hebt?
Voor de heteroâs:
Als vrouw je vriend ten huwelijk vragen.
- Ondenkbaar
- Vind ik best raar, zou ik zelf niet doen
- Nmsvpe
- Niet mijn eerste keuze, maar als mijn vriend niet over de brug komt, vraag ik hem zelf wel.
- Tuurlijk, maakt toch niet uit wie wie vraagt?
- Ik wil mijn vriend ten huwelijk vragen/heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd.
0 stemmers
Een vriendin van me klaagde dat haar vriend haar maar niet ten huwelijk vroeg. Ze was daar heel teleurgesteld over, want hij wist hoe graag zij dat wilde. Ik suggereerde toen heel bleu dat zij hem toch ook kon vragen. Ze keek me echt aan alsof ik vroeg om haar eerstgeborene op te eten. Blijkbaar is dat echt not done. Ik had daar nog nooit bij stilgestaan. Eigenlijk een beetje zoals verkering vragen ook niet per se voorbehouden is aan alleen de man of vrouw. Had ook helemaal niet het idee dat het dan niet meer romantisch is als je het als vrouw vraagt. Je kan wel verongelijkt zitten mokken, maar het ook zelf in gang zetten denk ik dan.
Ik vraag mijn vriend iedere dag ten huwelijk en hij zegt iedere dag âneeâ dusja⊠toch maar wachten tot hij het vraagt
Ik heb dat gedaan was echt super leuk!
Of ze hebben het dus geĂŻnternaliseerd
Wij hebben het niet eens officieel gevraagd maar meer zo van âja zullen we dan maar trouwenâ (via WhatsApp). Nu zeg ik dat ik het heb gevraagd, en hij dat hij het heeft gevraagd. Maar ik was zeker degene die het suggereerde, dus dit wordt een onenigheid tot de dood.
Bij mijn ouders ging het ook zo dus het ontbreken van romantiek is erfelijk. Moet er ook niet aan denken om een heel spektakel eromheen te hebben gehad. Maar als mensen dat wel willen vind ik het niet raar dat de vrouw de man vraagt.
Mijn vriend en ik zijn al geregistreerd partners, maar we willen ook nog graag ooit trouwen voor de symbolische waarde. Ik heb er weleens over nagedacht om hem te vragen, maar ik wil eigenlijk gewoon graag een mooie verlovingsring en ik vind het wat gek om hem een huwelijksaanzoek te doen met twee ringen/ring voor mij haha. Maar hij zegt dat ie graag ten huwelijk wil worden gevraagd en ik zeg dat ook steeds, dus ik denk dat de aanhouder hier wint
Ja, want mijn ouders en ik hebben dezelfde provider en daarbij kan je onderling gratis bellen.
Kan je eens uitleggen wat het dan precies inhoudt? Want ik moest de betekenis opzoeken (was in de war met misofonie), maar dan lees ik âvrouwenhaatâ of âafkeer van vrouwenâ en zĂł heftig maak ik het niet mee volgens mij, maar misschien mis ik iets.
Ja, same! @Jeg @Amphitrite ik interpreteer het ook echt als actieve haat naar vrouwen toe, en daar heb ik geen ervaring mee. Dus ben wel benieuwd wat volgens jullie het verschil is tussen misogynie en seksisme.
Ik vind het schoonmaken van een knoflookpers echt irritant. Hoe snel het ook werkt, die tijd ben je weer kwijt met overal die fliebertjes eruit krijgen.
Ik heb deze. Paar keer rollen en je hebt en mooie fijne stukjes en het hele teentje gebruikt. Afspoelen en schoon.
Zijn jullie al âontsnaptâ aan corona? Waarmee ik bedoel dat je ergens was, bijvoorbeeld bij een vriend thuis, en dat een of meerdere andere aanwezigen toen besmet zijn geraakt maar jij niet.
- Ja
- Ja, meermaals
- Nee
- Weet ik niet zeker
0 stemmers
Ik ontmoette ze voor het eerst toen mân vriend jarig was. En het was bij hem thuis dus het zou ook wat vreemd zijn om hen dan iets te geven. Maar heb dat ook nooit gedaan trouwens, vind het niet zoân âdingâ.
Destijds niet gedaan, want ik was 16 en was gewoon 1 vd eerste dates om te vozen op zijn kamer hahaha. Niet zozeer officieel schoonouder bezoek.
Nu zou ik dat wel doen, maar ik neem sowieso altijd iets mee als ik ergens op bezoek kom. Bonbons, flesje wijn oid.
Met mijn huidige partner wel maar die komt niet uit NL dus toen ik zijn moeder ontmoette logeerde we bij haar en had ik een klein Nederlands souveniertje meegenomen als dank dat we daar mochten verblijven.
Dat hoeft toch ook helemaal niet zo?
Ik heb mijn vriend in Praag gevraagd met een doosje met daarin een armbandje en terug in Nederland zijn we samen voor mij een ring gaan uitzoeken en daarna hebben we het aangekondigd aan iedereen.
Welk Engels vind jij het fijnste om naar te luisteren bij series/films? Op volgorde van fijn naar niet zo fijn
- 1 Amerikaans 2 Brits 3 Australisch
- 1 Amerikaans 2 Australisch 3 Brits
- 1 Brits 2 Australisch 3 Amerikaans
- 1 Brits 2 Amerikaans 3 Australisch
- 1 Australisch 2 Amerikaans 3 Brits
- 1 Australisch 2 Brits 3 Amerikaans
- Allemaal kut
0 stemmers
Maar ligt eraan.
Als Brits Essex/Birmingham/noord-Iers/een ander van mân minst fave accenten is, dan is t mân minst fave, maar als t een lekkere scouse of geordie bijvoorbeeld is dan is het mân fave accent.
Amerikaans is mân minst fave door zowel New York/Jersey/Pennsylvania accent als door de Valley girl, maar ik vind een lekker fargo accent of zoân Texas/Alabama drawl wel weer heerlijk.
Ja mijn ochtendhumeur. Ik ontmoette ze aan de ontbijttafel nadat ik bij mijn vriend was blijven slapen. Lol classy. Stond opeens een vreemde meid naast ze in hun huis terwijl ze nietsvermoedend zaten te ontbijten.
Oooh het Noord-Iers uit Derry Girls is echt mijn favoriet.